הרוסים באים: סמינר לבכירי האינטרנט ברוסיה - בישראל
ראשי תעשיית האינטרנט והפרסום ברוסיה מבקרים בארץ לרגל סמינר מיוחד בנושא האינטרנט כערוץ פרסום
כ- 110 בכירים, מראשי תעשיית האינטרנט והפרסום ברוסיה, הגיעו אתמול (א') לישראל, לרגל סמינר מיוחד שיתקיים היום ומחר במלון "קרלטון" בתל אביב.
הסמינר, פרי יוזמתם העצמאית של אנשי תעשיית האינטרנט הרוסים, יעסוק באינטרנט כערוץ פרסום. באירוע משתתפים מנהלי אתרי האינטרנט הגדולים וראשי חברות פרסום מהמובילות ברוסיה. בין האתרים הגדולים ניתן למנות את: gazeta.ru, lent.ru ,lenta.ru, mail.ru, yandex.ru ,rbcnews.com ועוד.
בפני המשתתפים יופיעו ראשי חברות אינטרנט ישראליות כמו מנכ"ל ICQ, אורי גילים ומנכ"ל "אינטרסול" וכן נשיא ארגון אמריקני לפרסום באינטרנט, IAB, גרג סטיוארט.
בפני המשתתפים ידבר גם רם הסמן, המתמחה במיתוג המשמש כיועץ עצמאי שעובד, בין היתר עם מספר משרדי ממשלה בנושא מיתוג ישראל בעולם. הסמן ירצה על מיתוג מדינות ויציג לדוגמה את ישראל – על נקודות החולשה והחוזק שבמיתוג שלה.
למה דווקא בישראל?
מדוע בחרו ראשי תעשיית האינטרנט והפרסום ברוסיה להגיע דווקא לישראל? מתברר כי מבין הבכירים הללו נמצאים לא מעט ישראלים ויהודים שהגיעו לעמדות מפתח והקימו כמה מאתרי החדשות באינטרנט המובילים ברוסיה.
אותם יהודים עלו לישראל בראשית שנות ה-90', למדו בה, חזרו לרוסיה והקימו אתרי אינטרנט מצליחים, בסיוע מימון של טייקוני התקשורת המקומיים.
העיתונים הגדולים ברוסיה מיהרו להפנים את כוחו של האינטרנט ופתחו לעצמם אתרים וכך גם משרדי הממשלה שמתהדרים באתרים טובים ומרובי שפות. סוכנויות הידיעות הרוסיות כמו en.rian.ru ואיטרטאס מחזיקות בכתבים קבועים בכל רחבי העולם ובכלל זה גם בישראל ומפעילות אתרי אינטרנט טובים ומעודכנים.
מוניטין טוב של ישראל
ניתן למנות את העובדה שישראל נהנית ממוניטין טוב בתחום האינטרנט ונראה כי הבחירה שלהן לבוא דווקא לישראל מבטאת את עצמתה של ישראל בתחום זה.
למרות שמשרד החוץ בירושלים לא יזם את הכנס הנערך בישראל, הוא רואה בו חשיבות רבה ומברך עליו. זאת, במיוחד לאור חשיבותם של כלי התקשורת האינטרנטיים ברוסיה. "העובדה שארגון מקצועי מחליט לקיים כנס מקצועי בישראל מהווה תעודת כבוד לישראל בכלל ולתחום האינטרנט בה בפרט", אמר סגן דובר משרד החוץ לכלי התקשורת במזרח אירופה, אדי שפירא.