יונדאי מציגה: אלנטרה חדשה
המשפחתית של יונדאי זוכה לגרסה כל-חדשה, מודרנית מבעבר, חזקה יותר ועם הבטחה לאיכות ואבזור משופרים. בינתיים רק עם מנוע 2.0 ליטר
יונדאי חשפה בניו יורק את האלנטרה החדשה, המשפחתית הקומפקטית והכה חשובה עבור היבואן, שתתמודד אצלנו מול טויוטה קורולה ושברולט אופטרה. וכמו בעבר, גם כעת הנוסחה של הקוריאנים היא - יותר גודל מהמתחרות.
_wa.jpg)
למרות שהיא קטנה בסנטימטר מקודמתה (451 ס"מ), בסיס הגלגלים של האלנטרה החדשה צמח בארבעה ס"מ ל-265 ס"מ, והוא כעת מהגדולים בקבוצה. זאת, למעט הונדה סיוויק ורנו מגאן בגרסאות סדאן. יחד עם צמיחה של 5.5 ס"מ בגובה (ל-148 ס"מ) וברוחב (ל-177.5 ס"מ), מבטיחים ביונדאי מרחב פנים גדול משמעותית מבעבר. וזאת בהשוואה למכונית שהיתה מרווחת גם בדור הקודם.
האלנטרה החדשה הוצגה בשלב זה עם מנוע 2.0 ליטר בלבד, החשוב לשוק האמריקני. מנוע זה, עם תזמון שסתומים משתנה, יוצע בשתי גרסאות - האחת עם 138 כ"ס ב-6,000 סל"ד, השנייה עם 132 כ"ס בסל"ד זהה (לטובת עמידה בתקן זיהום מחמיר יותר). הגרסה ה"ירוקה" תוצע גם עם מומנט מופחת מ-18.9 קג"מ ל-18.3, שניהם ב-4,600 סל"ד.
_wa.jpg)
גם היצע תיבות ההילוכים מגיע בזוגות, כאן עם בחירה בין תיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה יחסי העברה, או תיבת ארבעה הילוכים אוטומטית. האלנטרה מוצעת כבעבר עם הנעה קדמית בלבד.
האלנטרה החדשה צפויה להגיע לישראל לא לפני שנה הבאה, ובכל מקרה לא לפני שיצטרף להיצע מנוע 1.6 ליטר עם תיבת הילוכים אוטומטית - ככל הנראה בסביבות מאי 2007. בשלב זה לא ידועים תאריכי שיווק מדויקים.