שתף קטע נבחר

ויווה לה דיווה

עברו 20 שנה מאז שג'ואן קולינס היתה אלקסיס ב"שושלת", וזה עדיין לא ממש עבר לה. לא בתפקיד האויבת הביצ'ית של טניה ב"נשות הכדורגלנים", ולא בהצגה שהיא מתכוונת להעלות עם לינדה אוונס (קריסטל). העיקר שבעלה, הצעיר ממנה ב-32 שנה, עומד בקצב

בגיל 73 ג'ואן קולינס עדיין עומדת על שתי רגליים ומתקתקת עבודה. למה לומר עומדת אם אפשר להגיד מתזזת מפרויקט לפרויקט. למעשה קולינס לא פחות מדוהרת. בזמן שנשים רבות בגילה מתזמנות את היום שלהן בין קופת חולים לביקור הנכדים היא עדיין מופיעה בסדרות טלוויזיה, מעלה מופעים בתיאטרון, כותבת ספרים, מחזיקה טור בעיתון בריטי, בעל במשרה מלאה שצעיר ממנה ב-32 שנה, שלושה ילדים, וכמובן נכדים שיודעים שאם הם לא רוצים להכעיס את סבתא, הם לא יקראו לה "סבתא" אלא "דו-דו". מבחינתה אגב, אפשר להמשיך עם זה ככה עוד 30-20 שנה, כל עוד כמובן היא תמשיך להיראות טוב והבריאות שלה תאפשר את זה. ונכון לעכשיו, טפו טפו טפו (היא מעדיפה לדפוק על עץ) היא מצליחה להיראות ממש לא רע. גם ביחס לגילה, וגם בכלל.

 


כמו אלקסיס. קולינס ב"נשות הכדורגלנים"

 

אם למישהו היה איזשהו ספק באשר ליכולותיה, היא בדיוק הוכיחה את עצמה שוב בתפקיד האורח שנתנה בעונה האחרונה של "נשות הכדורגלנים" (שני הפרקים שודרו בשבועיים האחרונים ב-+yes), שם חזרה לגלם את דמות הביצ'ית האולטימטיבית, דמות שהיא ראתה לה לא פעם את הלבן של העיניים.

 

קולינס, שלנצח תיזכר כנראה כאלקסיס מורל קרינגטון קולבי דקסטר רוואן, דמותה המיתולוגית ב"שושלת", גילמה ב"נשות הכדורגלנים" את אווה דה וולף, אשה רעה, תככנית ועשירה כמובן, שמנהלת מגזין ידוע ומחזיקה בן זוג שצעיר ממנה בכמה עשרות שנים. כפי שקולינס עצמה הגדירה את זה ביומן שכתבה על ימיה בסדרה, ושפורסם ב"מירור" הבריטי, "אווה היא בעיקרון אלקסיס, רק עם שיער ארוך, קל ומשוחרר יותר".

 

הייתם מצפים שקולינס תתנער קצת מאותה דמות שכל כך מזוהה איתה, אבל נראה שהיא דווקא מרוצה כשאנשים עדיין עוצרים אותה בסופר ונדהמים מכך שאשה במעמדה של אלקסיס אכן עושה את קניותיה בעצמה. "אני תמיד חושבת שזו מחמאה כשאנשים חושבים שאתה כמו הדמות שאתה מגלם, בגלל שעשית אותה כל כך טוב", היא אמרה בראיון ל"דיילי מייל".

 

ההופעה ב"נשות הכדורגלנים" היתה סוג של דז'ה-וו עבור קולינס. "אני חושבת ש'נשות הכדורגלנים' מאוד דומה ל'שושלת', היא אומרת. "יש לה לוקיישנים נפלאים, בגדים נהדרים והיא נוצצת. אין הרבה תוכניות כאלה כרגע, פרט ל'עקרות בית נואשות', אבל 'נשות הכדורגלנים' היתה בהחלט סוג של חזרה בבריטניה, לטלוויזיה של פנטזיה".

 

קולינס לטענתה צפתה בסדרה עוד לפני שהתארחה בה, ולכן מאוד חיכתה למפגש עם השחקנית זואי זאקר, שמגלמת את טניה. השידוך הצליח כבר ממבט ראשון, ומיד עבר לדיון בפרטים החשובים. "יש לה ציפורניים מדהימות", היא כתבה ביומנה היקר מימי הצילומים. "פרנץ' מניקור באורך של כשני אינצ'ים. שאלתי אותה בעדינות איך היא חופפת את השיער".

 

בהמשך היומן היא גם טורחת לפרגן לה. "זואי ממש מקצוענית וגם אדם מאוד נחמד וכיפי. זה תמיד טוב להרוויח חבר מכל סרט או מחזה, ואני חושבת שבמקרה הזה מדובר בזואי".

 

לעומת זאת, ג'יי רודאן, שמגלם את פאולו הברזילאי, בן זוגה של אווה בסדרה, לא זכה למילים כל כך חמות. קולינס לא ממש הצליחה למצוא את איכויות המשחק שלו, שלא לומר אישיות כלשהי מאחורי הפרצוף היפה, והיא ממש לא חסכה את דעתה ביומנה האישי. "אני מתחילה לדאוג שפאולו לא מספיק מנוסה בשביל לגלם דמות כל כך מורכבת ומעונה. אחרי כמה שוטים אני מציעה לו איך להגיב כשהוא רואה את טניה. הוא נותן בי מבט מבטל, לא ראוי, בסגנון אלקסיס שאני שונאת כל כך".

 

אחר כך היא הלכה להלשין למפיק הסדרה שהיא לא חושבת שהוא יודע לשחק. באחת הסצינות היא רואה את רגליו כשהוא יוצא מהבריכה, והן נראות לה רזות מדי. "אני מופתעת לראות רגליים רזות בגלל שתמיד חשבתי שלכדורגלנים יש רגליים שריריות. אבל מי אני שאבין החלטות של מלהקים היום".

 

היא לא היתה ממש מרוצה גם מהבמאי, מצוות ההפקה, מלוח הזמנים, מהאופן שבו הדברים התנהלו, מכך שהצילומים לא התחילו בשעה היעודה, ולא הסתיימו מתי שהיו אמורים להסתיים. גם זה שהיא מצליחה לתת את הכל בטייק אחד לא ריצה אותה. היא הרגישה שבהפקה לא ניצלו את היכולות שלה.

 

אגב, ב"שושלת", תודה ששאלתם, היה הרבה יותר טוב. אבל לעומת זאת ב"האור המנחה", אופרת הסבון האמריקאית שבה כיכבה לדקה וחצי (זה היה אומנם במשך שלושה חודשים, אבל במונחים של אופרת סבון אמריקאית זה היה ממש דקה וחצי) היה הרבה יותר מזעזע. אה, וגם הכסף לא ממש סיפק אותה. "המשכורות בטלוויזיה הבריטית הן בדיחה לעומת האמריקאית. אני לא מצליחה לדמיין איך שחקן יכול להשתכר מהן", היא דיווחה ביומנה.

 

עד היום, המקום שבו הרוויחה הכי הרבה כסף היה בתפקידה ב"שושלת". בשיאה היא לקחה הביתה כ-120 אלף דולר לפרק, הרבה מאוד במונחים של אז, מעט במונחי המיליונים של "חברים" נניח, והיתה לאשה המרוויחה ביותר בטלוויזיה. ריספקט.

 

אבל עם כל הכבוד לגיל ולמעמד, מאז תפקידה באופרת הסבון שהצליחה לתת פייט הולם לאחותה מחוות יואינג, ג'ואן קולינס לא הצליחה לשחזר את ההצלחה שלה זכתה או להתעלות עליה, לפחות בכל הנוגע לטלוויזיה וקולנוע. אחרי שהסדרה ירדה היא הופיעה בעיקר בתפקידי אורח בכמה סדרות, והופיעה בסרטי טלוויזיה, אבל שום דבר בסדר הגודל של אלקסיס. היא כן כיכבה בכמה הצגות בבריטניה וכתבה כמה ספרים שהכעיסו קצת את אחותה הסופרת הידועה ג'קי. היא אף ניסתה למכור פיילוט לתוכנית טלוויזיה בכיכובה, אבל נכשלה. ללא ספק מדובר במקרה של שחקן שדמות אחת נדבקת בו לאורך רוב הקריירה, אבל אפשר להניח שגם התנהגותה של קולינס מאחורי הקלעים תרמה לעניין, בעיקר הפה הגדול שלה. כי לקולינס יש מה לומר על כל דבר ועניין. "אני לא ממש זהירה במה שאני אומרת. אני חושבת שאני מבוגרת מספיק לומר את דעותיי ואם הן לא פוליטיקלי קורקט, אז זה מה שיש", היא אמרה ל"דיילי מייל".

 

לפני חמש שנים היא הגיעה להופעת אורח ב"וויל וגרייס", אבל לא היתה מרוצה מהרמה של הטקסטים שנכתבו עבורה, ועשתה סצינות בחזרות כשדרשה שינוי שיהלום את מעמדה ככוכבת גדולה. בהפקה כמובן טרחו להבהיר לה שכוכבת גדולה היא כבר לא. שמועות דומות יצאו מסט הצילומים של סרט טלוויזיה בכיכובן של לא פחות מאליזבת טיילור, שירלי מקליין, דבי ריינולדס וקולינס עצמה "These Old Broads". הייתם מצפים שכשמצופפים כל כך הרבה דיוות בנקודה ספציפית אחת יהיה טירוף מאחורי הקלעים. אז היה טירוף, אבל מכיוון ברור אחד: קולינס, כמובן. באיזשהו שלב היא וטיילור אף הוציאו הודעה לעיתונות שתבהיר שאין ביניהן חיכוכים מאחורי הקלעים, והכל הוא פרי עבודתה של מערכת יחסי ציבור משומנת. גם את תפקידה, שוב כאשה תככנית ורעה, באופרת הסבון האמריקאית "האור המנחה" היא עזבה מהר מאוד, אחרי שלושה חודשים בלבד, לטענתה בגלל לו"ז צפוף בקידום הספר החדש שלה. אבל בואו נאמר שבהפקה שם לא ממש מתגעגעים אליה.

 

נראה שקולינס, עד כמה שתנסה להתכחש לכך, היא לא מעט אלקסיס. היא דיווה שחייה האישיים עולים על כל דמות שהיתה יכולה לגלם בכל אחד מסרטיה, או בתוכניות הטלוויזיה שבהן היא ככבה. האשה שהתחילה את הקריירה שלה בשנות ה-50 תחת ההבטחה "אליזבת טיילור החדשה", הבטחה שמעולם לא באמת מימשה, וסיפקה כותרות בעיקר במדורי הרכילות. היא נישאה לחמישה גברים, אבל לפחות בחלק מהנישואין זה לא הפריע לה או לגברים שלהם היתה נשואה לקיים רומנים רבים מהצד. היא יצאה עם דניס הופר וראיין אוניל והיתה מאורסת לוורן בייטי, אותו הגדירה ב"דיילי מייל" כ"גבר היחיד שהגיע בבוקר למראה יותר מהר ממני". בביוגרפיה "הגבר הסקסי ביותר עלי אדמות", שנכתבה עליו לפני כשלוש שנים, נטען שהיא הרתה לו ועשתה הפלה .

 

כיאה לדיווה, היא רוחשת חיבה מיוחדת לגברים צעירים ממנה גם אם היא לא מודה בזה בפה מלא. דוני אוסבורן התלונן לפני חמש שנים שהיא הטרידה אותו מינית מאחורי הקלעים של צילומי הווידאו "יוסף וכתונת הפסים המשגעת", כשהוא היה לבוש בבד דק בלבד. "הבחור היקר מחמיא לעצמו", היא אמרה בהודעה שהוציאה לסוכנויות הידיעות. "כן הייתי מעט ערפדית אבל לא זנזונת. דוני צריך לדעת לא לקחת את עצמו כל כך ברצינות. אם אני רוצה גבר, זה קורה בפרטיות ולא בחזרות עם עשרות אנשים שבוהים בי".

 

את בעלה הנוכחי, פרסי גיבסון, מפיק תיאטרון, הכירה כשהיה בן 36 בלבד (היא היתה אז בת 68) כשהיתה אחרי משבר "וויל וגרייס". היא זרקה למענו את בן זוגה הקודם, שהיה בן 42. ממש כמו עם רכב ישן, כל כמה שנים צריך להחליף לדגם מתקדם יותר. "הדבר האחרון שחשבתי הוא שפרסי ואני נתחתן. למעשה אחרי ארבעה נישואין כושלים נשבעתי שלעולם לא אתחתן שוב. אבל הוא מקסים, ג'נטלמן אמיתי", היא אמרה בראיונות לרגל החתונה. בנה הבכור סשה, בן גילו של פרסי, לא ממש היה מרוצה מהיחסים "המוזרים", כפי שהגדיר אותם, אבל זה לא באמת עזר. לא עזרו גם אי מיילים שהופצו לכלי התקשורת בבריטניה שטענו שהיחסים בין השניים שקריים ושפרסי בוגד בה על ימין ועל שמאל. קולינס טענה כי מפיץ השמועות הוא בעלה לשעבר של בתה, שהפסיד במשפט החזקה על הילדים ומנסה להתנקם במשפחה. "אנחנו ישנים יחד כל לילה", היא טענה.

 

בינתיים נראה שפרסי מחזיק מעמד יפה. "אנחנו עושים הכל ביחד, מבלים 24 שעות ביממה נהדר", היא אמרה ב"דיילי מייל". "פרסי רואה אותי במצב הכי גרוע שלי, כשאני מתעוררת בבוקר וזורקת עליי איזו סחבה. הוא אוהב אותי בגלל מי שאני, ולא בגלל איך שאני נראית, וכדאי שאני אנסה להסתדר עם איך שאני נראית כמה שיותר זמן".

 

עד היום, כך לפחות היא טוענת, לא עשתה ניתוחי פנים מכל סוג שהוא. פעם אחת ניסתה זריקת בוטוקס ומאז היא מחרימה את התופעה. "זה רעל!", היא מכריזה. "עשיתי את זה פעם אחת וזה היה סבל. תיעבתי את זה. עשיתי את זה רק כי החברות שלי עשו את זה. אני חושבת שזה מסוכן. מעבר לעובדה שאני חוששת ממחטים, אז בטח שלא ארצה ניתוח מיוזמתי האישית. מצד שני יכול להיות שפעם אזדקק לזה".

 

היא אולי דוהרת כאילו אין מחר, אבל גם קולינס מבינה שזה לא יימשך לנצח. עכשיו היא מעלה מופע יחיד בבריטניה, "ערב עם ג'ואן קולינס", שמספר בגדול את סיפור חייה האטרקטיבי. הבמאי הוא לא אחר מאשר פרסי היקר. בנוסף היא הופיעה לאחרונה באיחוד 25 שנה ל"שושלת", וגם עובדת על מופע משותף לה וללינדה אוונס הלא היא קריסטל חברתה משכבר הימים מהסדרה המיתולוגית, בשם "אגדות", סיפורן של שתי שחקניות יריבות שמתוחמנות להעלאת מופע משותף ("מעולם לא רבנו על הסט. זה הכל היה שקרים של העיתונות ויחסי הציבור", היא הרגיעה בראיון). כשנשאלה אם היא לא חוששת מהעומס, אחרי הכל אשה בגילה... קולינס ענתה, "אני לא פוחדת משום דבר חוץ מלנחות במזג אוויר רע".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אימג' בנק
הביצ'ית האולטימטיבית. ג'ואן קולינס
צילום: אימג' בנק
לאתר ההטבות
מומלצים