שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

אקסנט חדש לציי רכב

יונדאי חשפה בז'נבה את הגרסה האירופית לאקסנט, כולל מרכב שלוש דלתות והכי חשוב - סדאן בשביל האיזראליז. לאירופים הוא חשוב קצת פחות

יונדאי, יצרנית הרכב הגדולה בקוריאה וללא ספק השאפתנית מכולן, הציגה בז'נבה את אחת מהמכוניות החשובות ביותר עבור השוק הישראלי. מדובר כמובן באקסנט אירופית חדשה. בעבר היא הוצגה במפרט אמריקני, אך זה לא ניתן היה לייבוא מטעמי תקינה. האקסנט האירופית, גבירותי ורבותי, זו שבתמונה למטה - היא הדבר האמיתי.


יונדאי אקסנט החדשה. תצלומים: רועי צוקרמן 

 

סוף-סוף עיצוב ראוי

 

מפגש ראשון עם האקסנט החדשה אינו גורם לי פיק ברכיים. המכונית עדיין אינה מהיפות בחבורה, אות ועדות לשנים ארוכות - מאז ימי הפוני הנוראית ודרך שני דורות אקסנט קודמות - של עיצוב משמים ואפרורי. אבל, שימו לב, המכונית האולי-צמודה שלכם החל מעוד מספר חודשים, ללא ספק נעימה בהרבה לעין. מודרנית למדי - ואתם יודעים מה - די נאה.

 

האקסנט הוצגה באירופה בגרסאות מרכב של שלוש או ארבע דלתות. בעברית וביחס לשוק שלנו זה אומר "אזוטריה מלאה", או "חשיבות עצומה", בהתאמה. שהרי שלוש הדלתות תימכר כאן במספרים זניחים, ואילו הסדאן אמורה להפוך לאחת מלהיטי הקיץ הקרוב.

 

שלא במפתיע, ביונדאי לא מאמינים בחשיבות גרסת ארבע הדלתות באירופה, ומז'נבה היא נשלפה לאחר יום אחד בלבד. כך שאל תופתעו אם רבים כלל לא ראו אותה בדוכן יונדאי. למה הם עשו זאת? שאלה טובה. משטח התצוגה בתערוכת ז'נבה שווה זהב, ואת המקום שפינתה הסדאן ניצלו המציגים לטובת משהו רלוונטי בהרבה מבחינתם - שלוש דלתות. ואנחנו די בטוחים שלפחות מבחינת מראה, גם אתם תעדיפו אותה על אחותה הקטנה-עם-תא-מטען-ארוך.


 

האקסנט סדאן החדשה תיוצר בטורקיה, ותוצע עם מנועי 1.4 ו-1.6 ליטר בנזין המספקים 97 ו-112 כ"ס בהתאמה, או מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר שמייצר 110 כ"ס. מה יקרה למיצובה כמכונית "בנזין 1.5 ליטר", שסייע לה להתברג בישראל בין הגטס לאלנטרה? רק ימים - וציי הרכב הגדולים - יגידו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
האקסנט החדשה
צילום: רועי צוקרמן
עם שלוש דלתות
צילום: רועי צוקרמן
ועיצוב נאה. כמעט
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים