שתף קטע נבחר

חדש מפיז'ו-סיטרואן: דיזל היברידי

קונצרן PSA הצרפתי הציג את טכנולוגיית הכלאיים, שלדבריו תאפשר חסכון רב יותר בדלק ובזיהום לעומת מערכות בנזין-חשמל קיימות. כך תהפכו את המכונית שלכם לחשמלית שלא מזהמת ולא צורכת דלק - בלחיצת כפתור

קונצרן פיז'ו-סיטרואן (PSA) הציג טכנולוגיית כלאיים חדשה, המשלבת בין מנוע דיזל מודרני לבין מנוע חשמלי. זה האחרון מסייע בצמצום תצרוכת הדלק, מפחית את השימוש במנוע הדיזל ומוריד כך את פליטת זיהום האוויר. עיקר תועלת המערכת בנסיעה עירונית, שם ניתן להניע את המכונית באמצעות מנוע חשמלי בלבד וכך לא לצרוך דלק או לזהם את הסביבה כלל.


לחיצת כפתור - והמכונית נוסעת על חשמל, בלי זיהום אוויר ובלי לצרוך דלק

 

מערכת הכלאיים החדשה הוצגה בשתי מכוניות PSA, פיז'ו 307 ואחותה לפלטפורמה, סיטרואן C4. השתיים נהנות ממנוע ה-1.6 ליטר HDi המודרני של PSA, לו הספק של 90 או 110 כ"ס בהתאם לגרסה. לא נמסר איזו מבין השתיים משמשת במכוניות ההיברידיות. גם הספק המנוע החשמלי, נשאר בשלב זה חסוי. מה שכן נחשף הוא נתון תצרוכת הדלק: זה עומד על 29.4 ק"מ לליטר בממוצע, לעומת 21.3 בלבד ב-C4 עם מנוע דיזל בלבד. ההיברידיות של PSA חסכוניות משמעותית גם מהמתחרה של טויוטה, הפריוס. לפי נתוני טויוטה, הפריוס נהנית מצריכת דלק ממוצעת של 23 ק"מ לליטר בלבד. כמו בפריוס, ביצועי ההיברידיות של PSA צפויים להיות טובים מאשר עם מנוע דיזל בלבד.

 

בפיז'ו-סיטרואן עוד מספרים כי מכוניות המחקר כוללות מנוע דיזל עם מסנן חלקיקים (לצימצום זיהום מנועי דיזל), מנוע חשמלי, ערכת מצברים ממנה שואב המנוע החשמלי את כוחו, ודור חדש של מערכת "עצור וסע". מערכת זו מדוממת את מנוע הדיזל בעצירה, ומתניעה אותו ברגע שהנהג רוצה להתחיל בנסיעה. ב-PSA מסבירים גם שבדומה למכונית כלאיים עם מנוע בנזין, גם כאן טעינת המצברים תהיה פנימית, ללא צורך בחיבור המכוניות לחשמל. זה אומר שממיר אנרגיה ישתמש באנרגיה קינטית שנוצרת בבלימה לטעינת המצברים, ובהשלמת החסר יסייע מנוע הדיזל.


איור של המערכת. מלפנים מנועי הדיזל והחשמל, ה"עצור וסע" וממיר האנרגיה. מאחור - ערכת המצברים למנוע החשמלי

 

המנוע החשמלי יכול להניע בלעדית את המכונית לבקשת הנהג, במהירות שאינה עולה על 50 קמ"ש. במצב זה, שאופייני לנסיעה עירונית, המכונית לא צורכת דלק ולא מזהמת את הסביבה כלל. בנוסף לכך, מחשב מיוחד שולט על חלוקת התפקידים בין מנוע הדיזל לחשמלי, כשזה האחרון יכול להיכנס לפעולה גם במקרים בהם הנהג רוצה להאיץ מהר יותר תודות לשילוב כוחם של שני מנועים.

 

שיווק - רק ב-2010

 

בפיז'ו-סיטרואן מקווים שיוכלו להתחיל למכור דגמים סדרתיים בעוד כארבע שנים. עד אז, אומרים הצרפתים, נדרשת עדיין מלאכת פיתוח נרחבת. ב-PSA קוראים גם לרשות לפיתוח חידושים תעשייתיים בצרפת לתרום לפיתוח הפרויקט, ומקורות ביצרנית מודים כי הקונצרן מחפש שותפים שיהיו מעוניינים להצטרף לפרויקט.

 

בעבר הציגו מספר יצרנים דגמי מחקר הכוללים מנוע דיזל ומנוע חשמלי, בהם דיימלר-קרייזלר ופולקסווגן, אם כי אף אחד מהם עדיין לא הגיע לכדי מימוש. כיום מציעה תעשיית הרכב מכוניות כלאיים המונעות באמצעות מנוע בנזין ומנוע חשמלי, ובעבר הוצעו גם דגמים שהסתמכו אך ורק על מנועים חשמליים, אך התגלו כלא שימושיים ויקרים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיז'ו 307 דיזל-היברידית
מנוע דיזל ומנוע חשמלי (סיטרואן C4)
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים