שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    תפוז: נחלוק הכנסות עם בלוגרים
    צעד מקדים לקראת גיור בלוגר, שירות הבלוגים של גוגל? מנכ"ל תפוז, גיא אליאב, הודיע כי האתר יחלק למפעילי יומני רשת באתר לפחות חצי מההכנסות מפרסום מודעות טקסטואליות בבלוגים

    תפוז תשתף בלוגרים הפועלים באתר בהכנסות מפרסום החל מבעוד שלושה חודשים, כך הודיע אתמול (ב'), מנכ"ל החברה, גיא אליאב, בוועידת התקשורת השנתית בתל אביב. אליאב אמר, כי בעלי בלוגים יקבלו למעלה מ-50% מההכנסות מפרסום בבלוג שלהם.

     

    בשלב זה, בכל יומן רשת בתפוז מתנוסס באנר (פרסומת גרפית) אשר בעל הבלוג יכול לקבוע את מקומו. הבאנר יישאר, ואליו יתווסף איזור עם פרסומות טקסטואליות רלוונטיות לתוכן הבלוג. 

     

    בשנה שעברה הושקה ב"תפוז" מערכת בלוגים חדשה, "הבלוגיה", וכיום על פי החברה רשומים בה 50,000 בלוגים, כאשר 10 אחוזים מהם מעדכנים מדי יום. 

     

    "הגולשים המייצרים תכנים מייצרים הכנסות נאות לפלטפורמות שבהם נעשה שימוש. הגולשים זכאים לחלק הארי מההכנסות, הבלוג הוא יצירה שלהם, תפוז במקרה הזה היא רק פלטפורמה", אמר אליאב, וציין כי חלוקת הרווחים לא תפגע בהכנסות של תפוז, ואף תגדיל אותן, להערכתו. 

     

    לא פרנסה, אלא דמי כיס

     

    מודל של שיתוף גולשים בהכנסות מפרסום טקסטואלי כבר פועל באתרים רבים בעולם, ובהם גם בלוגים. הבלוגרים והאתרים נעזרים בשירותי מודעות כמו Adsense של גוגל, או שירותים מקבילים של המתחרות.

     

    החברות מספקות לבעלי האתרים קוד המעדכן את הפרסומות אוטומטית, ומחלקות להם חלק מההכנסות. ההכנסות מתבססות על כמות ההקלקות על כל פרסומת או על מספר הצפיות בהן. ב"תפוז" לא תשולב

     Adsense אלא מערכת אחרת של פרסום טקסטואלי.

     

    עורך תפוז, ניר אופיר, אמר ל-ynet, כי אינו מאמין שבלוגרים ייזכו להתפרנס מכתיבה בישראל בזמן הקרוב, כמו הכותבים הפופולריים בארצות הברית, אך לדבריו, "מדובר בדמי כיס יפים מאוד".

     

    אופיר צופה כי הכנסות הגולשים יהיו דומות להכנסות ב-Adsense - מספר שקלים עבור כל 1,000 כניסות לאתר.  יומני הרשת הפופולריים בישראל נהנים מ-3,000 כניסות ביום, כך שהרווח הפוטנציאלי צפוי להיות כ-600-500 שלקים בחודש, בהנחה כי שיעור הכניסות וההקלקות על הפרסומות יישאר יציב. 

     

    משתתפי Google Adsense מקבלים צ'קים רק כאשר ההכנסות עוברות את קו 100 הדולרים. מי שפודה את הכסף מגוגל, אגב, משלם מס הכנסה לרשויות האמריקניות, או מתחייב להסדיר את המס במדינתו.

     

    אופיר אומר כי גם בתפוז ייקבע סכום מצטבר מינימלי, ככל הנראה כ-500 שקלים. לגבי ענייני מס, לדבריו, כל גולש יהיה אחראי לדווח לרשויות בעצמו על ההכנסות.

     

    תחרות לבלוגר ולגוגל?

     

    באופן עקרוני, בלוגרים במערכות הבלוגים הגדולות, תפוז וישראבלוג, יכולים להשתמש בעיצוב המתקדם ולשלב פרסומות טקסטואליות בבלוגים שלהם, אולם על פי תנאי השימוש אסור לגולש להעלות פרסומות לבלוג שלו, והכנסת פרסומות כאלה אף נחסמת לפעמים על ידי בעלי המערכות הגדולות. עם זאת, גולשים בעלי בלוגים עצמאיים יכולים לשלב פרסומות כבר היום.

     

    תוכנית הפרסום של גוגל המבוססת על סריקת תכני הדף והצבת מודעות רלוונטיות (Adwords for Content) עדיין לא תומכת בעברית באופן רשמי, אך השקתה בגירסה מקומית צפויה בקרוב. גם בלוגרים המשתמשים במערכת עצמאיות יוכלו להצטרף לתוכנית, ולהתחיל לצבור כסף. 

     

    מי שלא יודע לבנות מערכת עצמאית, יכול להשתמש במערכת הבלוגים של גוגל, בלוגר בה בלוגרים שמעוניינים להרוויח כסף יכולים לשלב כבר פרסומות AdSense במספר צעדים וללא ידע טכני בכלל.

     

    מערכת בלוגר תומכת כרגע בכתיבה בעברית, אך הממשק ותבניות העיצוב שלה עדיין לא תורגמו. האם המהלך של תפוז הוא צעד מנע לקראת גיור השיקות של גוגל? אופיר מכחיש, וטוען כי תוכנית הפרסום החדשה מתוכננת די הרבה זמן, ללא קשר למהלכי גוגל".

     

    אם אתם רוצים שהגולשים ירוויחו, למה למנוע מהם שימוש במערכות אחרות?

     

    "אם גולש כותב, למשל, 'אני מוכן להשכיר את גופי למדע עבור 100 שקלים לשעה', אין לי בעיה עם זה. אך כאשר מדובר באפשרות של פלטפורמות מתחרות להכניס כסף באתר שלי, זה כבר בעייתי מבחינתי".

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים