שתף קטע נבחר

תעשיית הבידור מסמנת את YouTube

על פי דיווח של Cnet, חברת התקליטים EMI פנתה אל YouTube וחברות נוספות כמו Revver ואתרים נוספים בדרישה לסלק קליפי וידאו של מוזיקה מאתריהן, בטענה כי הם פוגעים בהורדות החוקיות מהאתרים המורשים

ההצלחה המסחררת של אתר YouTube, אשר הוקם בפברואר 2005 על ידי שלושה חברים שביקשו לחלוק ביניהם בצורה נוחה קטעי וידאו אישיים, לא נעלמה מעיניהם של ענקי המוזיקה והסרטים האמריקנים.

  

על פי דיווח של Cnet, חברת התקליטים EMI פנתה אל YouTube וחברות נוספות כמו Revver ואתרים נוספים בדרישה לסלק קליפי וידאו של מוזיקה מאתריהן, בטענה כי הם פוגעים בהורדות החוקיות מהאתרים המורשים.

 

נוסף על כך, מתלונן סגן נשיא EMI לאסטרטגיה דיגיטלית, תומאס ריאן, על הפרת זכויות יוצרים באתר, על ידי משתמשים ביתיים, המשחררים קליפים ערוכים מחדש, בהם מודבקים פסי קול שונים ומשונים על גבי קליפים מקוריים, וכנגד תופעה פופולרית נוספת - קטעי וידאו, בהם אלפי בני נוער מצלמים את עצמם שרים לפלייבק מקורי.

 

עוד אמר ריאן, כי חברתו משתמשת בטכנולוגיות לזיהוי "טביעות אצבעות מוזיקליות" לשם סריקה, ניטור וחסימה של קליפים חשודים כאלה.

 

עם זאת, ריאן מבטיח, כי אין שום תוכניות, בשלב הזה, לפעול נגד אתרי מעריצים פרטיים ברחבי הרשת, המקדמים להקות כמו קולדפליי וכדומה.

  

חברת EMI חתמה לאחרונה על הסכם לשיתוף פעולה עיסקי עם חברת Rhythm Media, לשידור סטרימינג לטלפונים ניידים, כשבתמורה, הלקוח יצטרך להביט בפירסומות שבתחילת הקליפ.

  

בהסכם המשתמש שבאתר YouTube מתחייבים מעלי הקליפים, שהם בעלי הזכויות. אולם בפועל, חומר וידאו רב הוא בעל מעמד חוקי לא ברור. בניסיון להילחם בהפצת תוכניות טלויזיה וסרטים, צימצמה YouTube את אורך הקליפ המותר להעלאה ל-10 דקות. המשתמשים, מצידם, מעלים את הקטעים הארוכים בחלקים ומוסיפים לינקים. (מקור: Cnet). 

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
היעד הבא: YouTube?
היעד הבא: YouTube?
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מומלצים