שתף קטע נבחר

מקוריות זו לא מילה גסה

רנו שוב מוכיחה שהיא יודעת לעצב מכוניות תצוגה מיוחדות. והפעם מדובר באלטיקה, שילוב בין מכונית ספורט לסטיישן עם שלל חידושים

סטיישן שימושית, או מכונית ספורט מרגשת? למה לבחור, כשאפשר לקבל את שניהם. תחת ההצהרה היומרנית הזו, מציגה רנו את מכונית התצוגה החדשה שלה, האלטיקה (Altica). היא תוצג בז'נבה, ומבטיחה להציע תא מטען גדול ממדים ממש כמו בסטיישן, ומנגד טכנולוגיה וביצועים כפי שמצופה ממכונית ספורט יוקרתית.


רנו אלטיקה. עיצוב שרירי ומיוחד

 

בהתאם לאופנה הרווחת באירופה, לאלטיקה אין מנוע בנזין גדול ובזבזני, אלא טורבו-דיזל חסכוני ומודרני. מדובר ביחידת ה-2.0 ליטר שפיתחה רנו בסיוע ניסאן, ושמספקת כאן 177 כ"ס ו-38.7 קג"מ ב-2,000 סל"ד. את הכוח מעביר מנוע הדיזל אל הגלגלים הקדמיים דרך תיבת שישה הילוכים ידנית, ומאיץ את האלטיקה (ששוקלת 1,300 ק"ג) מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 7.5 שניות. ברנו מבטיחים שלמרות הביצועים הנאים, צורכת המכונית מעט מאד דלק - 19 ק"מ לליטר בממוצע. על הקשר לכביש אחראים צמיגי 245/35, שעוטפים חישוקי "21 עם שישה חישורים.

 

המעצב השתגע

 

במיטב מסורת פטריק לה-קווימה, המעצב המוערך של רנו, גם האלטיקה נהנית ממראה מעורר מחלוקת ובעיקר יוצא דופן ומקורי. יש כאן שילוב בין עיצוב מכונית ספורט עם דלתות "מספריים" (נפתחות בזווית כלפי מעלה), לבין מבנה סטיישן-רטרו מאחור, כולל יחידות תאורה שיושבות על חיפויי גלגלים בולטים. הדלת האחורית נפתחת הצידה במקום למעלה, ולדברי רנו סף ההטענה נמוך במיוחד ומאפשר גישה קלה לתא המטען. מושבים אחוריים מתקפלים יוצרים רצפת תא מטען חלקה, ומאפשרים נפח הטענה של 1,300 ליטר.


הדלתות נפתחות כלפי מעלה, החרטום יגיע למכונית סדרתית

 

זהו נפח הטענה גבוה מזה שמציעה מגאן למשל, לה מידות חיצוניות דומות מאד. כך למשל האלטיקה ארוכה בשישה ס"מ (427), אבל בסיס הגלגלים זהה (262 לעומת 262.5 במגאן). ממד הרוחב באלטיקה גדול ב-5.5 ס"מ מהמגאן (183), אבל הגובה קטן ב-9.5 ס"מ ועומד על 136 ס"מ בלבד. נפח ההטענה במגאן, עם ספסל אחורי מקופל, עומד על 1,190 ליטר.

 

עשירה בטכנולוגיה

 

כיאה למכונית תצוגה, גם האלטיקה מתגאה בשלל אביזרים שימושיים שחלקם יחלחל בעתיד למכוניות סדרתיות, וחלקם יעלם כלעומת שבא. בין היתר היא מצוידת במנגנון אורות קדמיים מיוחד הכולל מצב "תאורת יום", בו היחידות זוהרות כדי להבליט את המכונית על הכביש. 


ההגה ולוח השעונים זזים במקום המושב, שלל תאי אחסון ומשענת אוטומטית

 

עוד פרטים מיוחדים כוללים פתחים בחלק האחורי של צידי המרכב, להכנסת אור ולשיפור הראות בתימרוני חניה, כמו גם הגה ולוח שעונים שנעים קדימה ואחורה יחד להתאמת תנוחת הנהיגה למידות הנהג (במקום להזיז את המושב). תאורת מד

מהירות מתריעה כשהנהג עבר את המהירות המותרת באיזור בו הוא נוהג, ולאלטיקה גם משענת יד שמתרוממת אוטומטית כשמתיישבים במושב הנהג.

 

האלטיקה לא מיועדת להגיע לייצור, אבל חלקה הקדמי רומז ללא ספק על עיצובה של הלגונה הבאה, כמו גם על מכונית ספורט יוקרתית שמתוכננת בעתיד. החלק האחורי, לעומת זאת, ישאר ככל הנראה בגדר רעיון בלבד. אבל במחשבה שנייה - זה גם מה שאמרנו על החלק האחורי של מכוניות התצוגה אוונטיים ול-סאטיס ואינישיאל...

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דלת אחורית נפתחת הצידה
מושבים אחוריים מתקפלים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים