שתף קטע נבחר

היפהפייה הנמתחת של מרצדס

הרודסטר הנחשקת של מרצדס, שהוצגה לפני יותר מארבע שנים, זוכה למתיחת פנים ראשונה. ויש לה עכשיו גם יותר כוח ואבזור

מרצדס SL. לא צריך הרבה יותר מאשר לומר את השם הזה, בכדי לגרום לחובבי רכב באשר הם להיאנח. אחרי הכל, במשך יותר מ-50 שנה, מדובר באחד השמות המפורסמים והנחשקים ביותר בתעשיית הרכב.

 

הספורטיבית הבכירה של מרצדס, שהחלה את דרכה כמכונית קופה עם דלתות "כנפי שחף" (הנפתחות כלפי מעלה במקום לצדדים), הפכה ברבות השנים לרודסטר אך תמיד נשארה נאמנה לנוסחה הבסיסית: ביצועים טובים, שני מושבים ועיצוב נהדר.

 

זמן להתחדש

 

את הדור הנוכחי הציגה מרצדס בפרנקפורט 2001, והוא ראשון מזה זמן רב שנהנה מעיצוב עגלגל למדי. ומכיוון שמדובר באחת המרצדס הנאות בהיצע (ולא רק כיום), בשטוטגרט החליטו שלא לבצע שינויים דרמטיים. התוצאה היא עדכון קל מאד לחרטום ולחלק האחורי, בדמות יחידות תאורה, פגושים וחישוקים קלים שונים במקצת. גם תא הנוסעים זוכה לעדכון קל, אותו נצליח לזהות בעיקר עם הרבה זמן פנוי וזכוכית מגדלת.


 

אבל בעוד שהקוסמטיקה מסתפקת במועט, את החידושים החשובים שמרה מרצדס מתחת למרכב הנאה. מתיחת הפנים של ה-SL מצטיידת במנועי ה-V6 וה-V8 החדשים לבית מרצדס, עם 3.5 ליטר ו-272 כ"ס או 5.5 ליטר ו-388 כ"ס בהתאמה. גרסאות אלה יכונו SL 350 עם מנוע ה-V6, או SL 500 עם מנוע ה-V8.

 

הביצועים זוכים אף הם לשיפור משמעותי. זה אומר שה-500 תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות בלבד (6.2 בעבר), בין היתר תודות לתיבת שבעת ההילוכים שמצטרפת אף היא להיצע. ל-SL 350 נדרשות 6.6 שניות, שיפור של חצי שניה לעומת הדגם היוצא. ואם כבר הזכרנו את ה-7G-Tronic, הרי שזו תוצע גם בחבילה דינמית, שתכלול מצב ידני-ספורטיבי עם תפעול מההגה.

 

ולמי שממש ממהר, מציעה מרצדס גם שדרוג ליחידת ה-V12 הבכירה. היא ממשיכה להיקרא SL 600, אך תציע מעתה 517 כ"ס (17 יותר מבעבר) ממנוע 5.5 ליטר, לו צמד מגדשי טורבו. יחידת הכוח הזו מפתחת 84.6 קג"מ! ומשגרת את ה-SL ל-100 קמ"ש בתוך 4.5 שניות, לעומת 4.7 שניות בעבר. ובכלל שהתיבה החדשה לא עומדת בעומס המומנט, ל-600 תמשיך להיות תיבת חמישה הילוכים כבעבר.


 

עוד נמסר ממרצדס שה-SL המחודשת נהנית ממתלים אקטיביים משודרגים, היגוי ישיר יותר ושדרוג למערכת הבלמים. עד כמה שיפורים אלה משמעותיים, נשמח לדווח לכם בעוד כשבועיים, כשננהג בה לראשונה לפני החשיפה הרשמית.

 

הרודסטר הנאה, עם גג קשיח מתקפל, תשווק באירופה החל במרץ הקרוב, מייד לאחר שתערוך הופעת בכורה בתערוכת ז'נבה. עבור החלום הזה, תדרוש מרצדס בין 81,500 יורו (SL 350) ל-134,000 יורו (SL 600). כדאי להתחיל לחסוך.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ריפוד בצבע בורדו ספורטיבי?
או אולי חום אלגנטי?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים