התנגשות הרכבת והאוטובוס: כך זה נראה ואלה השאלות
מצלמות תיעדו את הירידה המבוהלת מהאוטובוס שנתקע על הפסים בבנימינה - וגם את רגע ההתנגשות. האמנם כבה המנוע לכל אורך הנסיעה, כפי שטוענים כמה מהנוסעים? ומי מעכב את "תוכנית ההפרדה" בין הכביש למסילה?
נוסעי האוטובוס, שנתקע הבוקר (יום ג') על פסי הרכבת בבנימינה, מנסים לעכל את נס החנוכה, שהציל את חייהם: בתוך דקות הם הספיקו להימלט מן האוטובוס - ועמדו לצדו בשעה שרכבת דוהרת התנגשה בו בעוצמה רבה. נהג האוטובוס הפגין אמנם תושייה, פתח את הדלת ואיפשר לנוסעיו לצאת ולהינצל. אבל עם התקדמות החקירה, והצטברות העדויות אודות מצב האוטובוס, מגיע שלב השאלות הקשות.
הפאניקה וההתנגשות (באדיבות ערוץ 10)
מצלמת אבטחה של רכבת ישראל, שמוצבת במקום, תיעדה את התאונה מרחוק. בצילום הווידאו רואים את האוטובוס נעצר על המסילה, ומייד אחר-כך את הדלת נפתחת ואת הנוסעים יורדים בבהילות. משאית נבלמת מאחורי האוטובוס, ונעה לאחור כדי לאפשר לו לנסוע רוורס. לבסוף, משמבין הנהג אחמד מחאמיד כי לא יספיק להציל את האוטובוס, הוא נמלט ממנו בעצמו - והתאונה הבלתי נמנעת מתרחשת, גם כן לנגד עיני המצלמה.
הנהג נחקר היום במשטרה, ובתום החקירה שוחרר בערבות. רשיונו נשלל ל-60 יום. על פי עדויות שהגיעו מהנוסעים, מצבו של האוטובוס היה בכי רע לכל אורך הנסיעה. כך, בכל פעם בה שילב מחאמיד להילוך סרק - כבה המנוע, והוא נאלץ להתניעו מחדש. הנהג עצמו הכחיש את הטענות הללו בחקירה, וציין כי האוטובוס נכבה לראשונה בעודו על פסי הרכבת.

גם קצין הבטיחות של "נתיב אקספרס", חברת ההסעות הפרטית שבסיסה בנצרת, נחקר ביום במשטרה. החברה, שהפעילה בתחילה רק את קווי התחבורה הפנימיים בנצרת, מפעילה כיום קווים רבים באזור נהריה וכן בשרון. במשרד התחבורה, שחוקר אף הוא את הפרשה ואת תחזוקת האוטובוסים בחברה, מציינים כי לפי שעה, לא ידוע על ליקויים וחריגות.
וכמו תמיד לאחר מקרים מסוג זה, מתעוררת שוב הסוגייה הכאובה של מפגש הרכבות והכבישים בארץ. מנכ"ל רכבת
ישראל, עופר לינצ'בסקי, אמר היום כי "המפגש בבנימינה נכלל בראש סדר העדיפויות של תוכנית ההפרדה המפלסית, שכבר אושרה על-ידי הממשלה ונכללת במסגרת הסכם הפיתוח החתום והמתוקצב". לטענתו, הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מעכבת את ביצוע התוכנית. שר התחבורה, מאיר שטרית, הודיע כי בכוונתו להגיע לישיבה הבאה של הוועדה באזור חיפה, במטרה להאיץ את ביצוע התוכנית.