שתף קטע נבחר

פיאט 500 חוזרת

המכונית הקטנה הכי מדליקה תעשה קאמבק בעוד 500 יום. כדי לציין את המאורע המשמח, הקימו בפיאט אתר מיוחד שקורא לגולשים להשתתף בפיתוח המכונית

אם ביקרתם פעם באיטליה, סביר להניח שזכיתם לראות מכונית קטנה במיוחד שמזגזגת בזריזות בין נתיבים במרכז עיר סואנת. היו לה שתי דלתות, מנוע מאחור וגג בד מתקפל. זוהי פיאט 500, הקטנה הפופולארית ביותר בארץ המגף מזה כמעט 50 שנה, כוכבת סרטים, חביבת מעריצים וקלאסיקה אלמותית.

פיאט טרפיאונו. רמז עבה ל-500 שנראה עוד כ-500 יום

 

לכן כשבפיאט הודיעו רשמית שבכוונתם לייצר יורשת, אפשר לנחש שסף ההתלהבות היה גבוה למדי. כדי לעורר את החשק וליצור ציפייה, פתחו האיטלקים אתר מיוחד לחובבי המכונית. האתר מאפשר לגולשים להקים גרסה מקוונת משלהם, לספר סיפורים על ה-500 ולהציע רעיונות עיצוב למכונית העתידית ולאביזרים שיוצעו בה. את האתר השיקו בפיאט 500 יום בדיוק לפני חשיפת המכונית לטענתם.

 

 

ה-500 החדשה צפויה להיחשף בשנת 2007, השנה בה תהפוך הקלאסית המקורית לבת 50. היא הוצגה כיורשת לטופולינו בעלת המנוע הקדמי, ועם מנוע אחורי ותכנון מבריק העניקה מרווח מספק למשפחה עם שני ילדים. ל-500 היה במקור מנוע 500 סמ"ק (ומכאן שמה), שהוחלף בסוף חייה ביחידת 600 סמ"ק. ה-500 ירדה מפס הייצור בשנת 1977, שנתיים לאחר שהוצגה לה יורשת - ה-126. אלא שזו האחרונה לא זכתה לאותה פופולאריות.

פיאט 500 בישראל (צילום: רועי צוקרמן) 

 

המכונית החדשה תתבסס בעיצובה על הטרפיאונו החמודה, שהוצגה לפני כשנתיים כמכונית התצוגה. משמעות השם הוא "אחד + שלוש", מה שאמור לציין כי למכונית שלושה מקומות ישיבה + מושב לילד. במכונית הסדרתית יוצעו ככל הנראה ארבע מקומות ישיבה מלאים. בשלב זה עדיין לא ידוע אם בפיאט ינסו להתחרות במיני של ב.מ.וו עם ה-500, מה שיגרור תג מחיר גבוה יחסית. עם זאת, ההערכות הן שהבסיס למכונית החדשה יהיה פלטפורמה מקוצרת של הפנדה ומנועים מוכרים - שיותקנו הפעם מלפנים. גם ההנעה תהיה קדמית, בניגוד ל-500 המקורית.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיאט טרפיאונו. בדרך ל-500
פיאט טרפיאונו. בדרך ל-500
קלאסיקה מבוקשת בכל העולם (גם בישראל)
קלאסיקה מבוקשת בכל העולם (גם בישראל)
צילום: רועי צוקרמן
פיאט 500 המקורית
פיאט 500 המקורית
צילום: רועי צוקרמן
מומלצים