שתף קטע נבחר

שיא הפאר: מרצדס CL החדשה

אחת המכוניות הפחות הגיוניות בתעשיית הרכב זוכה ליורשת מודרנית - ובאופן לא מפתיע היא אפילו פחות הגיונית מקודמתה. אבל גם הרבה יותר נחשקת

עוד יותר גדולה, עוד יותר חזקה, הרבה יותר מתוחכמת. אלו עיקרי מרצדס CL החדשה, ממכוניות הקופה היקרות והיוקרתיות בעולם בייצור סדרתי. מדובר בדור שביעי למכונית, שזכתה לשם "CL" לפני פחות מ-10 שנים, כשהיא למעשה גרסת שתי דלתות ל-S קלאס.

 

ה-CL החדשה, שם קוד C216, מבוססת אם כך על ה-S הנוכחית, אף היא מכונית חדשה למדי. וכמוה, היא מתהדרת בעיצוב דינמי ומודרני בהרבה מבעבר, כולל קווי מרצדס שריריים, המשולבים בסממנים מוכרים. כן, סבכת מרצדס עם סמל הכוכב הגדול במרכזה, עדיין איתנו. ה-CL היא גם מכונית גדולה מבעבר, עם תוספת של 1.5 ס"מ לאורך (506.5), כמעט 1.5 ס"מ לרוחב (187) ושני ס"מ לגובה (141). בסיס הגלגלים צמח אף הוא, לטובת תא נוסעים מרווח יותר, ועומד כעת על 295.5 ס"מ - שבעה יותר מבעבר, אך שמונה פחות מה-S קלאס.

 

כמו בדגם הקודם (C215), גם הפעם יהיו בשלב ראשון שני מנועים לבחירתכם. הראשון ("CL 500") עם שמונה צילינדרים, נפח 5.5 ליטר ו-388 כ"ס, תוספת של 82 כ"ס בהשוואה לדגם היוצא (5.0 ליטר, 306 כ"ס). כך שה-500 תוכל להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.4 שניות בלבד, שיפור מהותי לעומת 6.3 שניות בעבר. המהירות המרבית נותרה מוגבלת ל-250 קמ"ש, וכל זאת בסיוע תיבת שבעת ההילוכים האוטומטית, ה-7G-Tronic.

 

דגם שני, וחזק משמעותית, הוא ה-CL 600 עם תיבת חמישה הילוכים אוטומטית (תיבת ה-7G לא עומדת בעומס המומנט). גם כאן הנפח הוא 5.5 ליטר, אבל עם 12 צילינדרים ושני מגדשי טורבו. התוצאה: 517 כ"ס, 84.6 קג"מ, ו-4.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש. בעבר, עם הספק זהה אך מומנט נמוך בכשלושה קג"מ, האיצה ה-CL 600 למאה קמ"ש בתוך 4.8 שניות. אגב, במרצדס מבטיחים כי למרות תוספת הביצועים, ה-600 חסכונית יותר, ויכולה לעבור שבעה ק"מ לכל ליטר בנזין, במקום 6.8 ק"מ בעבר. עכשיו אנחנו רגועים.

 

אבל כוח, עיצוב וגודל הם לא העיקר ב-CL החדשה. שפע הטכנולוגיה, אבזור המותרות, והבטיחות - דווקא כן. רק כדי שנבין מה אנחנו מפסידים, פירסמה מרצדס רשימה חלקית למדי של האבזור התקני והאפשרי להוספה במכונית הקופה הגדולה. אז בואו ונתחיל.

 

  • ל-CL תא נוסעים עם חמישה שילובי גוונים לבחירתכם, מערכת שמע עם נגן תקליטורים ו-DVD, גג שמש, בקרת אקלים המחולקת לארבעה אזורים נפרדים, ומושבים מקוררים, מחוממים - ועושים מסאז'. באמת.
  • מערכת מתלים אקטיביים. שולטים בזוויות הגלגול (הטיית המרכב בפנייה), מצמצמים תנועה לאחור בהאצה ולפנים בבלימה, ומנמיכים אוטומטית את המרכב בסנטימטר מעל 60 קמ"ש. בשביל לשפר את האחיזה והאווירודינמיות.
  • מערכת התאורה של ה-CL משנה את אלומות האור לפי תנאי הדרך. כביש מהיר? אורות ארוכים ברדיוס צר יחסית. דרך עירונית? טווח קצר ואלומה רחבה. וזה עוד לפני שציינו שהאורות גם מתכווננים לפי כיוון הנסיעה וזווית הכביש.
  • מערכת PRE-SAFE. בראש ובראשונה, מכינה את הנהג והנוסע לתאונה בלתי נמנעת על-ידי סגירת החלונות (גם בגג) והזזת המושבים לתנוחה הבטוחה ביותר - כך שכריות האוויר והחגורות יהיו יעילות במיוחד.
  • למערכת זו מצטרפת PRE-SAFE + Brake, שאחראית לבלימת חירום במקרה של כמעט תאונה. לא שמתם לב לאזהרת המערכת מפני מפגש קרוב עם הפגוש של הרכב מלפנים? מערכת הבטיחות תבלום בשבילכם כדי לנסות למנוע את התאונה - או לצמצם את סיכוי הפציעה שלכם. וכל זאת, באמצעות שלושה רדארים הממוקמים מלפנים.

 

לא, זה לא הכל.

 

  • הרדארים הללו משמשים גם לבקרת השיוט - שמזהה מכונית מלפנים ושומרת מרחק בטוח ממנה, גם אם ביקשתם לשייט במהירות גבוהה יותר.
  • יש גם רדאר שמזהה חניה פוטנציאלית על-ידי מדידת גודלה. ואז מנחה אתכם בהוראות מדויקות כיצד לחנות בלי לשרוט את המרצדס היקרה שלכם. ואם זה לא מספיק, תוכלו להסתכל בתמונה המתקבלת מהמצלמה האחורית.
  • יש גם אינפרה אדום, לנהיגה לילית.
  • וחיישני לחץ אוויר בצמיגים.

 

מספיק, לא?

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מרצדס CL החדשה
מרצדס CL החדשה
פאר בהתגלמותו
פאר בהתגלמותו
כל המשפחה. ה-CL, וקודמותיה
כל המשפחה. ה-CL, וקודמותיה
מומלצים