מנוע השנה 2006 הוא...
הזוכים בתחרות "מנוע השנה 2006" הוכרזו לאחרונה. בקטגוריית המנוע החסכוני ביותר זכתה יחידת הכלאיים של טויוטה פריוס, בקטגוריית המנוע החדש - יחידת הכוח של פולקסווגן עם מגדש טורבו ומגדש על. ומי מנוע השנה?
גבירותי ורבותי, המנוע הטוב ביותר לשנת 2006 הוא... V10 בנפח 5.0 ליטר לבית ב.מ.וו. או אם להיות יותר ספציפיים: המנוע הטוב בעולם לדעת עיתונות הרכב העולמית הוא זה שמותקן בב.מ.וו M5 ו-M6. וזה אינו התואר היחיד בו זכה מנוע זה: הוא גם הוכתר כטוב ביותר בקטגוריית "מעל 4.0 ליטר" ו"מנוע הביצועים הטוב ביותר". תחרות מנוע השנה מתקיימת מאז 1999, ושופטים בה קרוב ל-30 עיתונאי רכב ממדינות בכל רחבי העולם.

הזוכה הגדולה - ב.מ.וו, עם מנוע ה-M5
מנוע ה-M5 זכה לשבחים תודות לשימוש בחומרים וטכנולוגיה מהטובים בנמצא. "המנוע הזה הוא דוגמה לכוח מרגש, לצליל, תגובה ותכנון מבריק - שכולם תקניים", כך נימק העיתונאי היפני פיטר נון. בסך הכל הוענקו למנוע ה-V10 המרשים 318 נקודות, 48 יותר מהמקום השני (פולקסווגן 1.4 ליטר TSI עליו נרחיב בהמשך). אל המקום השלישי השנה הגיעה יחידת כוח נוספת של ב.מ.וו, הפעם מנוע הטווין-טורבו דיזל בנפח 3.0 ליטר המשמש בסדרה 5. מנוע זה זכה ל-233 נקודות.
הקטגוריות הנוספות
תחרות מנוע השנה כוללת בנוסף שלל קטגוריות נוספות, המחולקות ברובן לפי קבוצות נפח. יוצאי דופן הם תארי "המנוע החסכוני של השנה", "מנוע הביצועים" ו"המנוע החדש הטוב ביותר".
בתואר המנוע החסכוני של השנה זכתה (שוב) יחידת הכלאיים של טויוטה, שמשלבת בין מנוע בנזין למנוע חשמלי. יחידה זו, עם מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר, מניעה את הפריוס. מנוע הכלאיים של טויוטה לא זר לתחרות, וזכה בשנת 2004 בתואר "מנוע השנה" ועוד מספר פעמים בתואר "החסכוני של השנה".

המנוע החסכוני הטוב ביותר. טויוטה פריוס
אל המקום השני בקטגוריית החסכנים הגיעה יחידת הכלאיים של הונדה (סיוויק IMA), לפני מנוע הטורבו-דיזל בנפח 1.3 ליטר של פיאט (המוצע בפנדה ובפונטו, בין היתר).
תואר מנוע הביצועים הטוב ביותר הלך כאמור לב.מ.וו M5. בתואר המנוע החדש הטוב ביותר, זכתה פולקסווגן עם מנוע הטורבו המיוחד שלה. מדובר ביחידת ה-1.4 ליטר, שמצוידת הן במגדש טורבו והן במגדש על - טכנולוגיה חדשנית בתעשיית הרכב. מנוע זה זכה לשבחי השופטים משום שהוא מציע זרימת כוח מתמשכת, מומנט גבוה ואין לו השהיית טורבו. חאליט בולקן מה"אוטוהאבר" הטורקי, הגדיל לעשות ואמר כי המנוע הזה הוא לא פחות מעתיד מנועי הבנזין כולם.
מנוע ה-1.4 של פולקסווגן, שמוצע בגולף GT ומספק 170 כ"ס, הקדים את יחידת הכלאיים של טויוטה (3.5 ליטר, V6 מלקסוס GS450h) ואת מנוע ה-7.0 ליטר המשמש בקורבט Z06.