שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    צילום: זאב גרוס

    אליפות הספורט המוטורי הראשונה - יש אלוף

    עונה ראשונה של ליגת MDC, אליפות הספורט המוטורי הישראלית הראשונה בתחום תחרויות השליטה, הסתיימה ביום שישי. מישל דור היה שם ומביא את ריח הבנזין

    ביום שישי האחרון נערך באשדוד אירוע אחרון במסגרת ליגת MDC (ר"ת של Maslulim Driving Challenge, אתגר הנהיגה של מסלולים). ליגת MDC היא אירוע ספורט מוטורי עממי, בו מתחרים נהגים חובבים בשלוש קטגוריות לפי סוג המכונית, על מסלול המורכב מפילונים (קונוסים). הנהג המנצח בתחרות הוא זה שמשלים את המסלול בין הפילונים בזמן הקצר ביותר.

     

     

    ליגת MDC כללה שישה אירועים, שהאחרון והגדול שבהם התקיים ביום שישי האחרון. בקרב צמוד ומותח התמודדו הנהגים כנגד השעון ואחד נגד השני, כשבסופו של דבר הוכתר אלוף האלופים של העונה - ג'רמי קרונין, שהתחרה בקטגוריה החלשה ביותר והפגין בה עליונות מרשימה, עם 46 נקודות. בכך הקדים את ערן גומר מהקטגוריה הבכירה בשתי נקודות.

     

    בתחרות השליטה ("ג'ימקנה") צפו להערכת המארגנים - בית הספר לנהיגה מתקדמת "מסלולים" - למעלה מ-2,000 חובבי רכב. הצופים נהנו גם מאטרקציות ומופעים שונים, בהם תצוגת מכוניות משופרות ממועדון "סקאלה", תצוגת מכוניות פתוחות ממועדון הרודסטרים הישראלי, ואפילו מרדף בסגנון סרטי האקשן האמריקנים, שנערך על-ידי מועדון מכוניות השרירים "Fuel Slut".

     

    תחרות ה-MDC

     

    ליגת ה-MDC היא סדרה של מירוצי ג'ימקנה. מדובר בספורט מוטורי עממי, כזה הקיים במדינות רבות בעולם ונהנה מפופולאריות עצומה. הסיבה לכך היא כי מדובר בספורט פשוט וזול - כל מה שצריך הוא מכונית, לאו דווקא ספורטיבית או משופרת, מגרש פנוי ומספר קונוסים. משם ההנאה מובטחת. 


    המכונית הזוכה בדרך לגביע (צילומים: זאב גרוס)

     

    אבל למרות האופי העממי, גם לג'ימקנה תחרותית יש כללים נוקשים. והראשון שבהם, כך קובע מקים "מסלולים", ראם סמואל, היא שלא מדובר בהשתוללות. "מי שמשתולל פשוט 'עף' מהתחרות. אין כאן קיצורי דרך", אומר סמואל. ואכן, ניתן היה להתרשם כי מקצועיות והשקעה שלטו במהלך האירוע. החל מנהגים שקיררו מנועים בין מקצה למקצה, דרך הסדר על המסלול ועד למכוניות המצוחצחות ומתוחזקות היטב.

     

    אולג וסילקוב, ממועדון Fuel Slut, מסביר כי תחרויות ואירועים כאלה מאפשרים לחובבי הרכב "לשחרר אנרגיות", ולנצל את המכוניות החזקות בצורה בטוחה. "המסגרת, התנאים וההדרכה", אומר וסילקוב, "נותנים את המעטפת שמוציאה מאיתנו - הנהגים והמכוניות - את כל מה שיש בצורה הבטוחה ביותר".

     

    את תחרות ה-MDC האחרונה החלו במסלולים בקטגורית מנועים בנפח עד 1600 סמ"ק. לאחר מכן עלו למסלול כלי הרכב בקטגוריית עד 2,000 סמ"ק, ואחרונות היו המכוניות בקבוצת 2,000 סמ"ק ומעלה ו-או מכוניות עם מגדש טורבו.

     

    המנצח הגדול מכולם היה ג'רמי קרונין, נהג מוכשר ובעליה הגאה של פיז'ו 106 ראלי עם מנוע 1.3 ליטר. למרות נחיתות כוח מסוימת כנגד חלק מהמתחרים, הצליח ג'רמי לבסס את מעמדו במהלך העונה באמצעות נהיגה מרשימה, עד שבמירוץ האחרון זכה בתואר אלוף האלופים. "המכונית שלי מעידה שלא צריך מפלצת ב-400 אלף שקל, אלא אפשר לנצח גם עם רכב שעולה 10,000 שקל", התגאה המנצח הטרי תוך שהוא אוחז חזק בגביע. "האירוע הזה חשוב לקהילת הספורט המוטורי, ואנחנו מקווים שמכאן רק נצמח ונעלה".

     

    ליגת MDC, עונת 2006 - האלופים

     

    אלוף האלופים - ג'רמי קרונין

     

    קטגוריה 1 (עד 1600 סמ"ק)

    1. ג'רמי קרונין (פיז'ו 106 ראלי 1.3) - 46 נקודות

    2. ליאור בכר (פיז'ו 106 ראלי 1.6) - 32 נקודות

    3. עומר גלברט (פיז'ו 106 ראלי 1.6) - 26 נקודות

     

    קטגוריה 2 (1600-2000 סמ"ק)

    1. רוני שטרן (רנו קליאו ספורט) - 30 נקודות

    2. ניר מי-פז (רנו קליאו ספורט) - 28 נקודות

    3. אמיר בקשי (הונדה S2000 רודסטר) - 24 נקודות

     

    קטגוריה 3 (2000 סמ"ק ומעלה ו/או טורבו)

    1. ערן גומר (מיצובישי איוו 9) - 44 נקודות

    2. גיא אמודי (מיצובישי איוו 8) - 26 נקודות

    3. אורן בנבנישתי (מיצובישי איוו 8) - 24 נקודות

     

    בהכנת הכתבה השתתף רועי צוקרמן

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    לא רק ספורטיביות ומשופרות
    צילום: זאב גרוס
    עושים שמח
    צילום: זאב גרוס
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים