שתף קטע נבחר
 

למבורגיני מיורה חוזרת

למבורגיני מצטרפת לגל הרטרו ומחזירה את המיורה, 40 שנה לאחר הצגת המקור. העיצוב נותר נאמן באופן מרשים, אבל מסתבר שההבדלים דווקא משמעותיים

לפני ארבעים שנים הימם פרוצ'ו למבורגיני את באי תערוכת ז'נבה, כאשר חשף מכונית ספורט מרהיבה עם מנוע מרכזי שמונח לרוחב. לקוחות התדפקו על דלתו, והמיורה הפכה לחלום הגדול ביותר של שנות השישים, כזה שהכניס ובצדק את פרארי השכנה ללחץ. כי המיורה תתגלה כצעד הגדול ביותר בהיסטוריה של למבורגיני, והמכונית שהפכה אותה ליצרן אקזוטי אמיתי. עד היום היא נחשבת לאחת המכוניות היפות ביותר שנוצרו מאז ומעולם.


 

נוסטלגיה לאמריקה

 

וכעת כמו פורד, קרייזלר, פולקסווגן ורבים אחרים, גם למבורגיני רוצים לנצל את תהילת העבר והתשוקה החבויה בכל מכונית רטרו. הם אפילו התקשו לחכות חודשיים עד לפתיחת תערוכת ז'נבה, ובחרו לחגוג את יובל ה-40 למיורה מעט מוקדם יותר - דווקא בדטריוט. הסיבה ברורה: זהו שוק היעד הגדול ביותר של למבורגיני, ודווקא בו חשוב ליצרן הזה למשוך תשומת לב.

 

כרגע מדובר במכונית תצוגה, ואין כוונה ליצרה. אבל גם מלמבורגיני יצאו שמועות שאם הביקוש יהיה גבוה הם לא יגידו לא. המכונית החדשה, כך אנשי למבורגיני, צמחה לכל הכיוונים בכעשרה אחוזים. והתוצאה כל-כך מרשימה בהחייאת הרוח המקורית, עד שברגע הראשון קשה להבדיל ביניהן. ואולם בדיקה מדוקדקת יותר תגלה לא מעט הבדלים, ומבחינה אווירודינמית המכונית הזו יעילה יותר מהגיירדו. וכדי להתמודד עם בעיות ההצמדה שהיו למיורה המקורית, כאן יש ספוילר מתרומם בסגנון המורצ'לגו וצמד ספוילרים לפנים.


 

מתחת לעור ההבדלים כמובן גדולים למדי, כאשר מכונית התצוגה שאלה כנראה את המבנה מאודי לה-מאן (מכונית התצוגה של אודי שתהפוך ל-R8) ומבוססת על מבנה עם מנוע מרכזי אורכי ולא רוחבי. אם תיוצר היא תקבל כנראה הנעה כפולה.

בין אם תגיע לפס הייצור ובין אם לא, המיורה בוודאי תחמם את הלב למליונים של חובבי רכב ונוסטלגיה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המיורה המקורית. קשה להבדיל
המיורה החדשה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים