שתף קטע נבחר

אושרה הגדלת הסבסוד לאביזרי בטיחות

ועדת הכספים של הכנסת אישרה את הגדלת הטבות המס לאביזרי בטיחות ברכב, כפי שביקש משרד האוצר. מקבלי הרכב מהעבודה ירוויחו, אבל בכל זאת לא הכל ורוד

ועדת הכספים של הכנסת אישרה בשבוע שעבר את הגדלת הטבות המס לאביזרי בטיחות במכוניות. המשמעות היא כי מכוניות המצוידות באביזרי בטיחות מתקדמים יזכו בהקלות נדיבות יותר במס, שינוי שאמור להפוך אותן לאטרקטיביות יותר, ובטוחות יותר.

 

דלק החליטה, השאר יצטרפו?

 

כך לפחות מאמינים ברשות המסים.  בועז סופר, סמנכ"ל רשות המיסים בישראל, אמר ל-ynet כי הגדלת ההטבות תביא לשיפור במפרט הבטיחותי של המכוניות בישראל. בראש ובראשונה היא עשויה לסייע לצמצום תופעת "מפרט הליסינג", שבשם חסכון כלכלי מוותר על אבזור בטיחותי בסיסי וחשוב.

 

סופר אף טוען כי יבואני הרכב נערכים זה מכבר להתאים את המכוניות להטבות החדשות, עם שדרוג מתבקש באבזור הבטיחותי. לדבריו, היבואן הגדול בישראל, דלק מוטורס (מאזדה ופורד), מתכוון לשווק כבר מ-2007 את המכוניות לליסינג לפחות עם שש כריות אוויר, בניגוד לשתיים בלבד כיום. זאת לעומת גרסאות - יקרות יותר - לרוכשים פרטיים, שנהנו מאבזור מלא עם מספר כריות רב יותר. ואם מאזדה ופורד עומדות לבצע את השינוי, יש להניח כי היבואנים האחרים ילכו באותה דרך. בכירים בדלק מוטורס אישרו את הנתונים.

 

גם בקרת יציבות

 

לא רק בנושא כריות האוויר יהיה שינוי. גם אבזור בטיחותי דוגמת מערכת בקרת יציבות זוכה להתייחסות. המערכת המזהה מצבי אובדן אחיזה, ועוזרת בניסיון למנוע החלקה ואובדן שליטה ברכב, נחשבת ליעילה במיוחד במניעה אקטיבית של תאונות. עם שינוי הגדרת ההטבות ב-1 בינואר 2006, תוכפל הטבת המס למערכת בקרת היציבות. במקום 800 שקל עד ל-1 בינואר, תעמוד ההטבה על 1,600 שקל.

 

אגב, ההטבה לכריות אוויר תהיה מורכבת יותר. כדי להבין אותה טוב יותר, מצורפת טבלה מלאה עם כל השינויים והמאפיינים.

 

 

ובכל זאת, לא הכל ורוד

 

למרות השינוי החיובי בתפיסת ההטבות, בכל זאת ישנה בעייתיות בהחלטת משרד האוצר שאושרה על-ידי ועדת הכספים. למרות שבשנת 2006 תגדל ההטבה הכוללת (שש כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות) מ-3,500 ל-4,500 שקל למכונית, הרי שב-2010 יהיה ערך ההטבה 400 שקל בלבד.

 

עם זאת, ברשות המסים מזכירים כי במקביל לשינוי ההטבות לאבזור בטיחות, צפויה עד 2010 להגיע לסיומה רפורמת מס הקנייה של משרד האוצר. רפורמה זו, שהחלה ב-1 בדצמבר השנה עם ירידה של 6% במס הקנייה על מכוניות חדשות, תביא את המס המופרז לרמה מעט סבירה יותר, של 72% בשנת 2010.

 

האם זה אומר שהמכוניות יהיו זולות יותר? לא בדיוק - הן יהיו יקרות פחות מכפי שהן עשויות היו לעלות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כרית אוויר. הטבות המס על אביזרי בטיחות משתנות
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים