השירוקו חוזרת, וזה סופי
פולקסווגן מעוניינת בקרבתם הרווחית של חובבי ההגה, ומבטיחה סופית להחיות את השירוקו בעלת המראה הספורטיבי. בפאריז תחשוף מכונית תצוגה, בסיס לדגם הסדרתי
33 שנים לאחר חשיפתה המקורית, מחזירה פולקסווגן לקדמת הבמה את השירוקו, מכונית קופה קומפקטית ואופנתית שנשענה על בסיס הגולף הראשונה. בשלב ראשון היא עושה זאת עם מכונית תצוגה בעלת שם משונה-משהו (אירוק, IROC), אלא שאם תשימו לב, תגלו כי מדובר למעשה באותיות האמצע של השם שירוקו, (Scirocco). בתערוכת פאריז הקרובה שתיערך בסוף ספטמבר, תחשוף פולקסווגן את מכונית התצוגה, שתהפוך תוך קצת למעלה משנה לסדרתית.

הצבע כמו פעם, השאר לא
לא במקרה בחרו פולקסווגן גוון ירוק "מזעזע" עבור מכונית התצוגה. הצבע הזה מזכיר את אחד מצבעיה היותר-מוכרים של השירוקו המקורית בשנות ה-70'. במקביל בחרו שם גם בקווי מתאר מחודדים-זוויתיים, מהסוג שאפיין את המקור שעוצב באופן פנטסטי על-ידי ג'וג'ארו האיטלקי - אותו אחד שאחראי היה גם לגולף המקורית. הקווים האלה נזנחו אגב בדור השני, שהיה מעוגל יותר ופחות בולט. זו למעשה הייתה גם תחילת דעיכתו, עד סילוקו המלא מהבמה בתחילת שנות ה-90'.
כדאי לזכור כי השירוקו המקורית שימשה בזמנו גם מעין הצגת בכורה לפלטפורמת הגולף, שהופיעה מעט מאוחר יותר. מה שמעלה מייד מספר שאלות בנוגע למכונית התצוגה החדשה. למשל, האם היא נשענת על הגולף הנוכחית, או שמא תעניק לנו סוג של הצצה לגולף הבאה?
שימו לב למידות. ל-iroc בסיס גלגלים של 268 ס"מ, שמשמעותם 10 ס"מ יותר מהגולף הנוכחית. היא גם ארוכה ממנה ב-3.6 ס"מ וחשוב עוד יותר, רחבה בלא פחות מ-4.1 ס"מ. זה ממשיך גם למראה. השירוקו מציגה אבולוציה מעניינת לחלל הגולף הנוכחית בפרט ופולקסווגן בכלל. החזית שלה אגרסיבית בהרבה, נקייה וממוקדת מזו שמשרתת את הדגמים היום. ופולקסווגן אכן טוענים כי ה-iroc מוכיחה שלא כל דגמי יצרן חייבים בחזית אחידה. האמנם?
אפילו המנוע אינו אותה יחידה מוגדשת שאנו מכירים מהגולף GTI, לה היינו מצפים גם כאן. מדובר ביחידה כפולת המגדשים (מגדש על וטורבו) החדשה שמייצרת כאן 210 כ"ס, כ-40 מעבר ל-170 כ"ס עליהם שמענו עד עתה כנתון הספק מרבי. בפולקסווגן מספרים שיהיו גם מנועים חלשים בהרבה, עם פחות מ-150 כ"ס, אך גם שיהיו יחידות כוח חזקות יותר. וכן, תהיה תיבת DSG עם שבעה הילוכים כנראה.
חוזרים לעבר
מאז הופסק ייצור השירוקו המקורית בתחילת ה-80', מדברים בפולקסווגן על חזרה לרוח המקורית של הדגם "ההוא". ומאז נטשה אותנו הקוראדו, אי שם בסוף ה-90', הם הבטיחו, רמזו ופזרו שמועות על כך שיחזרו לייצר מכונית שתפנה ישירות לחובבי ההגה. הפעם נראה שהם סוף סוף הולכים לעשות את זה. המכונית החדשה צפויה להיות מיוצרת במפעל פולקסווגן בפורטוגל ב-2008, שם תיוצר לצד האיוס בקצב של 100,000 יחידות לשנה.