שתף קטע נבחר

רכבת ישראל תצטייד ברכבות חד קומתיות חדישות

הרכבת סיכמה על עסקה להצטיידות עתידית ברכבות נוסעים חד קומתיות חדישות בהיקף של כמיליארד דולר. ועדת המכרזים בחרה בסימנס במכרז לאספקת הרכבות

רכבת ישראל סיכמה על עסקה להצטיידות עתידית בקרונות נוסעים חד קומתיים חדישים בהיקף כולל של כמיליארד דולר (900 מיליון אירו).

 

ועדת המכרזים ברכבת בחרה בחברת סימנס העולמית במכרז לאספקת הרכבות. נציגי החברה יגיעו לארץ בימים הקרובים לשם השלמת החוזה לקראת חתימתו. תקופת ההתקשרות נקבעה ל-10 שנים. סימנס גברה על החברות הבינלאומיות אלסטום הצרפתית ובומברדייה הקנדית בשלב הסופי של המכרז.

 

מנכ"ל הרכבת' עופר לינצ'בסקי' מסר כי בשל הביקוש הגבוה לנסיעה ברכבת, תמומש כבר עתה הזמנה ראשונה בהיקף של 700 מיליון שקל, הכוללת הצטיידות ב-86 קרונות נוסעים, מהם 24 קרונות מותאמים לבעלי מוגבלויות תנועה. הציוד ייכנס למערך הציוד של הרכבת החל מאוגוסט 2007.

 

במסגרת ההתקשרות זכאית רכבת ישראל למספר אופציות, שהעיקרית שבהן היא הגדלת כמות הקרונות עד ל-585 קרונות נוסעים נוספים, בהיקף כספי כולל של כ-4 מיליארד שקלים במימוש מלא של האופציות.

 

בנוסף, מאפשר ההסכם לרכבת ישראל ליהנות ממגוון אפשרויות נוספות, ביניהן הסבת הקרונות שנרכשו לתפעול באמצעות חשמל ורכישת קרונות המותאמים מלכתחילה לתפעול בתשתית חשמל. כמו כן, כוללת העסקה לראשונה אופציה לרכבת לתחזק את צי הרכבות שלה באמצעות ספק הרכבות או באמצעות מיזם משותף עימו.

 

לדברי יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, משה ליאון, הבחירה ברכבות המתקדמות "תתרום משמעותית לשיפור רמת השירות ואיכותו". עם זאת, אמר ליאון כי כדי לעמוד ביעדי הממשלה בפתיחת קווים חדשים ומתן שירות לכ-60 מיליון נוסעים בשנה עד לסיום תוכנית החומש דרושים תקציבים נוספים בהיקף של 2.5 מיליארד שקל, לרכישת רכבות רבות נוספות בשנים הקרובות.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ליאון: דרושים תקציבים נוספים
מומלצים