שתף קטע נבחר

D&B: מיכאל שטראוס הוא המנהל המצטיין לאורך זמן

חברת המידע העסקי דן אנד ברדסטריט בחרה ב-10 אנשי עסקים ומנהלים בכירים כ"מנהיגים העסקיים של ישראל"

חברת המידע העסקי דן אנד ברדסטריט (D&B) העניקה הערב (ב') אות הוקרה למצוינות ניהולית לאורך זמן לאיש העסקים מיכאל שטראוס, מבעלי ומייסדי חברת המזון שטראוס-עלית.

 

באירוע שבו בחרו בכירי המשק הישראלי את מי שהם רואים כמנהיגים העסקיים של ישראל, גם נבחרו 10 מנהלים כ"מנהיגים העסקיים": מנכ"ל דלק רכב, גיל אגמון; מנהלי חברת האנרגיה אורמת, יהודה ויהודית ברוניצקי; מנכ"ל חברת מכתשים אגן, שלמה ינאי; יו"ר ומנכ"ל חברת הטקסטיל דלתא, דב לאוטמן; מנכ"ל בנק דיסקונט, גיורא עופר; איש העסקים אליעזר פישמן; מנכ"ל כלל ביטוח, אביגדור קפלן; מנכ"ל ענקית התרופות טבע, ישראל מקוב, ומנכ"ל רשת סופרפארם, ליאור רייטבלט.

 

כמו כן, בחרה D&B באירוע 5 מנהלים צעירים כ"מנהלי הדור הבא": המשנה למנכ"ל בזק, איקה אברבנאל; המשנה למנכ"ל חברת נס טכנולוגיות, איציק אידלמן; סמנכ"ל השיווק בחברת פרטנר, איריס בק; המשנה למנכ"ל קונצרן אי.די.בי, ליאור חנס, ומנהל החטיבה העסקית בבנק הפועלים, שי טלמון.

 

ה"מנהיגים" נבחרו מתוך 300 מועמדים בידי 17 אנשי עסקים ומנהלים בכירים, שחלקם זכו בתחרות דומה אשתקד.

 

פנינים מן הטקס

 

הניהול נפגע עקב השימוש הנרחב בדואר-אלקטרוני, שעושה עולם העבודה והעסקים כיום". כך עולה מדברים שאמר הערב מנכ"ל ויו"ר דלתא דב לאוטמן בנאום שנשא באירוע המנהיגים העסקיים המצטיינים.

 

"לפני 30 שנה, כשהקמנו את דלתא, לא היו פקסים וטלפונים ואי-מיילים ובקושי היה טלפון" - סיפר לאוטמן; "שיטת הניהול הייתה MBW (ראשי-תיבות של  Mangement by walking) - הסתובבת במפעל, פגשת אנשים, חיבקת אותם, היית איתם בקשר עין, הרגשת אותם. בשנות התשעים החל עידן MBT - management by telephone: המנהל צמוד לטלפון סלולרי 24 שעות ביממה; וכך יכולנו לשמוע את האנשים ולדבר איתם. כיום אנחנו בעידן MBE - management by e-mail: אתה מגיע למשרד וכבר מחכות לך 70 הודעות; האי-מיילים הם קרים, אתה לא חש ולא מרגיש דרכם ואין לך קשר אמיתי עם השטח. נכון, אתה יכול לשבת בכרמיאל ולדעת כמה תחתונים נמכרו בכל סניף של וול-מארט. אבל הייתי ממליץ לכל מנהל להשאיר שליש מהזמן ל-MBW - להסתובבות במפעל, לדיבורים ולשיחות. אם תהיו רגשיים יותר, תקבלו תפוקה הרבה יותר גבוהה".

 

מנכ"ל אורמת, יהודה בורניצקי, קרא למנהלים הישראלים להשקיע יותר בפיתוח ובחינוך: "בלי פיתוח, אורמת לא הייתה מגיעה לשום מקום. יש ירידה בתקציבים למחקר-ופיתוח, ולחינוך. הממשלה יוצאת, ומשאירה אותם לשוק הפרטי. השוק הפרטי, עם הלחץ מרבעון לרבעון, לא חושב תמיד על הטווח הארוך. הסכנה בתחרות עם הסינים וההודים נובעת מההשקעה העצומה שלהם בחינוך - עוד יותר מאשר משכרם הנמוך. אם מפריטים פה הכול - מוטלת עלינו, המנהלים, חובת ההשקעה בחינוך ובפיתוח".

 

מנכ"ל דן אנד ברדסטריט, ראובן קובנט, אמר: "לציבור הרחב יש תדמית של מנהל עסקי כאיש מדושן שיושב לו ביאכטה, עף במטוס הפרטי, משתכשך בבריכה, ישן 12 שעות ביום ובעיקר מרוויח סכומים דמיוניים של כסף. אבל האמת היא שיש למנהלים העסקיים חיים סוערים ומלאי אתגרים. הם עובדים סביב השעון, מנווטים את "היאכטה" שלהם במים סוערים; וגם כשהם מצליחים, אין להם די - כי הרבעון הבא יצטרך לתת תוצאות טובות יותר. חובת ההוכחה תמיד עליהם, וההתמודדות היא אין-סופית".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סיון פרג'
מיכאל שטראוס
צילום: סיון פרג'
מומלצים