שתף קטע נבחר

לקסוס מסתערת על מרצדס

מותג היוקרה של טויוטה חשף את המכונית שתתחרה במיטב מכוניות היוקרה הגרמניות. תיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים ומושב שעושה מסאז' כבר בפנים


 

17 שנים בדיוק אחרי שהוצגה לראשונה ה-LS, חושפת לקסוס את ספינת הדגל החדשה והמפוארת במיוחד. ל-LS תפקיד חשוב בהצלחת מותג היוקרה של טויוטה בארצות הברית, והדגם החדש מתיימר להעלות שוב את רף האיכות והפאר של מכוניות היוקרה.

 

המושב עושה מסאז'

 

בלקסוס בחרו בגישה שמרנית, לפחות בכל הנוגע לעיצוב החיצוני. תחת פילוסופיית ה-"L-finnese", מדברים היפנים על קווים נקיים וחלקים, עיצוב זורם ונטול דרמות. ובאותה הזדמנות הם שולחים קריצה לעבר מעצבי ב.מ.וו ומרצדס, הנמצאים בעיצומה של תחרות "מי יעצב יוקרתית מוזרה יותר", ומסבירים שה-LS החדשה מפגינה עיצוב שחף מפרטים לא נחוצים. רמז לתא המטען הבולט בב.מ.וו סדרה 7?


מושב מתכוונן חשמלית - כולל מסאז'

 

מגמת האיפוק, שמאפיינת מאז ומתמיד את דגמי לקסוס, ממשיכה גם בתא הנוסעים. שם אנחנו מוצאים עיצוב שגרתי ובעיקר שפע מרשים של אבזור. מה דעתכם על מושבים אחוריים מתכווננים חשמלית, כולל הדום מתרומם לרגליים בסגנון מייבאך? לא מספיק? תוסיפו לכך גם עיסוי חשמלי לגב, חיישני חום במושבים לוויסות הטמפרטורה של הגוף, מסך טלויזיה שיורד מהתקרה, מערכת שמע עם 19 רמקולים, שולחן מתקפל, דלתות אחוריות חשמליות, דלת תא מטען חשמלית, גלגל הגה מחומם... הבנתם את הכיוון.

 

גדולה יותר, חזקה יותר

 

לראשונה בתולדות לקסוס, ה-LS תוצע בשני אורכים - רגיל ועם בסיס גלגלים ארוך. הרגיל ישתרך לאורך של 503 ס"מ, הארוך מוסיף 12 ס"מ לבסיס הגלגלים ולממד האורך הכללי - 515 ס"מ. בסיסי הגלגלים יהיו 297 ו-309 ס"מ בהתאמה. בשני המקרים יעמוד הרוחב על 187 ס"מ והגובה על 148 ס"מ. ממדים אלה ממצבים את ה-LS היישר מול אודי A8 ומרצדס S קלאס החדשה, שיהיו המתחרות העיקריות, אם כי גם ב.מ.וו ויגואר נמצאות במרכז הכוונות של היפנים.


 

והנשק החשוב ביותר של ה-LS במלחמה נגד הגרמנים, הוא המנוע. בשלב ראשון תוצע היוקרתית עם מנוע אחד בלבד, V8 בנפח 4.6 ליטר המייצר 380 כ"ס ו-51 קג"מ. בשידוך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית, כן - שמונה, תאיץ הלקסוס החדשה בתוך פחות מ-5.5 שניות ל-100 קמ"ש. תיבת ההילוכים החדשה היא התשובה המוחצת (בינתיים...) של לקסוס ל-7G-Tronic של מרצדס, לה שבעה הילוכים "בלבד". פתאום תיבות שישה הילוכים שמוצעות באודי וב.מ.וו נראות פריט היסטורי עתיק.

 

ה-LS החדשה, שתכונה LS 460 או LS 460L בגרסה הארוכה, תשווק בארצות הברית החל בסתיו. עד אז, מבטיחים בלקסוס לחשוף פרטים נוספים באופן הדרגתי. בעתיד צפויות להצטרף ל-460 גם גרסאות נוספות, בהן היברידית (עם מנוע חשמלי בנוסף למנוע הבנזין) שתכונה LS 600.


 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לקסוס LS החדשה. גם בגרסה ארוכה
שלט להפעלת העיסוי
עיצוב שמרני
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים