נחשף רשמית: ב.מ.וו X5 החדש
דור שני לרכב הכביש-שטח היוקרתי של ב.מ.וו נחשף על-ידי הבווארים עם קריצה לשוק החשוב ביותר שלו - ארצות הברית. כל הפרטים על רכב השטח שהכניס את ה"ספורט" ל-SUV
שבע שנים אחרי ה-X5 המקורי, מגיע הרגע: דור שני לרכב הכביש-שטח המצליח של ב.מ.וו. הבווארים מדווחים על 580,000 יחידות שנמכרו מאז ההשקה ב-1999, מתוכן 240,000 בארצות הברית חובבת ה-SUV (ר"ת של Sport Utility Vehicle). וה-X5 היה הראשון להכניס את ה"ספורט" במלוא הרצינות ל-SUV, עם יכולת דינמית על הכביש שלא נופלת מחלק ממכוניות הסאלון היוקרתיות.
הדור החדש ממשיך בנתיב של קודמו, עם עיצוב שמהווה יותר התהפתחות - ופחות מהפכה. ניתן לציין דימיון מסויים לא רק ל-X5 היוצא, אלא גם לאחיו הקטן, ה-X3, מה שמדגיש כי בניגוד לכשלון של זה האחרון באירופה, בארצות הברית הוא דווקא נמכר במספרים נאים. ה-X5 החדש יוצע לראשונה עם אפשרות לשבעה מושבים, התשובה של ב.מ.וו לאודי Q7, רכב הכביש-שטח היוקרתי הראשון להציע צמד מושבים נוספים מאחור.
_wa.jpg)
ב.מ.וו X5 החדש. גדול וחזק
ה-X5 החדש יוצע בתחילה עם שלושה מנועים - הראשון טורבו-דיזל, שישה צילינדרים בטור, בנפח 3.0 ליטר עם 231 כ"ס ו-53 קג"מ; חובבי הבנזין יוכלו לבחור בין יחידת שישה צילינדרים בטור בנפח 3.0 ליטר, עם 272 כ"ס ו-31.2 קג"מ, לבין יחידת V8 בנפח 4.8 ליטר, עם 355 כ"ס ו-48.5 קג"מ. בשלושת המקרים מדובר בתוספת משמעותית למומנט ולהספק לעומת הגרסאות המקבילות ב-X5 המקורי.
כתוצאה מכך ה-X5 יהיה מהיר למדי, עם נתון 100-0 קמ"ש ב-6.5 שניות לגרסת ה-V8, ומנגד 8.1 שניות לגרסת ה-3.0 ליטר בנזין ו-8.3 שניות ל-3.0 ליטר דיזל. בכל המקרים התוצאות הללו מושגות בסיוע תיבת שישה הילוכים אוטומטית חדשה. כמו בעבר, ה-X5 יצויד במערכת הנעה כפולה (xDrive), עם דיפרנציאל מרכזי נשלט אלקטרונית המעביר 60% מהכוח לאחור ו-40% לפנים. במקרי איבוד אחיזה, יחס הכוח בין הסרנים משתנה אוטומטית ולנהג אין שליטה על כך. ה-X5 החדש לא יציע נעילת דיפרנציאל, ומערכת ההנעה הכפולה שלו נועדה יותר לשיפור הבטיחות האקטיבית על הכביש מאשר להציע יכולת שטח של ממש.
_wa.jpg)
ה-X5 החדש יהיה גדול משמעותית מקודמו, פועל יוצא של הצורך להציע מקום לשבעה. ובעוד שנתוני בסיס גלגלים וגובה לא פורסמו, בב.מ.וו מספרים שהאורך הכללי צמח ב-19 ס"מ ל-485, ואילו הרוחב בשישה ס"מ ל-193. הצמיחה הזו תאפשר להציע גם תא מטען נדיב יותר, עם 620 ליטר (155+) עם מושבים אחוריים מקופלים. הושבת שני נוסעים מאחור תצמצם את הנפח הזה ל-200 ליטר בלבד.
עוד חדש ב-X5, מערכות מתלים והיגוי אקטיביים. השתיים מוכרות מדגמי ב.מ.וו אחרים, ומשנות את כיול המתלים ויחס ההעברה של ההגה בהתאם לתנאי הדרך ומהירות הנסיעה. לאלו יצטרפו שלל מערכות בטיחות, בהן בקרת משיכה ויציבות, שיסייעו לנהג לצלוח מרחקים במהירות ובבטחה, כך ב.מ.וו. לסיום הפרק הבטיחותי, מציינים הבווארים כי ה-X5 החדש יוצע עם צמיגי אל-תקר תקניים, המאפשרים נסיעה במהירות נמוכה לטווח מוגבל, כדי למנוע מהנהג את התענוג המפוקפק של החלפת גלגל בצד הדרך. הגלגלים שיוצעו יהיו במידה 255/55 עם חישוקי "18, ומ שיחפוץ בכך יוכל לבחור בחישוקי "19 או ב-"20 עם צמיגי 275/40 מלפנים ו-315/35 מאחור.
_wa.jpg)
חידוש מעניין בתא הנוסעים, למעט הוספת צמד מושבים מאחור, הוא בורר הילוכים אלקטרוני. זה חוסך את הצורך במסילה, ומחליף אותה בידית הפועלת כמו ג'וייסטיק. בב.מ.וו מסבירים שבכך ניתן לא רק להקל על הנהג, אלא גם לחסוך מקום בקונסולה המרכזית - מה שמפנה מקום לעוד שני מחזיקי כוסות, ככל הנראה אחד הדברים החשובים ביותר לצרכן האמריקני...
עוד נמסר כי ה-X5 יוצע עם רשימת אבזור נדיבה הכוללת פחות-או-יותר כל דבר שרק תוכלו לחשוב עליו, וקצת יותר. למעשה, הרשימה כל-כך ארוכה, שאפילו בעיתון וירטואלי אין די מקום כדי לפרט אותה. אז הנה התקציר: מערכת MP3 בהספק של 205 וואט עם 12 רמקולים ושני סאב-וופרים לדלי התקציב, או 600 וואט, סראונד (דולבי 5.1) ו-16 רמקולים בתוספת תשלום. יש מצלמות לנסיעה לאחור, שחס וחלילה לא תהיה שריטה על הפגוש בחניה. בקרת שיוט. פנסי קסנון מתכווננים לפי כיוון הנסיעה. iDrive ניתן לתכנות כדי שכשאתם נכנסים, התחנה האהובה ברדיו תופעל, הטלפון המובנה יחייג את המספר שרציתם, מערכת הניווט תציג את היעד שתכנתתם והמזגן יקרר לטמפרטורה שמתאימה לכם. והכל בלחיצה אחת עם שש פקודות הניתנות לתכנות.
והרשימה עוד ארוכה.