שתף קטע נבחר

עכשיו זה רשמי: המיניוואנים החדשים של פורד

יצרנית הרכב האמריקנית הציגה את הגרסאות הסדרתיות למיניוואנים האירופים החדשים: גלקסי למשפחה, S-מקס למשפחה הממהרת. והם בדרך אלינו

פורד חשפה תמונות ופרטים ראשונים על צמד המיניוואנים החדשים, S-מקס וגלקסי (Galaxy). וכפי שניתן לראות, הם נשארו נאמנים מאד לדגמי התצוגה שנחשפו בשנה שעברה, תחת השם גלקסי ו-SAV בהתאמה.

 

גלקסי

 

זהו דור שני למיניוואן הגדול של פורד. בניגוד לדור הראשון, שהיה פרי שיתוף פעולה בין פורד לפולקסווגן (שאראן, סיאט אלהמברה), הפעם מדובר בפיתוח עצמאי לחלוטין של חטיבת הרכב האירופית בפורד. הייצור יתבצע במפעל פורד בבלגיה.


פורד גלקסי. ה"מהוגן"

 

הגלקסי החדש גדול משמעותית מקודמו. כך למשל האורך הכללי עומד על 482 ס"מ, לעומת 464 בלבד בעבר, הרוחב צמח בשישה ס"מ ל-185 והגובה הכללי צומצם בכסנטימטר, ל-168 ס"מ. הצמיחה הזו בממדים איפשרה תוספת של 100 ליטר לנפח ההטענה בתא המטען, או 435 ליטר סך הכל. מי שירצה להוביל תכולת בית ללא מאמץ מיותר, יוכל לקפל את שורת המושבים האמצעית והאחורית, ולהשיג כך נפח הטענה של 2,325 ליטר. לגלקסי החדש יהיו שבעה מקומות ישיבה.

 

עוד מספרים בפורד שלגלקסי החדש יהיו חמישה מנועים בהיצע, עם גרסאות בנזין ודיזל בנפח 1.8 עד 2.0 ליטר והספק שבין 100 ל-145 כ"ס. פרטים מלאים על המנועים ועל תיבות ההילוכים עדיין לא פורסמו, אך בעבר למדנו ממקורות בפורד כי תיבה אוטומטית, החשובה לשוק המקומי, נמצאת בתכנון.

 

S-MAX

 

ה-S-מקס הוא מעין מיניוואן ספורטיבי, שימוצב לדברי פורד בין המונדיאו לגלקסי. הוא יוצע לכן הם מנועים מעניינים יותר, בהם יחידת ה-2.5 ליטר-טורבו עם 220 כ"ס מהפוקוס ST.


פורד S-מקס. ה"ספורטיבי"

 

כפי שניתן לראות בתמונות, הדימיון לגלקסי גדול למדי, עם חלקים שלמים שנראים כמעט זהים. כמו מכסה המנוע למשל, יחידות התאורה הקדמיות ומבנה הסבכה והפגוש. אלו נהנים בכל זאת משינויים קלים (כמו מיקום פנסי הערפל וצורתם), אם כי דימיון רב נרשם גם בתא הנוסעים ובחלקי מרכב נוספים. ולא בכדי - שני המיניוואנים ייוצרו יחד בבלגיה ופותחו בדרך שתאפשר חיסכון מרבי בעלויות.

 

ה-S-מקס, כיאה להיותו מעט ספורטיבי בהשוואה לגלקסי, הוא גם קומפקטי יותר. לחלק מכך אחראי העיצוב השונה מאחור, עם גג משתפל במקום ישר - על כל המשתמע מכך למרווח הראש ליושבים מאחור. לכן בפורד מגדירים אותו כמתאים רק לחמישה נוסעים, פלוס שניים מאחור במושב שיתאים בעיקר לילדים. ה-S-מקס קצר בחמישה ס"מ מהגלקסי (477 ס"מ), רוחבו זהה (185) ואילו ממד הגובה קטן בשבעה ס"מ - עם 161 מהאספלט לקצה הגג.

 

המשותף

 

שני המיניוואנים החדשים מצוידים במערכת קיפול מושבים מהירה, שלל תאי איחסון ומערך מתלים אקטיביים מתכווננים. עם זאת, בפורד מבטיחים כי ה-S-מקס

יהיה מכוייל להתנהגות כביש מהנה, בעוד שלגלקסי יהיו תכונות שיתאימו לאופיו כמוביל נוסעים - כלומר נוחות וקלות נהיגה.

 

עוד משותפת לשני הכלים, היא הכוונה לשווקם בישראל. מייד לאחר שיוצגו לראשונה בז'נבה, הם יארזו את המזוודות, יפרדו מהחברים ויטוסו לתערוכת הרכב הדו-שנתית של תל-אביב, "אוטומוטור". שניהם גם עשויים להגיע לישראל בשיווק סדיר בטווח של עד כשנה מהיום, עם חשיבות רבה לגלקסי כיורש הלא רשמי של מאזדה MPV המנוח.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מצא את ההבדלים 1: פורד גלקסי
פורד S-מקס
מצא את ההבדלים 2: פורד גלקסי
פורד S-מקס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים