עיצוב חדש לאתר Yahoo!
לטענת בכירי החברה, מדובר בשדרוג המשמעותי ביותר מאז השקת האתר ב-1994 כמדריך האתרים של דיוויד וג'רי ב-1994. המטרה: לאפשר ליאהו! להישאר הפורטל הפופולרי בארצות הברית ולחזק את האטרקטיביות כלפי המפרסמים
אתר יאהו! הושק היום (ג') רשמית בעיצוב חדש לאחר כמה חודשי ניסוי. מדובר בשדרוג המשמעותי הראשון לדף הבית של האתר מאז 2004, ומטרתו היא לאפשר ליאהו! להישאר הפורטל הפופולרי בארצות הברית ולחזק את האטרקטיביות כלפי המפרסמים.

יאהו! החדש
העיצוב החדש, שהושק בתחילה בארצות הברית ובאירופה, כולל תכונות דינמיות המאפשרות לפתוח תכנים נוספים בדף כמו מזג אוויר, הודעות דואר אלקטרוני אחרונות, דיווחי תנועה, רדיו אינטרנט ועוד.
יאהו! משתמשת בכרטיסיות גלישה (כמו בדפדפן האינטרנט פיירפוקס) כדי לשלב בדף תכנים רבים ככל שניתן מבלי שייראה עמוס. הגולשים הלוחצים על כותרות הכרטיסיה פותחים תכנים שונים על הדף מבלי לעבור לדף חדש.
תוספת נוספת, בשם Yahoo Pulse מפרטת את החיפושים הפופולריים בנושאים שונים, באופן רנדומלי, על בסיס 402 מיליון משתמשי האתר ברחבי העולם.
העיצוב החדש של יאהו! מיושם בתקופה של תחרות גוברת בין יאהו! למתחרות כמו MSN וגוגל, ובמקביל לצמיחת איומים חדשים כמו אתרי רשתות חברתיות ובראשם MySpace.com.
המטרה: ליצור את הדף הטוב ברשת
"שאפנו ליצור את הדף הטוב ביותר באינטרנט", אמר דן רוזנצווייג, מנהל הטכנולוגיה בחברה, "אנחנו חשים כי העיצוב החדש מועיל לכל גולש".
יאהו! מתייחסת לשדרוג האחרון כאל השינוי המהותי ביותר בדף הבית מאז השקת האתר ב-1994 כמדריך האתרים של דיוויד וג'רי (David's and Jerry's Guide to the World Wide We - על שם המקימים, הסטודנטים ג'רי וואנג ודיויד פילו. מאוחר יותר שונה השם ליאהו! - קיצור של Yet Another Hierarchical Officious Oracle).
"העיצוב החדש התבקש זה זמן רב", אמר דיוויד קארד, אנליסט בחברת המחקר ג'ופיטר, "האתר הפך מאוד ארוך ומיושן. כעת הוא נראה נקי, עדכני ומוקפד". למרות זאת, קארד סבור כי השדרוג לא יקרוץ לקהל גולשים צעירים ומתקדמים, שמבלים יותר ויותר זמן ב-MySpace.com.
כמו אתרים פופולריים אחרים, יאהו! חייבת לאזן בין הטרנדים החדשים שסוחפים את האינטרנט מעת לעת, עם ההכרה בכך ששינויים דרמטיים מדי ינכרו קהל גדול וותיק של גולשי האתר שנוח להם עם העיצוב הקיים.
חודשים של ניסוי
יאהו! קבעה את העיצוב הסופי, בשם הקוד Spirit, לאחר חודשים של ניסוי בקרב גולשים שנבחרו למטרת התנסות. החברה לא מסתפקת בכך, וכאמצעי זהירות נוסף, החליטה כי רוב הגולשים לא ייחשפו לעיצוב החדש בכתובת yahoo.com בבת אחת אלא באופן הדרגתי,
בהשקה שתארך מספר חודשים.
המתחרות העיקריות של יאהו! בארה"ב, MSN של מיקרוסופט ו-AOL, שינו את דפי הבית שלהן בשנה האחרונה. גוגל עדיין מציעה רק מנוע חיפוש בדף הבית שלה, אך מאפשרת לגולשים להקים דף בית בהתאמה אישית, לצרף אליו תכונות ושירותים כך שהתוצאה הסופית דומה מאוד לפורטל.
תחרות גוברת
בחודש אפריל, ביקרו ביאהו! 105.4 מיליון גולשים אמריקנים, עליה של 11 אחוז לעומת השנה הקודמת, על פי נילסן נטרייטינגס. MSN דורגה שנייה עם 92.8 מיליון גולשים, גידול של שישה אחוזים לעומת השנה הקודמת, וקרובה אליה גוגל עם 92.1 מיליון גולשים, שרשמה 27 אחוז עליה בתעבורת הגולשים. ל-AOL גלשו 70.4 מיליון, ללא שינוי לעומת 2005.
התנועה ל-Myspace.com, המורכבת בעיקר מצעירים, גדלה פי ארבעה בשנה שעברה והסתכמה ב-38.4 מיליון גולשים. זאת ועוד, גולשי האתר צפו ב-19 מיליארד דפים בחודש אפריל, יותר מגוגל (11.9 מיליארד דפים, MSN (עם 11.5 מיליארד דפים) ו-AOL (עם 6.8 מיליארד דפים).
יאהו! נשארה האתר הנצפה ביותר, עם 31.2 מיליארד דפים נצפים בחודש אפריל, אך כמה מומחים סבורים כי הגידול המואץ של MySpace צריך להדאיג גם אותה.
האתגר של יאהו! לשמור על מעמדה המוביל סבוך במיוחד, לאור התחרות הגוברת. יאהו! לא צומחת בקצב מואץ כמו גוגל, ועובדה זו משליכה על מניית החברה, שצנחה ב-21 סנט השנה, בעוד המניה של גוגל ירדה בתשעה סנט.