שתף קטע נבחר

שברולט קפטיבה: מאד מרשימה

ערב תערוכת ז'נבה אנחנו פוגשים לראשונה בקפטיבה, מכונית שהבטיחה לשדרג את תדמית שברולט-קוריאה. אלי שאולי תפס לשיחה את ראש פרויקט הפיתוח

אולי זה סימבולי, ואולי זה פשוט מלמד על העתיד לבוא. אבל המפגש הראשון שלי עם הקפטיבה החדשה של שברולט-קוריאה, מותיר אותי מעט המום. המכונית הזו כל כך לא קוריאנית במובן המקובל של המילה, כל-כך קרובה ברושם שהיא מקרינה למוצר אירופאי כדת וכדין, שכמעט ואפשר להתבלבל ולהתייחס אליה כמכונית תצוגה סופר-מושקעת, ולא רכב סדרתי שאוטוטו מגיע אלינו. אם לדרג את זה באופן כלשהו, הרי שיש כאן קפיצה של בערך שלוש דרגות איכות. יש גם מקום לשבעה נוסעים, אך מאחור יכולים להכנס רק ילדים בגודל בינוני. מי שיעדיף חמישה מקומות ישיבה במקום, יקבל תאי אחסון מאד גדולים מתחת לרצפה. מרשים, כבר אמרתי?

 

 

את ראש פרויקט פיתוח השברולט קאפטיבה, צ'אק ראסל, הרושם הזה לא מפתיע. "אתה רוצה לדעת איזה מכוניות שימשו לנו כאמת מידה?" הוא שואל אותי, ועונה מייד - "ב.מ.וו X3 וניסאן X טרייל. האחרון אמנם ישן מעט, אבל מאד אהבנו את יכולת הניהוג שלו. ואת מי הם מזהים כמתחרים עתידיים? התשובה ששולף ראסל אינה יונדאי טוסון, במפתיע. "יונדאי טוסון י אתה רואה מתחרי מחיר? האם יונדאי טוסון הוא המתחרה הגדול? "ממש לא", הוא עונה לי. הטוסון מציע תמורה מצוינת לכסף אמנם, והוא רכב מצוין, אבל הוא קטן יותר, פחות מהודר ומאובזר. ליגה אחרת, נמוכה יותר.

 

כשאני מבקש מראסל לספר על הדרך בה קרם הפרויקט הייחודי עור וגידים (בסדר, מתכת וגומי אם אתם מתעקשים), הוא נהנה כאילו הרמתי לו להנחתה שמנצחת אליפות. "זה היה פרויקט מדהים, בו עבדנו כולם ביחד במהלך 24 שעות היממה ללא הפסקה. איך עשינו את זה? בעיקר תודות לשת"פ חוסק עולם. פיתוח בסיס המכונית היה בקוריאה. פיתוח מנועי הבנזין נעשה באוסטרליה, על-ידי הולדן. מנועי הדיזל לעומת זאת פותחו באיטליה על-ידי VM. תיבת חמישה הילוכים אוטומטית (תהיה רגילה, וגם טיפטרוניק) פותחה ביפן על-ידי אייז'ן. חטיבות מתלים-הגה-בטיחות תוכננו ונבחנו באירופה. המרכזים בארה"ב סייעו בתחום הבטיחות ויחידות הכוח. עכשיו תגיד לי, זה לא מדהים?!".

 

האמת, כפי שהוא מתאר את זה, מדובר בפרויקט מאד יוצא דופן. אבל אז אני שואל אותו על השברולט אקווינוקס, זו שמהווה בבירור את הבסיס הרעיוני לרכב המעניין. "נכון, התחלנו איתה, אבל כל החלק העליון של המרכב שונה, הפנים שונה לגמרי, יש שינויים בולטים בפלטפורמה. ולכן ההתנהגות תהיה שונה הקפטיבה תציג אופי נוקשה יותר, מותאם טוב יותר למהירויות הגבוהות של הכביש המהיר באירופה. יהיו פחות זוויות גלגול".

 

 

האם יהיה דגם דומה של אופל, אני שואל? ראסל עונה במהירות. "הלקוח ירגיש מעט מאד דימיון. האחות תחת שמה של אופל  תהיה נוקשה עוד יותר, עם יותר תחושה ספורטיבית-גרמנית (כך הוא). השברולט יהיה לעומת זאת יותר משפחתי, ואני משוכנע שיציע תמורה טובה יותר למחיר. עם זאת, חטיבות הכוח יהיו דומות.

 

האם צפוי דגם כלשהו שיבוסס על אותה פלטפורמה, אך יפנה לקהל המחפש רכב זול יותר? "בנינו הרי מכונית תצוגה שנקראת T2X, שרומזת לדגם צנוע יותר. תביט בה ותקבל תשובה לשאלה. לא אתחייב שהיא תוצג בעתיד כרכב סדרתי, אבל אתם הרי יודעים שאנחנו לא מייצרים מכוניות תצוגה סתם". האם הוא יעשה שימוש בפלטפורמת הקפטיבה? לפלטפורמה הזו יש לנו שני בסיס גלגלים. אחד של הקפטיבה, אחד ארוך ממנו ב-15 ס"מ. זה אומר שאין לנו שום בעיה לבנות על איזו פלטפורמה שאנחנו רוצים.

 

אגב, למה לקחת מנוע מ-VM ולא מפיאט למשל, איתם היו לכם קשרים מצוינים בעבר? "מחיר יחידות המנוע מאד חשוב לנו. זו התשובה...".

 

הקפטיבה תגיע ארצה בחודשי הקיץ, לידיעתכם.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים