שתף קטע נבחר
אתם שיתפתם
    זירת הקניות

    סין חנכה את מסילת הרכבת הגבוהה בעולם

    הקו הראשון מסין לטיבט הושק בטקס חגיגי, אולם המתנגדים טוענים כי הרכבת החדישה תפגע במרקם האקולוגי ובסביבה הבודהיסטית באזור. בסין מבטיחים כי הרכבת תסייע לכלכלת טיבט ותכפיל את כמות התיירים במדינה

    סין חנכה היום (שבת) את קו הרכבת הראשון לטיבט, העובר בחלקו על המסילה הגבוהה ביותר בעולם. האירוע החגיגי לא ביטל טענות ארגונים שונים כי המסילה גורמת לנזקים סביבתיים קשים לרכס ההימלאיה ופוגעת בתרבות הבודהיסטית.

     

    הנשיא הסיני, הו ג'ינטאו, חנך את הקו, במהלכו יצאה הנסיעה הראשונה מהעיר גולמוד שבמערב המדינה לכיוון העיר להסה שבטיבט. "זהו מעשה יוצא דופן של העם הסיני, ומעיד על כך שהוא בעל אמביציה וביטחון עצמי, ומסוגל לעמוד לצד המדינות המפותחות ביותר בעולם", אמר הנשיא בטקס. הוא הגדיר את הקו כ"נס בעולם הרכבות הבינלאומי".

     


    המסילה החדשה - הגבוהה בעולם (צילום: איי.פי)

     

    4.2 מיליארד דולרים הושקעו בפרויקט שהושק לפני כחמש שנים, ומטרתו העיקרית לקרב את האזור העני והכפרי שבמערב סין למרכז המדינה. המסילה שנבנתה עוברת בגובה רב לאורך רכס ההימלאיה, וגם באזורים שהיו קפואים במשך עשרות שנים. מהנדסים בנו קרונות מיוחדים בעלי אספקת חמצן, האמורים לסייע לנוסעי הרכבת להתמודד עם אחוז החמצן הנמוך באזור.

     

    עם זאת, ארגונים שונים טוענים כי הפיתוח יביא לגל הגירה גדול ולפגיעה במרקם האקולוגי העדין ובקהילה הבודהיסטית הנמצאת במקום. פעילים סביבתיים אף צפויים להפגין במהלך היום מול שגרירויות סין ברחבי העולם. הממשל בסין ניסה להתגונן אל מול הטענות, והבטיח כי ידאג לשמר את הסביבה האקולוגית המיוחדת. לדבריהם, אמורה הרכבת לספק גם מקור פרנסה לתושבי טיבט, למרות שהיום מועסקים בה בעיקר סינים. טיבט נחשבת מאז

    1950 למחוז אוטונומי בשליטה סינית.

     

    בסין מכנים את המסילה החדשה "רכבת השמיים", וטוענים כי היא תביא להכפלת מספר התיירים שיגיעו לטיבט עד שנת 2010. בנוסף, הקו החדש אמור לסייע בהפחתת העלויות של העברת סחורה מהמדינה ב-75%. כיום, סחורות היוצאות או נכנסות לטיבט מועברות באמצעות משאיות הנוסעות בדרכים עקלקלות בהרים, מה שהופך את ההובלה ליקרה מאוד.

     

    סין הייתה מעוניינת בבניית הקו במשך עשרות שנים, אולם נתקלה בבעיות הנדסיות בשל תוואי ההרים באזור. הפרויקט נחשב בתחילה לשאפתני מאוד, בעיקר בשל תנאי מזג האוויר הקיצוניים בחלק משלבי המסילה. במקומות מסוימים אף נאלצו פועלים לעבוד כשעל פניהם מסיכות חמצן בשל האוויר הדליל בגובה הרב. הנקודה הגבוהה ביותר במסילה היא בגובה 16,737 רגל, הישג שלדברי הסינים מהווה שיא בינלאומי.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: איי אף פי
    הרכבת החדשה. נזק לסביבה?
    צילום: איי אף פי
    מומלצים