שתף קטע נבחר

טויוטה קאמרי - המכונית החשובה בעולם?

תשכחו ממכוניות תצוגה שריריות ונחשקות, מדגמי יוקרה מפוארים. טויוטה קאמרי היא הכוכבת האמיתית של תערוכת דטרויט והמכונית החשובה ביותר לשוק האמריקני

לא חשוב כמה מכוניות תצוגה עוצרות נשימה יוצבו מסביב, או כמה מכוניות פאר ינסו לגזול את תשומת הלב של מבקרי תערוכת דטרויט. בסופו של יום, הסדאן הגדולה שלפנינו היא המכונית שמרבית האמריקנים חוזרים הביתה אליה, כשהם מסיימים לחלום על הפילגש הסקסית.


 

טויוטה קאמרי היא המכונית הנמכרת ביותר באמריקה בשמונה מתוך תשע השנים האחרונות, מה שהופך אותה באופן אוטומטי גם לאחת המכוניות הנמכרות ביותר בעולם כולו. לכן עם כל הכבוד לכל המכוניות הנוצצות, דווקא אחת המכוניות הכי שגרתיות היא הכוכבת הכי גדולה בדטרויט. והיא גם מסמלת עד כמה לאמריקנים קשה להתמודד מול תוצרת יפן.

 

נאה יותר, מרווחת יותר

 

הקאמרי החדשה זוכה כעת לעיצוב "אמריקני" יותר. זה אומר קווים נקיים ועגולים, שהאסוציאציות הראשונות שעולות בראש כשרואים אותן זה "רגוע" ו"נעים". תעוזה, מקוריות וחדשנות? לא במכונית שרוצה להיות הנמכרת ביותר בשוק הגדול בעולם. תא הנוסעים, לעומת זאת, מציג לפחות בתמונות שיפור מהותי ממה שהוצע עד עתה. בטויוטה מבטיחים כעת חומרים איכותיים יותר ועיצוב נעים, את זה נוכל לוודא רק במפגש אמיתי עם המכונית.


 

בטויוטה מבטיחים גם כי תא נוסעים מרווח מבעבר, תודות לבסיס גלגלים שצמח בשישה ס"מ - מ-272 ל-278 ס"מ. ממד האורך הכללי נותר כבעבר, כלומר 481.5 ס"מ, נתון מפתיע בהתחשב במגמת הצמיחה הכללית בתעשיית הרכב.

 

הקאמרי החדשה תמשיך להיות מוצעת בגרסאות ארבעה ושישה צילינדרים, בנפח 2.4 ו-3.5 ליטר בהתאמה, אלא שבדור החדש תתווסף לכך גם גרסת כלאיים (היברידית). זו האחרונה תהנה ממנוע ארבעה צילינדרים מוחלש ומנוע חשמלי שיסייע לו. התוצאה היא שיפור מהותי בתצרוכת הדלק, לצד רמת ביצועים נאה, כפי שרומזים 192 כ"ס שמפיקה המערכת יחד. נתוני ביצועים לא פורסמו, אך תצרוכת הדלק הממוצעת דווקא כן, והיא נעה מ-12.3 ק"מ לליטר בגרסת ארבעה צילינדרים רגילה ל-17 ק"מ לליטר בגרסה ההיברידית. עיקר השיפור בנהיגה עירונית, מסבירים בטויוטה.

 

הקאמרי תוצע עם שבע כריות אוויר, מבחר תיבות הילוכים הכולל ידנית עם חמישה הילוכים, אוטומטית עם שישה ורציפה (לגרסת הכלאיים). בשלב ראשון יהיו מספר רמות גימור, שיובדלו בעיצוב החיצוני - תוספת ספויילרים וחישוקי "17 לגרסת ה-SE ה"ספורטיבית". גם בתא הנוסעים ניכר שינוי עם גלגלי הגה שונים, גימור "עץ" במקום "אלומיניום", ואפילו לוח מחוונים שונה.


 

הקאמרי החדשה תשווק בארצות הברית בעוד מספר חודשים, מעט קודם לכן יפורסם המפרט הטכני המלא. היא צפויה להגיע גם לישראל כמחליפת המכונית הנוכחית. אצלנו היא תמוצב מעל האוונסיס ה"אירופית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טויוטה קאמרי (גרסת SE)
מאחור
סביבת הנהג מהודרת יותר
טויוטה קאמרי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים