שתף קטע נבחר

הונדה מציגה: CR-V חדש

יצרנית הרכב היפנית הציגה את ה-CR-V החדש, דור שלישי לרכב הכביש-שטח שמתחרה בטויוטה ראב4 ויונדאי טוסון. הבשורה לפי הונדה: הרבה יותר בטיחות

הונדה חשפה תמונות ופרטים ראשונים על הדור השלישי ל-CR-V, רכב הכביש-שטח הקומפקטי שהוצג במקור לפני 11 שנה. ה-CR-V ממוצב באחד מפלחי השוק הפופולאריים ביותר, שם הוא מתמודד כנגד טויוטה ראב4, לנד רובר פרילנדר ויונדאי טוסון.

 

ומה חדש? הוא שמר אמנם על ממדים דומים לעבר, אך עיצובו שונה לחלוטין. זה מתחיל במראה חדש ונועז למרכב, ממשיך בתא נוסעים שנראה לפחות בתמונות איכותי ומודרני מבעבר. הדגם החדש מציע גם חרטום בעל סבכה קדמית מפוצלת, ופגוש מעניין למראה. מאחור הוא מתאפיין בקווים עגולים למדי, שמיישרים קו עם אופנת הקרוס-אובר העכשווית.

 

נדיב בבטיחות

 

הכי חשוב, בהונדה מבטיחים כי ה-CR-V החדש יציע רמת בטיחות גבוהה במיוחד. לטענת היפנים, תכנון מתקדם של כלוב הגנה לנוסעים ושש כריות אוויר תקניות, יניבו תוצאה של חמישה כוכבים בהגנה על נוסעים במבחן הריסוק האירופי (EuroNCAP), ארבעה כוכבים בהגנה על ילדים בתא הנוסעים ושלושה כוכבים בהגנה על הולכי רגל. ואם אתם רוצים לדעת במה מדובר - תוצאה כזו תעמיד את ה-CR-V בשורה הראשונה של המכוניות הבטוחות בעולם, ולא רק בקבוצת רכבי השטח.

 

בהונדה לא מסתפקים בבטיחות פאסיבית, ויציעו את רכב הכביש-שטח החדש עם בקרת שיוט מונחית רדאר ששומרת מרחק מהרכב שמלפנים. לזו תצורף התראת קרבה, מערכת שמזהירה את הנהג מפני אי-שמירת מרחק ואף בולמת ומהדקת את החגורות במקרה הצורך. שתי מערכות אלה, בנוסף למשענות ראש אקטיביות להגנה מפני פגיעת צליפת שוט (נזק לחוט השדרה הצווארי), יוצעו בתוספת תשלום ומשמשות זה מכבר בדגמים היקרים יותר של החברה.

 

עוד נמסר מהונדה כי ה-CR-V יוצע עם שני מנועים, אחד מהם חדש לחלוטין. מדובר ביחידת בנזין בנפח 2.0 ליטר (ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים), למעשה גרסה מוגדלת למנוע ה-1.8 ליטר של הסיוויק. לעומתו, מייצר מנוע ה-2.0 ליטר 150 כ"ס (140 ב-1.8) ב-6,000 סל"ד ומומנט של 19.4 קג"מ ב-4,200 סל"ד. התוצאה היא מיאוץ מובטח מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 12.2 שניות עם תיבת חמישה הילוכים אוטומטית (13.1 בעבר) או 10.2 שניות לעומת 10.8 בעבר עם תיבת שישה הילוכים ידנית.

 

המנוע השני, שמוכר כבר בין היתר מדגמי האקורד והסיוויק, יהיה יחידת הדיזל בנפח 2.2 ליטר ו-140 כ"ס. מנוע זה הוצע גם ב-CR-V היוצא, ובהונדה מסבירים כי יצרוך מעתה 12% פחות סולר בממוצע, בשל המבנה האווירודינמי יותר של הדגם החדש.

 

עוד נמסר כי במסגרת השיפורים שבוצעו למשפחת ה-CR-V, הדגם החדש ירגיש יותר "כמו מכונית משפחתית", כלומר יאופיין ביכולת כביש טובה יותר. כדי לגבות את ההצהרות, מספרים בהונדה על מערכת הנעה כפולה (לפי דרישה) שמעבירה 10% יותר כוח מבעבר לגלגלים האחוריים במקרה של איבוד כוח בסרן הקדמי. מלבד זאת, כיילו מהנדסי הונדה את מערכת המתלים וההיגוי באופן שיהלום טוב יותר שימוש בכביש. וכן, זה אומר שיכולת השטח הצנועה בכל מקרה של ה-CR-V, תהיה כנראה עוד יותר "רגועה".

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ה-CR-V הקודם
ה-CR-V הקודם
מומלצים