שתף קטע נבחר

מחקר: השפעת הבלוגים על החברה גוברת

חברת ג'ופיטר קובעת כי בעוד הגולשים המפרסמים תכנים ברשת הם מיעוט ביחס לכלל אוכלוסיית אירופה המחוברת לרשת, השפעתם על השיח הציבורי וטרנדים בעולם העסקים הולכת וגוברת. במקביל, נתוני Technorati קובעים כי הבלוגוספירה מכפילה את עצמה כל חצי שנה

בלוגרים וכותבים עצמאיים באינטרנט משמשים כמובילי דעה, שהשפעתם על החברה גדולה לאין שיעור ביחס לחלקם בכלל האוכלוסיה, כך קובע מחקר חדש של חברת המחקר ג'ופיטר.

 

המחקר, שפורסם השבוע, מציין כי בעוד הגולשים המפרסמים תכנים ברשת הם מיעוט ביחס לכלל אוכלוסיית אירופה המחוברת לרשת, השפעתם על השיח הציבורי וטרנדים בעולם העסקים הולכת וגוברת.

 

על פי המחקר, יותר ממחצית גולשי האינטרנט ביבשת הם פאסיביים, ואינם תורמים לרשת תכנים משלהם. 23 אחוזים מגיבים רק כאשר ניתנת להם אפשרות (למשל, בתגובות לכתבות), אך השאר – המפעילים אתרי אינטרנט, בלוגים ופורומים, תורמים לעיצוב סדר היום ביבשת.

 

"אנחנו מבחינים בהתרחבות התופעה", אמר ג'וליאן סמית, מחבר המחקר. לדבריו, ההשפעה של הבלוגרים על התקשורת המסורתית גדולה במיוחד – באמצעות טיפול נכון, ביכולתם של הבלוגרים לעורר מודעות "ולהקפיץ" נושאים מסוימים לראש סדר היום התקשורתי.

 

סמית מזהיר עובדים בכלי תקשורת, משרדי פרסום ובתי עסק הקוראים בלוגים לא להתייחס אליהם כאל "קול העם" אך אי אפשר להתעלם מהשפעתם, לדבריו. "בלוגים משמשים כסמן של השיחות המתנהלות בציבור בנושאים שקשה היה למדוד אותם עד לאחרונה".

 

הנה כמה סימנים המעידים על כוחם המתגבר של הבלוגים.

 

Boing Boing, הבלוג הפופולרי בעולם, שמושך מדי יום 1.7 מיליון קוראים, פתח בחודש ינואר בקמפיין נגד חברת הפרלמנט הקנדית, סרמיט בולט, לאחר שהתברר כי קיבלה תרומות מתעשיית הבידור כאשר ניסחה חוק זכויות יוצרים חדש. היא איבדה את כסאה והאשימה בכך את הבלוג.

 

בחודש פברואר, גולשי Boing Boing התלוננו על רכיבי ריגול ששולבה בגירסה חדשה של תוכנת המדיה של אפל, iTunes. החברה נבהלה מהתגובות בבלוגוספירה ושינתה את התוכנה. אחד מעורכי האתר הוא קורי דוקטורו, אקטיביסט קנדי ידוע, סופר מדע בדיוני ועיתונאי שהתפרסם בעיקר בשל מאמריו המעמיקים נגד טכנולוגיות לניהול זכויות יוצרים (DRM).

 

דוקטורו מסביר כי בלוגים יכולים להרשות לעצמם לפרסם תכנים שעיתונים אינם יכולים לפרסם. "עיתונים לא יכולים לפרסם שמועות שאינם בטוחים בהן. בבלוגים זה לא רק אפשרי אלא גם רצוי. הבלוגרים כותבים על תחושות בטן וחשדות, הקוריאם שלהם תורמים מידע משלהם וביחד הם בונים את העלילה".

 

הבלוגוספירה מכפילה את עצמה כל חצי שנה

 

במקביל, נתונים שפורסמו השבוע מעידים על כך שהבלוגוספירה מכפילה את עצמה כל חצי שנה.

 

דיוויד סיפרי, מייסד Technorati, מנוע חיפוש מתקדם שעוקב בזמן אמת אחר העדכונים ב-35.3 מיליון בלוגים, פירסם השבוע דו"ח, לפיו מאז 2003 הבלוגוספירה מכפילה את עצמה כל חצי שנה. בשלוש השנים האחרונות מספר הבלוגים גדל פי 60.

 

החברה מעריכה כי יותר מ-75,000 בלוגים חדשים נוצרים מדי יום. עם זאת, נכון לאפריל, 2006, רק כ-55 אחוזים מהבלוגרים ממשיכים לעדכן את הבלוג שלהם לאחר שלושה חודשים. זאת, ביחד ל-50.5 מהבלוגים שהתמידו בעדכון הבלוג לפני שלושה חודשים. לפחות 3.9 מיליון בלוגרים מעדכנים את הבלוגים שלהם לפחות פעם בשבוע.

 

תופעת ה-splogs וה-spings, בלוגים זבליים (או "זיבלוגים") ,שתכליתם העיקרית היא לשווק מוצרים, מקיפה כתשעה אחוזים מכלל הבלוגים החדשים שנפתחים. מדי יום, מתפרסמים בבלוגוספירה 1.2 קטעים (פוסטים) חדשים שאינם שיווקיים, כ-50,000 קטעים בשעה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תפוז בלוגים. התופעה מתרחבת
מומלצים