שתף קטע נבחר

המיני מתחדשת

מכונית חדשה לחלוטין או רק מתיחת פנים? בב.מ.וו מסבירים כי המיני המעודכנת, שנחשפת בימים אלה באופן כמעט-מלא, היא מכונית חדשה לגמרי. האמנם?

תמונות ראשונות תחת הסוואה מינימאלית, נתונים ראשוניים גם אם חלקיים. זה מה שמוכנה בינתיים ב.מ.וו לחשוף בכל הנוגע לגרסה המעודכנת של המיני. אלא שהגרמנים אינם מסתפקים בכך. לדבריהם, לאחר יותר מ-800 אלף מיני חדשות, הגיע הזמן להציג דגם חדש לחלוטין. אלא שמה לעשות, ונראה כי גם הם מפנימים שנדרשת מידת זהירות יתרה בדרך להחלפת הרכב מנצח.

 

לכן, אפילו חלק מהנתונים שמתפרסמים על-ידי הבווארים, מבהירים כי אין לנו כאן עסק עם מכונית חדשה לגמרי. למשל, העובדה שהדור השני כמעט-זהה בעיצובו לדור הראשון. למשל ממדים עיקריים שכמעט לא השתנו. אפילו מתחת למכסה המנוע יוצעו מנועים בנפח זהה - 1.6 ליטר אטמוספרי או מוגדש. 

 

השינוי בפרטים

 

עם זאת, יש לא מעט שינויים. המיני החדשה, שתערוך הופעת בכורה בפאריז, תצויד במנועי ב.מ.וו חדשים בנפח 1,598 סמ"ק, במקום יחידות בנפח דומה שנרכשו מקרייזלר בעבר. כעת יש תזמון שסתומים משתנה (Valvetronic), הזרקה ישירה ובגרסת קופר S, מגדש טורבו במקום מגדש-על. התוצאה היא שיפור בהספק - קופר עם 120 כ"ס במקום 115, קופר S עם 175 במקום 170 - ובמומנט, קג"מ יותר לקופר, 2.1 קג"מ ל-S. מלבד זאת, בשני המקרים מדובר בשיא מומנט שמגיע בסל"ד נמוך משמעותית. וכמובן, בב.מ.וו מבטיחים שיפור ביצועים, תצרוכת דלק וגמישות. נתונים סופיים אין עדיין.

 

מה עוד? תיבות שישה הילוכים - ידנית ואוטומטית - לקופר ולקופר S, שתי הגרסאות עם תפעול ידני לתיבה האוטומטית באמצעות מנופים על ההגה. לקופר S יהיה מעתה דיפרנציאל מוגבל החלקה סטנדרטי. למרות מבנה מתלים דומה למיני הקודמת, הפעם מבטיחים הגרמנים לשפר את סעיף הנוחות, בעיה מוכרת של הדגם הנוכחי. ואל דאגה, תהיה גם ערכת הקשחה. אגב, בהודעה לעיתונות מדגישים ב.מ.וו כי גם ללא ערכת ריסוק העצמות על כבישי העיר, תהיה המיני זריזה ומהנה כבעבר. את זה נשמח לוודא בקרוב.

 

ולא רק את זה. מערכת תגבור חשמלי להגה תציע שני מצבים - רגיל וספורטיבי. בלחיצת מתג ניתן יהיה לשנות את מידת התגבור ותגובתו, יחד עם שינוי תגובת מצערת - חדה או רגילה. מעניין.

 

עיצוב

 

שמתם לב שלא ממש הרחבנו בנושא העיצוב? לא במקרה. השינוי לעומת הדור הראשון פשוט מינימלי. אותו מראה רטרו, אותן פרופורציות. למעשה, גם תוספת שישה ס"מ לאורך לא תעשה את ההבחנה בין הקודם לחדש קלה יותר. כל זאת, יש לסייג, לפני הסרתם של סרטי ההסוואה האחרונים.

 

המיני תצויד בשש כריות אוויר, בקרות אחיזה ויציבות ולמניעת גלישה לאחור, חישוקי "15 וצמיגי 175/65 לקופר, או "16 עם 195/65 ב-S. תהיה אפשרות גם ל-"17 עם צמיגי 205/45, למי שהפוזה חשובה לו מהנוחות. הצמיגים שיוצעו עם חישוקי "16 ו-"17 יהיו מסוג "אל-תקר".

 

פרטים נוספים על המיני (כמו על גרסאות ה-One והדיזל העתידיות), צפויה ב.מ.וו לחשוף בתערוכת פאריז, בסוף ספטמבר. עכשיו נותר רק לגלות מתי תעודכן גם הקבריולה, כמה זמן נאלץ להמתין לטראוולר ה"סטיישנית", ומה תהיה מדיניות המחירים העתידית של היבואן המקומי. מגיע למיני מחיר שפוי, ודאי תסכימו איתנו.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המיני החדשה
המיני החדשה
המבנה העיקרי נותר ללא שינוי
המבנה העיקרי נותר ללא שינוי
מנועי ב.מ.וו חדשים
מנועי ב.מ.וו חדשים
המיני הקודמת. מצאו את ההבדלים
המיני הקודמת. מצאו את ההבדלים
מומלצים