שתף קטע נבחר

ג'יפ מציגה רנגלר חדש

יצרנית רכבי השטח בחרה בתערוכה המתאימה מכולן כדי להציג גרסה מודרנית לרנגלר, הסמל הגדול והחשוב ביותר שלה. כנראה שלא תופתעו לשמוע כי הוא רך מבעבר...

דגמי כביש-שטח רבים נקראים אצלנו ובעולם "ג'יפ". העניין הוא שהרכב היחיד הרשאי להקרא כך, הוא זה המיוצר על-ידי חברה הנושאת את השם המפורש. זו שהפכה לאגדה של ממש בעולם הרכב, זו שמתיימרת להיות האחת והיחידה, היצרנית שהביאה לעולם את המושג. ואם כבר, אז מי אם לא הרנגלר, דגם שתמיד שאב השראה מהדגם המקורי. אז כאשר מדברים על רנגלר חדש לגמרי, עוברים חובבי השטח לדום. גם אנחנו.

 

צילום וידאו: רויטרס

 

חדש, אבל ישן

 

אבל גם אם בג'יפ מכנים את הרנגלר "חדש לגמרי", הם ודאי נותרו נאמנים לתפיסה הישנה המקורית. חיצונית לפחות, קשה מאד לשים לב להבדלים. זאת למרות שהדגם החדש גדול יותר (בסיס גלגלים גדל ב-5.1 ס"מ), החרטום שונה מעט, הכנפיים הקדמיות ואפילו מבנה הדלתות.

 

מבחינת מבנה נותרו בחטיבת השטח של קרייזלר נאמנים למבנה המסורתי והטהור עם שלדה נפרדת (חדשה לגמרי, לפי ג'יפ), הנשענת על סרנים חיים מלפנים ומאחור. אלא שהשינוי הבולט ביותר אינו נראה לעין. מדובר בפרידה לא עצובה במיוחד ממנוע שישה הצילינדרים הטורי והעתיק, והחלפתו ב-V6 בנפח 3.8 ליטר מהארסנל הנדיב של קרייזלר. כאן הוא מייצר 205 כ"ס, ומשודך לתיבה ידנית עם שישה הילוכים או אוטומטית עם ארבעה. שינויים נוספים ששווה לאזכר הם השימוש במוט מייצב קדמי הניתן לניתוק חשמלי ומערכת הגה חדשה.


 

לפי ג'יפ, השלדה החדשה קשיחה בדיוק כפליים מהדגם המוחלף, כך שניתן יהיה לרכך את המתלים ולהציע רמת נוחות גבוהה יותר ובהחלט נדרשת. בנוסף יזכה הרנגלר לבקרת יציבות ובקרה נגד התהפכות, שישפרו את רמת הבטיחות. בג'יפ טוענים ליכולת גבוהה יותר בשטח, בין היתר תודות לשיפור מרווח הגחון וזוויות הגישה. הם מבטיחים גם שפע אפשרויות לפתיחת דלתות, גג ושמשה קדמית. יש אפילו גג רך שמשלב אפשרות לפתיחה עילית בלבד. אגב, מנגנון דומה הוצג בעבר בגרסת בסיס הגלגלים הארוך של הרנגלר הישן.

 

מתי יגיע הרנגלר החדש לארץ? כעת עדיין אין תאריך סופי, אך יש להניח שתוכלו לראות אותו בעתיד הלא רחוק. 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ג'יפ רנגלר החדש
העיצוב לא השתנה מהותית
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים