שתף קטע נבחר

שומאכר מציג - עוד תרגיל מסריח

הנהג הגרמני קבע את ההקפה המהירה ביותר לקראת המירוץ היוקרתי של מונאקו, אך סיים את מקצה הדירוג בתרגיל מסריח מבית היוצר הייחודי שלו. הפעם, גם לשופטים נמאס

מיכאל שומאכר, אלוף העולם לשעבר ואחד הנהגים הטובים של כל הזמנים, יזנק למירוץ הפורמולה 1 של מונאקו מהמקום האחרון. כך קבע לפני זמן קצר הגוף המארגן את סדרת המירוצים היוקרתית והפופולארית בעולם. זאת, למרות שקבע במהלך מקצי הדירוג את זמן ההקפה המהיר מכולם. זמן שאמור היה להעניק לו את עמדת הזינוק הבכירה, המהווה במירוץ הרחובות הצרים של הנסיכות הקטנה עמדת פתיחה מצוינת לזכייה.

 

תרגיל מסריח

 

שומאכר קבע את זמן ההקפה המהיר מספר דקות לפני סיום המקצה המכריע. בדקות שנותרו, ניסו מתחריו - בהם אלוף העולם פרננדו אלונסו מקבוצת רנו, יחד עם קימי רייקונן מקבוצת מקלארן - לשפר את הזמן שקבעו לפני כן. אלא שהם לא יכולים היו לעשות זאת. בהקפה האחרונה והקובעת הביא שומאכר את הפרארי האדומה לעמידה מוחלטת, תוך שהוא חוסם את הפניה לפני הישורת האחרונה. לטענתו, הוא בלם מאוחר מדי ונאלץ לתקן ומיד לבלום, כדי שלא לפגוע בקיר הבטון. מצלמות הטלוויזיה הראו סיפור אחר לגמרי. 


שומאכר מדגים התמודדות הוגנת מול אלונסו ורייקונן. אבל מה עם המסלול?

 

לשומאכר לא הייתה כל בעיית בלימה, לכל היותר הגיע לפניה מעט מהר מדי. בכל זאת, לא הייתה לו כל בעיה נראית לעין שמנעה ממנו לשמור על הקו הנכון, ולהיצמד לנקודת השיא מימין. הוא לא עשה כך. במקום, יישר את המכונית והמשיך להאט עד שהגיע לעצירה מוחלטת, סנטימטרים מקיר הביטחון. בעשותו כך, מנע למעשה כל אפשרות שמי מהממהרים אחריו, יוכל לסיים את ההקפה. מנהלי המירוץ החליטו לפני זמן קצר כי מדובר בתרגיל מכוון, ועל כך נענש הנהג האדיר בהורדה אל המקום האחרון.

 

טריקים מוכרים

 

כל מי שאי פעם התחרה באופן עקבי במירוצי מסלול, מכיר את הטריקים הקטנים. השטיקים הקלים שנהגים משתמשים בהם, כדי לשמר או אף לייצר יתרון כלשהו. תרגילים שמתנדנדים על הגבול בין המותר על-פי החוק הכתוב, לבין האסור. פעולות שנעות באזור האפור של התקנון.

 

דוגמאות לא חסר. אחרי מירוץ פורמולה בודד למדתי על בשרי מה פירוש "ניסוי בלמים", בלימה חזקה מדי ומוקדמת, לקראת פניה, שמוציאה את הרודף מאחור משווי משקל. במירוץ השני למדתי להכיר את "אבק בעיניים", ירידה מכוונת עם גלגל אחורי אל מעבר לאבני השפה - "זה קרה ללא כוונה. בסך הכל התאמצתי יותר מדי" - כדי להעלות ענן אבק קל שיפריע לרודף. יש "עיכוב בהאצה" בו משתהה הרכב הנרדף בהאצה מחוץ לפניה, מה שגורם שוב לנהג רודף לאבד מומנטום. יש עוד כאלה, כולם מוכרים לנהגים, אך שייכים בעיקר לקטגוריות נמוכות יחסית ונהגים בתחילת דרכם.


מירוץ "הצמיגים" של שומאכר ופרארי. נקודה שחורה נוספת בהיסטוריה

 

פורמולה 1 אינה קטגוריה נמוכה. מיכאל שומאכר לא נהג מתחיל. מאז ומעולם נחשב הנהג הגרמני, רב-אלוף עולם ומהמהירים, הטובים והמעוטרים בנהגים שעלו אי פעם על מסלול, לאחד שאינו בוחל בעת הצורך להשתמש בטריקים שנויים במחלוקת. פעמים רבות מדי לא נענש כלל, פשוט בגלל מעמדו הבכיר. כך למשל חסם נהג הפרארי לעיתים קרובות מדי את דרכם של דולקים אחריו, תוך שהוא משתמש עד הקצה (ומעבר) בחוק המאפשר למוביל לבחור את קו ההתקדמות המועדף, מבלי להפריע לנהג שמאחור באופן מכוון. שומאכר לא רק הפריע, לעיתים אף גרם כך לתאונות. ובכל זאת, לא נענש.

 

הפעם זה לא כך. מעמדו של הנהג הגרמני אינו טוב כבעבר, ולכן כנראה הוא נענש בחומרה יחסית. אני מכנה זאת יחסית בלבד, מכיוון שלדעתי לפחות, מדובר בפעולה מהמגעילות שנראו אי פעם על מסלול המירוצים. על כך צריך היה להיענש הנהג השחצן הרבה יותר בחומרה. ואם אתם שואלים, אז כן - פסילה מלאה מהשתתפות במירוץ הקרוב - לפחות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
משעמם לו?
צילום: איי פי
מוזר לו?
צילום: איי פי
מפחיד לו?
צילום: איי פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים