שתף קטע נבחר

סוף שבוע של ספורט מוטורי

מפגן יוצא דופן של ספורט מוטורי. במהלך סוף השבוע האחרון נערכו בישראל שני אירועים מוטוריים יוצאי דופן: אירוע שליטה ברכב לציון ארבע שנות פעילות CarsForum, ואירוע ראלי חוקי ראשון. "כמעט מירוץ", אם תרצו

בסוף השבוע החולף נערכו שני אירועים מוטוריים מעניינים, עובדה יוצאת דופן בשיממון המוטורי הישראלי. הראשון והגדול שבהם התקיים בשישי - תחרות ג'ימקנה חגיגית אותה ארגן באשדוד פורום "CarsForum", לרגל חגיגות ארבע שנים לקיומו. ביום שבת התקיים בתל עדשים אירוע ראלי שתוכנן להיות במתכונת מירוץ ארוך, חגיגי ומקצועי. לבסוף נאלצו המשתתפים להסתפק בקטע מיוחד שהתברר כבעייתי.

 

 

חוגגים ארבע

 

האירוע הראשון אורגן כאמור על-ידי פורום הרכב קארספורום. מנהלי האתר ארגנו חגיגה גדולה של בנזין ועשן צמיגים, במתכונת הפונה היישר לחובבי הרכב. בין היתר נערכה במקום ג'ימקנה (נהיגה תחרותית עם מדידת זמנים), תצוגת מכוניות קלאסיות ממועדון החמש ותחרות מערכות שמע מקצועית.

 

תחרות הג'ימקנה חולקה לשלושה חלקים, עם מקצה ראשון למכוניות הנעה קדמית או אחורית חלשות, מקצה שני למכוניות מוגדשות טורבו או הנעה אחורית חזקות ומקצה שלישי במכונית זהה - סיטרואן C2 שנתרמה לאירוע על-ידי יבואני סיטרואן לישראל, חברת לובינסקי. בשלב זה, "אלוף האלופים", זכה שרון קוזמה.

 

לאחר התחרות, נהנו הצופים ממופע החלקה ראוותני של בעלי מכוניות הנעה אחורית ("דריפט"), ומייד לאחר מכן הפגינו ביצועים מכוניות קלאסיות ממועדון החמש. כמו כן, המועדון השיק באירוע אלפא רומיאו שסיימה תהליך שיפוץ, וגם היא הפגינה כמובן את כישוריה על מסלול הג'ימקנה. באירוע החגיגי השתתף גם מועדון "Fuel Sluts", המאגד תחתיו את חובבי מכוניות השרירים האמריקניות.

 

גמר קטגוריה ראשונה:

 

1. עומר ניר הוד, פיז'ו 106 ראלי, תוצאה: 53:00

2. דן אמודי, מאזדה מיאטה, תוצאה: 53:28

3. שרון קוזמה, פיז'ו 205, תוצאה: 54:22

 

גמר קטגוריה שנייה:

 

1. אלי אבוחצירא, מיצובישי איוו-8, תוצאה: 50:50

2. ערן גומר, מיצובישי איוו-9, תוצאה: 51:38

3. ג'ון צ'יקו, ניסאן SX200, תוצאה: 51:56

 

מנצח אלוף האלופים: שרון קוזמה.

 

אירוע ראלי ראשון

 

יום לאחר מכן, בשבת, אמור היה להיערך בישראל מירוץ ראלי חוקי ראשון מאז אושר העיסוק בספורט מוטורי בישראל.  "אמור היה", כי בסופו של דבר המירוץ המתוכנן, לא ממש נערך, לפחות לא במתכונתו המקורית והיומרנית. בפועל ערכו המארגנים "קטע מיוחד" באורך של 1.5 ק"מ בלבד, עליו התחרו כ-30 נהגים במספר הקפות.


מתוך ראלי תל עדשים (צילום: פז בר)

 

בתגובה לטענות חלק מהמשתתפים על אכזבה גדולה מתוואי השטח שהוכן לבסוף, והפער העצום בין ההבטחות במקור לאירוע עצמו, אמר ברוך שליט ממועדון מירוצי ישראל, מארגנת אירוע "ראלי סובארו-איתוראן" בתל עדשים: "אפשר לומר כי מדובר באירוע שהקדים מעט את זמנו. בסופו של דבר התגייסו כל הנהגים והגיעו למקום המירוץ, למרות שידעו כי האירוע יהיה קטן בהרבה מהמתוכנן, כדי להעניק למארגנים לפחות תמורה מסוימת על ההשקעה האדירה. נכון שעבור חלק מהמתחרים עם המכוניות החלשות יותר (קטגוריה S), מדובר היה בתוואי שטח בעייתי. במקומות מסוימים שקעו גלגלי המתחרים כ-70 ס"מ לעומק".

 

והיו גם מנצחים: בקטגוריה הבכירה (N) ניצח רמי שוכטוביץ', כשהוא מקדים את ג'וני וסטברג (שניהם נהגי מיצובישי) ואת אלי אלבג (סובארו). בקטגוריה החלשה יותר (S) ניצח אהוד פוביצר (סובארו), לפני נהגי פיז'ו ניר בורנשטיין ועידן זהבי. ב-T1 ניצח איציק בריל, ואילו ב-T2 קבע עידו כהן את הזמן המהיר מכולם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מכונית שרירים בפעולה (ארכיון)
צילום: זאב גרוס
אקשן מוטורי - בישראל
צילום: פז בר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים