שתף קטע נבחר

קאיה סראטו עברה מתיחת פנים

המשפחתית הקומפקטית עדיין לא בת שלוש, וכבר עוברת מתיחת פנים ראשונה. כעת יש עיצוב מעודכן, מנועי 1.6 ליטר חזקים יותר ואפילו צמיחה בממדים. בינתיים הוצגה הגרסה הקוריאנית, והאירופית צפויה להיחשף בספטמבר, בתערוכת פאריז. אלינו תגיע זמן קצר לאחר מכן

קאיה הציגה את הסראטו המחודשת. המשפחתית הקומפקטית, שהוצגה בגרסת סדאן בראשית שנת 2004 ובגרסת האצ'בק (עם חמש דלתות) באביב אותה שנה, זוכה כעת לעיצוב מחודש הכולל סבכה קדמית מאוחדת במקום המחולקת שהיתה קודם, יחידות תאורה חדשות מלפנים ומאחור, ופגושים שונים.

 

בקאיה מבטיחים שינויים גם מתחת למכסה המנוע, עם שלוש יחידות בנזין - שתיים מהן חדשות. מדובר במנועי ארבעה צילינדרים בנפח 1.6 ליטר, האחד עם 117 כ"ס (105 בעבר), לשני 121 כ"ס בסיוע תזמון שסתומים משתנה. עם זאת, הגרסה האירופית תאבד ככל הנראה מספר סוסים בדרך לחשיפה ביבשת הקלאסית. את היצע המנועים בקוריאה חותמת יחידת ה-2.0 ליטר, 143 כ"ס, שנותרה כבעבר. שלושתן מוצעות עם תיבות הילוכים ידניות או אוטומטיות.

 

באופן מפתיע, הסראטו המחודשת גדולה במקצת מהמכונית המקורית. לפחות בגרסת הסדאן, מדובר בתוספת של שלושה ס"מ לאורך הכללי (451) ו-2.5 ס"מ לרוחב (176). אלו מיוחסים להבדלי העיצוב, ולא להבדל בפלטפורמה. לראייה, נותר בסיס הגלגלים זהה, עם 261 ס"מ בין הגלגלים. ממד הגובה נותר אף הוא ללא שינוי, ועומד על 147 ס"מ.

 

את הגרסה האירופית, שתהיה זהה מבחינת עיצוב אך ככל הנראה חלשה יותר, אנו צפויים לראות בתערוכת הרכב הדו-שנתית של פאריז, בספטמבר. אז נדע גם אם חל שינוי במנוע הדיזל, שכיום מציע 113 כ"ס מנפח של 2.0 ליטר. יש לשער כי בקאיה יבחרו במקומו במנוע ה-2.0 ליטר עם 136 כ"ס שהוצג זה מכבר בטוסון, אך כדי לדעת זאת בוודאות נצטרך להמתין בסבלנות.

 

הסראטו המחודשת צפויה להגיע לאולמות התצוגה באירופה מייד לאחר השקתה בפאריז. גם לישראל היא תגיע זמן קצר לאחר מכן, ככל הנראה בסביבות החודשים אוקטובר-נובמבר. עדיין לא ידוע האם תחול התייקרות בדגם המשפחתי, ואם יהיה שינוי כלשהו ברמות הגימור.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קאיה סראטו חמש דלתות המחודשת
קאיה סראטו חמש דלתות המחודשת
סביבת הנהג
סביבת הנהג
מומלצים