פצצת אנרגיה צהובה
אוהבים את המכונית שלכם קטנה, פתוחה וחזקה? קבלו את פונטיאק סולסטיס GXP, רודסטר עם 260 כ"ס ועיצוב פנטסטי
_wa.jpg)
260 כ"ס, 36 קג"מ ועיצוב יפהיפה הצבוע בצהוב בוהק. אלו עיקרי פונטיאק סולסטיס GXP החדשה, הגרסה החזקה במיוחד לרודסטר של ג'נרל מוטורס. במקום מנוע 2.4 ליטר עם 173 כ"ס בלבד, מותקן בחרטום מנוע 2.0 ליטר מוגדש טורבו שמייצר 260 כ"ס. ובמקום 100-0 קמ"ש ב-7 שניות, היא תאיץ לאותה מהירות בתוך פחות מ-5.5 שניות. את הביצועים האלה היא משיגה עם שתי תיבות ההילוכים המוצעות - ידנית או אוטומטית - לשתיהן חמישה הילוכים.
למי שלא מכיר, נציין כי הסולסטיס היא רודסטר (פתוחה דו-מושבית) עם גג בד מתקפל. ההנעה בה אחורית, והיא נהנית מפלטפורמה שפותחה לאחרונה ושתשמש גם גרסאות של סאטורן (לארצות הברית) ואופל (לאירופה). הסולסטיס הוצגה במקור בשנת 2002 כמכונית תצוגה, והתגובות הנלהבות של הציבור האמריקני החישו אותה לאולמות התצוגה.
_wa.jpg)
ועכשיו - GPX
למרות שמדובר בגרסה חזקה משמעותית, רוב הסיכויים שלא תבחינו בהבדלים בינה לבין סולסטיס רגילה. נכון, יש פגוש קדמי עם ספק ספויילר בתחתית, ספויילר קטנטן מאחור וגם פתח מפלט נוסף. אבל ההבדלים נותרו זעומים, ואלו כמובן חדשות טובות בהתחשב בכך שכבר במקור, זוהי מכונית נעימה מאד לעין.
ה-GPX תוצע עם תוספות אבזור תקניות שמוצעות בגרסה החלשה בתוספת תשלום. אלו כוללות בין היתר מתלים ספורטיביים ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה. כן תוצע הגרסה הבכירה גם עם מושבים התפורים בחוט אדום, בקרת יציבות, לוח מחוונים שונה ושינויים קלים נוספים לתא הנוסעים.
_wa.jpg)
את הסולסטיס GPX מכוונים האמריקנים בוכנה אל בוכנה מול ב.מ.וו Z4, הונדה S2000, ניסאן 350Z ופורשה בוקסטר. ובמילים אחרות - היומרות בהחלט מוצבות גבוה בשרשרת המזון המוטורית. כיצד זה בא לידי ביטוי על הכביש? נצטרך להמתין עד לחודשי הסתיו, אז יחל שיווק המכונית בארצות הברית. ואז גם נצטרך כרטיס טיסה לאמריקה כדי לבחון אחת, משום שאין כל כוונה לשווק אותה בישראל. ואולי בעצם מישהו ב-UMI יחליט לשנות את דעתו?