שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    eDating: משתמשים, אבל לא רוצים לשלם
    לפחות בארה"ב, חיפוש בני זוג באינטרנט הוא כבר חלק מההתנהגות המקובלת, אם כי סקר צרכנים של ג'ופיטר מראה שהמשתמשים חושבים שהתשלום בעד התענוג גבוה מדי
    החדשות הטובות הן, שאם אתם משתמשים באתרי ההיכרויות באינטרנט, אתם בחברה טובה. לפחות בארצות הברית, חיפוש בני זוג באינטרנט מתקרב להיות חלק מההתנהגות המקובלת, לא משהו אזוטרי שהוא נחלתם של מעטים. "20 אחוז מהאמריקאים ביקרו אי-פעם באתרי היכרויות, כש-25 אחוז נחשב מסה קריטית של משתמשים", אומרת האנליסטית הבכירה זיה דניאל וויגדר, סגנית נשיא ומנהלת מחקרים בחברת האנליסטים הבינלאומית "ג'ופיטר ריסרץ'". וויגדר, המתמחה בין השאר בתחום ההיכרויות המקוונות (eDating), הגיעה השבוע לישראל במסגרת השקת המשרד הישראלי של החברה.

     

    הגידול בענף נזקף לזכות העלייה במחירי המנוי

     

    החדשות הרעות הן, שהמחיר כנראה גבוה מדי. בהודעה לעיתונות שפורסמה החודש על ידי ג'ופיטר ריסרץ' לגבי מגמות בתחום ההיכרויות ברשת לשנת 2006 נמסר, כי בענף
    ההיכרויות בארה"ב לא נרשם גידול במספר המנויים בתשלום לעומת השנה שעברה. לדוח של האנליסט נייט אליוט, שבהכנתו השתתפה וויגדר, ניתנה הכותרת "אסטרטגיות תמחור כדי להניע גידול במספר המנויים בתשלום". נכתב בו כי הגידול בענף במהלך 12 החודשים האחרונים נזקף לזכות העלייה במחירי המנוי, לא בגידול במספר המנויים המשלמים.

    סקר צרכנים שערך ג'ופיטר בינואר 2006 העלה, כי 5 אחוזים ממשתמשי האינטרנט האמריקאים שילמו בשנה שעברה בעד מנוי בשירותי היכרויות באינטרנט - ירידה קטנה לעומת ה-6 אחוזים ששילמו בעד מנויים ב-2005. לדברי אליוט, "37 אחוז מהמבקרים באתרי היכרויות שלא עשו מנוי בתשלום אמרו שאתרי ההיכרויות יקרים מדי - זו היתה התלונה העיקרית". 30 אחוז מהנשאלים אמרו שלא נוח להם לשלם בעד שירותי היכרויות, 18 אחוז אמרו שכלי החיפוש וההתאמה לא מספיק טובים, ו-12 אחוז אמרו שהם "לא סומכים על אנשים באתרי היכרויות".

     

    לפי הדוח, הרשתות החברתיות באינטרנט אינן מציבות איום גדול לתעשיית ההיכרויות המקוונות. רק 14 אחוז מהמשתמשים באתרי ההיכרויות שלא שילמו בעד מנוי אמרו שהם משתמשים באתרי חינם לצורך היכרויות. "רק שליש ממשתמשי

    האינטרנט שגלשו לאתרי היכרויות בשנה שעברה רכשו מנוי בתשלום", אומר אליוט. "המחקר שלנו מראה שיש הזדמנות לאתרי ההיכרויות להשתמש באסטרטגיות תמחור ממוקדות כדי להניע יותר משתמשים לרכוש מנוי".

     

    אתרי ההיכרויות מתרחבים למתן שירותים נוספים

     

    בראיון ל-ynet אמרה זיה וויגדר, כי אתרי ההיכרויות מרחיבים את פעילותם באופן טבעי למתן שירותים נוספים, כמו שירותי מומחים ותוכן מגזיני (מגמה שמתחילה להסתמן גם בארץ, עם תכנים באתרים קופידון, ג'יידייט וכפיות - ש.פ.). לדבריה, "אתרי נישה הם עוד מגמה גדולה" - שירותי היכרויות לפי דמוגרפיה, לפי רקע אתני. "הרבה אנשים הולכים לפי קבוצת ההזדהות שלהם, דתית או אתנית", היא מוסיפה, ונותנת כדוגמה את ריבוי אתרי היכרויות המיוחדים לאינדיאנים.

     

    וויגדר אומרת, כי , "ההיכרויות באינטרנט כבר נחשבות מספיק 'מיינסטרים' בארצות הברית כדי שאנשים יראו את זה כדרך סבירה להרחיב את מעגל ההיכרויות שלהם. מהמחקרים עלה, שהאמריקאים לא רואים במרחקים בעיה מיוחדת, לכן הם מגלים נכונות להכיר בני זוג גם ממדינות מרוחקות בתוך ארה"ב".

     

    בהקשר לאינטרנט המקשר בין אנשים ממקומות שונים בעולם היא מספרת משהו שסיפר לה ידיד שלה: "החברות שלו מאוסטרליה, שמתכוונות להגיע לחופשה בניו-יורק, קובעות מראש פגישות דרך ג'יידייט.קום, כדי שיהיה להם עם מי לבלות בעיר. ההורים שלהן מבסוטים, כי הם פוגשים בחורים יהודים, וגם מקווים שהן יחזרו הביתה עם בעל".

     

     

    (הכותבת מספקת שירותי תוכן לאתרי היכרויות)

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: ויז'ואל/פוטוס
    אנשים הולכים לפי קבוצת ההזדהות
    צילום: ויז'ואל/פוטוס
    הכרויות
    כתבו לנו
    מומלצים