שתף קטע נבחר

ניצחון לאדום, הלא נכון

רגשות מעורבים בפרארי: מאסה זכה בניצחון מרגש אבל שומאכר הפסיד לאלונסו ואיבד נקודות יקרות במאבק האליפות

בקבוצת פרארי לא יודעים אם לבכות או לצחוק. מצד אחד זכו היום בניצחון מרשים, בגרנד פרי הטורקי שהסתיים לפני זמן קצר. בכך צמצמו את הפער בדירוג היצרנים לשתי נקודות בלבד מרנו, מי שנראו כמנצחים ודאים עד לפני מספר שבועות. מצד שני, החלטה שנויה במחלוקת - או תיאום גרוע - בעקבותיה נכנסו שתי המכוניות יחד לרחבת הטיפולים, עלתה להם ללא ספק בסיכוי לסיים במקום ראשון שני ולחסל לחלוטין את הפער, ובמקביל לאפשר למיכאל שומאכר לסגור עוד יותר את היתרון שהיה לפרננדו אלונסו בטבלת הנהגים. כרגע זה נראה כאילו ההחלטה הזו עשויה לעלות לשומאכר באליפות העולם לבסוף, לא פחות מכך.


שומאכר שמח. את המירוץ של היום הוא סיים דווקא מאוכזב (צילום: איי פי)

 

הקרב היה אכזר

 

המירוץ בתורכיה היה מרתק ורב אירועים, ובמרכזו עמד ללא ספק המאבק בין שומאכר לאלונסו, אלוף העולם והמוביל באליפות הנהגים. לפני הזינוק נראה היה ששומאכר נמצא בעמדה מבטיחה. פיליפה מאסה, חברו לקבוצה, היה המהיר בהקפות הדירוג, אבל שומאכר זינק מהמקום השני, לפני צמד נהגי רנו. עם קצת סיוע קבוצתי, הוא אמור היה למצוא את עצמו במקום הראשון באמצע המירוץ, עם "מטרייה אווירית" מקובלת של בן קבוצתו המשני - במקרה זה, כמו בעבר אדי ארוויין ורובנס באריקלו, פיליפה מאסה.

 

הפתיחה אכן נראתה כך, כאשר מאסה ושומאכר פותחים פער על אלונסו, שורדים גל תאונות בזינוק ופורצים קדימה. אפרופו התאונות, אלה חיסלו את הסיכוי עבור מספר נהגים, בהם קימי רייקונן. לאחר שנאלץ להכנס ולהחליף צמיג אחורי, מיהר הפיני לסגור את הפער, טעה וסיים את הדרך בשכבת הבלימה לצד המסלול. לא אופייני עבור מי שרואה עצמו (וגם אחרים רואים בו) אלוף עולם בפוטנציה. הוא צריך היה לדעת טוב יותר.

 

האם העסק מסתדר לטובת פרארי? לא בדיוק. תאונה נוספת בהקפה ה-13 הוציאה מכונית קוצבת. פרארי הורו לשתי המכוניות להיכנס יחד לטיפול מהיר. אלא שרנו היו מהירים יותר, ובעוד שומאכר ממתין לתורו ברחבה אחרי מאסה, ביצע אלונסו עצירה מהירה ועבר על פניו. את הקצב שהצליח לקבוע בתחילת המירוץ, חזר הנהג הגרמני לקבוע רק לאחר עצירת הצמיגים והתדלוק השניה, אבל זה כבר היה מאוחר.

 

לא פחות מ-15 הקפות אחרונות הוא בילה בניסיונות לעקוף את אלונסו, אך ללא הואיל. לבסוף הוא סיים במרחק מזערי מנהג הרנו (81 אלפיות שנייה), ובמקום השלישי והמאכזב עבורו. רביעי סיים ג'נסון באטון בהונדה, בתום מירוץ רגוע מבחינתו. חמישי סיים פדרו דה-לה רוסה במקלארן, לפני פיסיקלה ברנו, רלף שומאכר בטויוטה ורובנס באריקלו בהונדה.

 

מאסה שהשיג ניצחון ראשון בקריירה ועלה למקום השלישי היה מאושר. שומאכר לעומת זאת נראה מאוכזב בעליל. ובפרארי יודעים היטב כי הפסידו היום לפחות ארבע נקודות בקרב על אליפות הנהגים, נקודות שכעת יהיה קשה עוד יותר להשיג. וגם אם זה עדיין לא סוף הסיפור, הפער שגדל בשתי נקודות לטובת אלונסו יקשה על פרארי את המאבק. 


אלונסו סיים שני בלבד, אבל רשאי לראות עצמו מנצח (צילום: איי אף פי)

  

גרנד פרי טורקיה - התוצאות 

1. פיליפה מאסה, פרארי, 10 נקודות

2. פרננדו אלונסו, רנו, 8 נקודות 

3. מיכאל שומאכר, פרארי, 6 נקודות

4. ג'נסון באטון, הונדה, 5 נקודות

5. פדרו דה-לה רוסה, מקלארן, 4 נקודות

6. ג'נקרלו פיסיקלה, רנו, 3 נקודות

7. ראלף שומאכר, טויוטה, 2 נקודות

8. רובסנ באריקלו, נקודה אחת

 

דירוג נהגים 

1. פרננדו אלונסו, רנו, 108 נקודות

2. מיכאל שומאכר, פרארי, 96 נקודות

3. פיליפה מאסה, פרארי, 62 נקודות

4. ג'נקרלו פיסיקלה, רנו, 52 נקודות

5. קימי רייקונן, מקלארן, 49 נקודות

6. ג'נסון באטון, הונדה, 36 נקודות

7. חואן פבלו מונטויה, מקלארן (פרש ), 26 נקודות

8. רובנס באריקלו, 22 נקודות

 

דירוג קבוצות 

1. רנו, 160 נקודות

2. פרארי, 158 נקודות

3. מקלארן, 89 נקודות

4. הונדה, 58 נקודות

5. טויוטה, 28 נקודות

6. ב.מ.וו, 26 נקודות

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מיכאל שומאכר
צילום: רויטרס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים