שתף קטע נבחר

פורד פוקוס 2.0 - עוד יותר טובה

גרסת ה-2.0 ליטר של הפוקוס נוחתת סוף סוף בארץ, ומציעה הרבה יותר מתוספת כוח בלבד. יצאנו לבדוק מה מפסידים אנשי הליסינג, ומה יכולים לרכוש אנשי השוק הפרטי

ברור. להבטיח הם הבטיחו, באנגלית צחה ובפירוט רב. "זה יקרה בקרוב" הסבירו לי, כאשר שאלתי בהשקת הפוקוס החדשה מתי תהיה גם 2.0 ליטר אוטומטית. על פניו, לא הייתה סיבה לעיכוב. המנוע ותיבת ההילוכים מגיעים "קומפלט" מהמאזדה 3, האחות לפלטפורמה ולקונצרן. אלא שהמציאות הבהירה שהבטחות לחוד, ומציאות לחוד. העיכוב הכמעט רגיל הגיע, ועמו ההסברים המוכרים - "הקהל שלנו באירופה לא רוצה גרסאות אוטומטיות למכוניות קומפקטיות". לך תסביר להם כמה שונה המצב בארץ. בכל מקרה, עכשיו תוקן העוול. הפוקוס 1.6 שאינה מצטיינת במנוע נמרץ במיוחד, מקבלת אחות גדולה עם תיבה אוטומטית.

פורד פוקוס 2.0 ליטר (צילומים: אלי שאולי)

 

מצא את ההבדלים

 

השוני במראה מול האחות נחותת המנוע אינו גדול. חישוקי "16 גדולים ושונים, חזית משודרגת עם מסגרת כרום בוהק לסבכה ופנסי ערפל בתחתית. המראה אכן יוקרתי במעט, גם תודות לידיות ופסי חיכוך בצבע מרכב. אישית, אהבנו גם את הגוון האדום-כתום שנראה יוקרתי יותר על מכונית התצוגה.

 

ההבדלים בתא הנוסעים נוסעים בעיקר מהעובדה שכאן מדובר ברמת גימור ג'יה - הגבוהה של פורד. יש כאן ריפוד קטיפתי נאה, משענות יד בין המושבים מלפנים ומאחור וגג נפתח, יחד עם האיכות הטובה אותה אנחנו כבר מכירים בעידן הנוכחי של פורד. מעבר לכך יש גם תאי אחסון נוספים, תא כפפות ממוזג, תאורת מפות ממוקדת מלפנים ומאחור, למראות ואפילו לאזור הרגליים.

 

יש דיפון דלתות שונה, רך ויוקרתי מזה המקובל (והנוקשה) ב-1.6, תא המטען שנראה טוב יותר תודות לריפוד גב המושבים, ואפילו מכסה המנוע כולל חומר בידוד. אין ספק שהגיע הזמן לשלב פרטים קטנים אלה בכל גרסאות הגימור. 

 

אגב, ל-2.0 ליטר יש גם בקרת יציבות תקנית ובלמי דיסק מאחור (לעומת תוף ב-1.6, אבל כמו בדגם הפשוט, גם כאן יש לנו מספר תלונות. למשל לגבי מחשב הדרך שאינו קריא תמיד, בקרת אקלים לא נוחה ושעון רק במערכת השמע. תפעול המערכת מההגה אינו אינטואיטיבי. חבל.

 

מיפן באהבה

 

מאזדה 3 תרמה לפוקוס גרסה מוחלשת מעט של ה-2.0 ליטר שלה - 145 כ"ס לעומת 150 - וכך גם לגבי התיבה האוטומטית. מדובר בתוספת ניכרת של כמעט 50% לעומת ה-.16. המומנט גבוה בכ-20% - 18.9 לעומת 15.29 קג"מ. ואלה מאפשרים מהירות מרבית של 195 קמ"ש וזינוק מ-0 ל-100 תוך 10.7 שניות. שיפור ניכר לעומת ה-175 קמ"ש ו-13.6 שניות ב-1.6.

 

ובכל מקרה, ההבדלים ברורים מהרגע הראשון. התגובה למצערת נמרצת בהרבה, ומעניקה זריזות גבוהה יותר בכל מצב. הן ביציאה מהמקום, הן בכבישים מפותלים, עליות ועקיפות. זה לא מתבטא רק ב"יכולת ספורטיבית" כפי שמקובל לחשוב, אלא בעיקר בנסיעה רגועה יותר בכל מצב, שקטה, נעימה ובטוחה תודות לעתודות הכוח מתחת לרגל ימין.

 

מצד שני, לעומת גרסת ה-2.0 ליטר היוצאת (פחות 15 כ"ס, ופחות 200 ק"ג!) וגם מול מאזדה 3 המקבילה, הפוקוס מרגישה פחות נמרצת. יכול להיות שזה קשור למנוע חדש לחלוטין, אבל יתכן בהחלט שהאשמה נעוצה בתיבת ההילוכים. לא רק שיחסי ההעברה ארוכים, היא גם מכוילת לפעולה רגועה, נינוחה מזו של ה-3. התפעול הידני אינו מבריק, העברות רגילות במצב אוטומטי אינן חלקות תמיד. צריכת הדלק הייתה סבירה, ונעה בין 7 ק"מ לליטר במאמץ ל-11 ק"מ לליטר בנסיעה רגועה.

 

מתנהגת

 

כיום כמעט כולם כבר יודעים. פורד פוקוס היוצאת הייתה לשם דבר - מוצדק לחלוטין - בתחום התנהגות ונוחות. והחדשה? היא עדיין בצמרת, אולי אפילו הטובה מכולן, אבל זה כבר לא ברור כל כך. ההתנהגות מאד בטוחה וברורה, נוסכת ביטחון בנהג ואפילו מצליחה - כמו בטובות במיוחד - להחמיא לו. היינו יכולים לקטר על החלפת הגה הכוח במערך אלקטרו-הידראולי, כמו במאזדה 3 עם מנוע 2.0 ליטר, גם כאן עם אפשרות בחירה בין שלוש רמות קשיחות. היינו יכולים, אבל אין צורך. מדובר לא רק באחד ההגאים הטובים מסוגו, אלא גם באחד שמצליח לייצר תקשורת ותגובות חדות ומדויקות.

 

מעבר לכך, וכמו אחותה החלפשה יותר, הפוקוס מציעה יכולת מצוינת בכל כביש, לרבות המפותלים והמאתגרים שבהם - לא רק בנסיעה עירונית (פחות טובה מה-1.6) או בכביש המהיר. התפריט המוצלח ניזון גם כאן מכיול מתלים מצוין, שמעניק למרכב ריסון טוב של תנודות. מצד שני, בקשו ממאזדה להחליף לכם את צמיגי המשלין פרמסי. למרות מידות נדיבות של 205-55-16, האחיזה הייתה מאכזבת ורעש הגומי ניכר גם בתוך תא הנוסעים. את החבילה משלימים בלמים משופרים, חדים וחזקים מבעבר.  

 

זו הפוקוס

 

כאשר הושקה בפוקוס 2.0 ליטר בתערוכת אוטומוטור, הבטיחו לנו אנשי דלק-מוטורס מחיר של 140,000 שקל. בדרך כלל הם יודעים מה שהם אומרים - לא הפעם. מכונית המבחן ודומות לה יהיה שלכם תמורת 144 אלף. חבל, אבל זה לא משנה את התמונה הכללית. הפוקוס 2.0 ליטר היא בהחלט מכונית טובה, מעניינת וכדאית מה-1.6. כי מעבר לכוח המנוע, הבטיחות והנוחות המשופרות שהוא מביא עמו, יש כאן גם אווירה נעימה יותר, ושפע של ציוד נוסף.

 

אם לא היינו ברורים מספיק עד עכשיו, הנה זה בפשטות. אם אתם שייכים לשוק הפרטי ומחפשים מכונית קומפקטית טובה, מהנה ונוחה, סביר להניח שהפוקוס תהיה אחת הבחירות הטובות עבורכם, אם לא הטובה מכולן. אם כבר פוקוס, ה-2.0 ליטר טובה באופן ברור.

 

פורד פוקוס 2.0 

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פוקוס 2.0 ליטר
פוקוס 2.0 ליטר
צילום: אלי שאולי
מומלצים