שתף קטע נבחר

רכבי המימן של מרצדס עובדים קשה

שני מיליון קילומטרים כיסו עד עתה כלי הרכב מונעי המימן של מרצדס, במסגרת ניסוי כלים שיסתיים בהבאת הטכנולוגיה הלא מזהמת לייצור

60 מכוניות, 36 אוטובוסים ועוד מספר מסחריות, כולם מונעים באמצעות מנועי מימן, השלימו יחד יותר משני מיליון קילומטר של נהיגת ניסוי. כל זאת במסגרת תוכנית פיתוח ההנעה האלטרנטיבית במרצדס, באמצעות טכנולוגיית "תא-דלק".

 

טכנולוגיה זו מאפשרת תדלוק המכונית באמצעות מימן, ובתהליך היוצר חשמל ללא תוצרי לוואי מזהמים, מונעת המכונית. מנוע תא-דלק פועל ללא צורך בדלק מאובנים (בנזין למשל), ותוצר הפעולה היחיד שלו הוא מים זכים, אותם ניתן אפילו לשתות בביטחה.


מרצדס A קלאס בטכנולוגיית תא-דלק, הצורכת מימן במקום בנזין

 

במסגרתה ניסוי ארוך הטווח שעורכת מרצדס, 60 מכוניות מדגם ה-A קלאס, 36 אוטובוסים ומספר מסחריות מדגם הספרינטר הצטרפו לשוק העבודה. כלי הרכב הללו, עם ההנעה האלטרנטיבית, פרוסים ברחבי העולם ומשמשים חברות פרטיות ששכרו אותן ממרצדס לצורך ביצוע עבודה רגילה. המכוניות מבצעות מסעות שילוח והובלה, הסעת נוסעים ועבודות נוספות באופן שגרתי לחלוטין, ובמרצדס משתמשים במידע שמתקבל מניסיון החברות כדי לייעל ולשפר את מערכת ההנעה המתקדמת.

 

נכון להיום, השלימו דגמי ה-A קלאס נסיעה של 705,000 ק"מ (11,750 ק"מ בממוצע למכונית) ו-21,600 שעות עבודה. האוטובוסים של מרצדס השלימו כבר 1.25 מיליון ק"מ (34,722 ק"מ בממוצע לאוטובוס) ועבדו 86,000 שעות. הספרינטר מוסיפים לניסוי 58,000 ק"מ במשך 2,200 שעות עבודה. דגמי המימן של מרצדס החלו את הניסוי המעניין לפני שלוש שנים בדיוק עם מכונית אחת, ומאז צמח מספר הנבחנות ליותר מ-100 מכוניות. 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אוטובוס מונע מימן בפעולה
אב טיפוס של B קלאס מונע מימן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים