שתף קטע נבחר

הממשלה אישרה: הרכבת חוזרת לעמק

לאחר דחיות ועיכובים ממושכים, אישרה הממשלה השקעה של כמיליארד שקל בחידוש מסילת הרכבת ההיסטורית מחיפה לבית שאן דרך עמק יזרעאל

הממשלה אישרה אתמול את תוכנית "רכבת העמק" הכוללת סלילת מסילה חדשה לרכבת, שהפסיקה לפעול מאז קום המדינה. העבודות לחידוש התשתית של הרכבת יתחילו בשנה הבאה. היקף ההשקעה בפרויקט מוערך בכמיליארד שקל.

 

הרכבת תנוע בין חיפה, עפולה ובית שאן, בחלקה על הנתיב של רכבת העמק הטורקית, ובעתיד תגיע גם לאירביד שבירדן ותשנע ממנה סחורות לנמל חיפה. המסילה  החדשה תאפשר לרכבת לנוע במהירות של 160 קמ"ש.

 

נושא חידוש רכבת העמק ההיסטורית, שהחלה לפעול לפני 100 שנה, נדון כבר שנים אך אושר רק אתמול. העבודות על הקו היו אמורות להתחיל ברבעון השני של 2005 ולהסתיים בסוף 2007.

 

מסילת העמק מחברת בין חיפה לבית שאן, לאורך כ-60 ק"מ. הפרויקט יכלול מסילה כפולה בין חיפה לנשר ומסילה בודדת בין נשר לבית שאן. במסגרת הפרויקט יוקמו תחנות חדשות בנשר, כפר יהושע, כפר ברוך, עפולה ובית שאן.

 

  

ההפעלה המחודשת של רכבת העמק היא חלק מתוכנית החומש להשקעות של רכבת ישראל. הפעלת הקו תאפשר לנוסעים להגיע מחיפה לבית שאן ב-46 דקות בלבד. 

 

רכבת העמק הוקמה ב-1905, בימי שלטון הטורקים, ופעלה על קו דמשק-חיפה. הרכבת כיכבה בפולקלור והפכה למיתוס בתולדות היישוב, בעיקר בשל סיפורים ואגדות שנקשרו אליה. 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יריב כץ
כיכבה בפולקלור הארץ-ישראלי
צילום: יריב כץ
מומלצים