שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    GM נפרדת מסוזוקי

    אחרי שמכרה את אחזקותיה בסובארו, נפרדת ג'נרל מוטורס לשלום גם מסוזוקי, בתום חמש שנים בהן היתה בעלת המניות הגדולה ביותר

    ג'נרל מוטורס, יצרנית הרכב הגדולה בעולם, וסוזוקי היפנית, הודיעו היום על סיום ההסכם המנייתי ביניהם. על-פי ההודעה, GM תמכור 17.4% ממניותיה בסוזוקי חזרה ליפנים, ותהפוך בכך מבעלת המניות הגדולה ביצרנית, לשביעית.

     

     

    על-פי הדיווחים בסוכנויות הידיעות, מטרת מכירת המניות היא גיוס כסף לטובת תוכנית ההתייעלות החריפה ב-GM. זו האחרונה נמצאת בשנים האחרונות בהפסדים כבדים, ורק בשנת 2005 לבדה הפסידה סכום בלתי נתפס של 8.6 מיליארד דולר. מכירת המניות תותיר את GM עם נתח של כ-3% בסוזוקי, ותכניס לכיסה סכום המוערך בשני מיליארד דולר.

     

    "נמשיך לשתף פעולה"

     

    שתי היצרניות, בהודעה משותפת, מיהרו להרגיע ולציין כי בכוונתן להמשיך ולשתף פעולה כבעבר. המשמעות היא כמובן שדגמי GM-קוריאה ששווקו כסוזוקי, או דגמי סוזוקי ששווקו תחת מותגי GM, ימשיכו להתקיים. הפסקה מוחלטת של שיתוף הפעולה היתה יוצרת חורים גדולים בהיצע הדגמים של שני הצדדים.


    ג'נרל מוטורס. נפרדת מסוזוקי

     

    מנכ"ל סוזוקי, אוסאמה סוזוקי, אמר כי הוא רוכש חזרה את המניות מ-GM כדי לסייע לשותף הוותיק. שני הצדדים משתפים פעולה מאז 1981, אז רכשה GM נתח של 5.3% ממניות סוזוקי. מאז הוא גדל ל-10% בשנת 1998, ולמעט יותר מ-20% בשנת 2001.

     

    "GM תמכה בנו במשך שנים רבות", אמר סוזוקי, "וזה הזמן שלנו להשיב טובה. אני לא חושב שהשותפות שלנו בצרות, פשוט האמריקנים זקוקים לעזרה".

     

    איסוזו נשארת

     

    הערכות בתעשיית הרכב לפיהן בג'נרל מוטורס יבחרו להיפרד גם מאיסוזו, התבדו לפי שעה. הקונצרן האמריקני מחזיק ב-7.9% ממניות איסוזו, שנמצאת בשנים האחרונות אף היא בשפל מכירות חמור. ב-GM מיהרו להדגיש כי בשלב זה אין כל תוכנית לצמצם את נתח המניות באיסוזו או לבצע כל שינוי בשותפות זו.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: רויטרס
    מנכ"ל סוזוקי, אוסאמו סוזוקי. "האמריקנים צריכים את עזרתנו"
    צילום: רויטרס
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים