שתף קטע נבחר

שומאכר מנצח, ומשלים מהפך

שני מירוצים לסיום העונה, והמהפך הושלם. מיכאל שומאכר ניצח את מירוץ הפורמולה 1 של סין, ועבר את פרננדו אלונסו בדירוג הנהגים. שיא האקשן

כבר שבועות אחדים שזה באוויר. פרננדו אלונסו, אלוף העולם ב-2005, זה שנראה כמנצח ודאי גם העונה, איבד מדי מירוץ את הפער על נהג פרארי, מיכאל שומאכר. אלוף העולם שבע פעמים, שהכריז לאחרונה על פרישה, קיבל כנפיים ונראה בלתי ניתן  לעצירה. וכעת, שעה קלה לאחר סיום המירוץ שנערך הבוקר במסלול שנחאי, סין, המהפך הושלם. שומאכר ניצח, אלונסו סיים שני, ונהג הפרארי עבר להוביל את טבלת האליפות, שני מירוצים לסיום העונה. ניצחונו ה-91 בקריירה אמנם רק משווה את מספר הנקודות לזה של אלונסו, אך לגרמני מספר ניצחונות עדיף. עכשיו, כל הלחץ על הכתפיים של אלוף העולם הצעיר בהיסטוריה, פרננדו אלונסו.


מיכאל שומאכר - עכשיו הוא כבר מוביל את האליפות. יהיה תואר שמיני ואחרון?

 

הפתיחה דווקא לא סימנה טובות עבור שומאכר ופרארי. צמד מכוניות הרנו התגלו כמהירות משמעותית במקצה הדירוג הרטוב, וזינקו מראש הקבוצה. שומאכר נאלץ להסתפק רק במקום השישי. הרנו גם פתחו היטב, ונראו מהירות בהרבה על המסלול הרטוב עם צמיגי מישלין. אלונסו יצר פער נוח מלפנים, שומאכר שמר על מקומו השישי בזינוק, אלא שהפער בינו לבין הספרדי גדל, וסיכויי הניצחון נראו קלושים. דווקא קימי רייקונן הראה מהיר במיוחד במקלארן, לאחר זינק מהמקום החמישי בלבד. האם הוא יהווה סכנה לרנו? בפירוש לא. לחמש הפרישות הקודמות שלו העונה, הצטרפה בהקפה ה-19 פרישה שישית ומבישה למקלארן-מרצדס, שוב בגלל תקלה במכונית.

 

אם לא על המסלול, הרי שברחבת הטיפולים. הרוגע היחסי של המירוץ בסין הופר רק כאשר החלו הנהגים להכנס לרחבות לצורך תדלוק והחלפת צמיגים. החלטה שגויה (נדירה!) של אלונסו ורנו להחליף צמיגים קדמיים, בעוד פיסיקלה ושומאכר נותרו על צמיגי הביניים" בהם פתחו, האטה אותו משמעותית. בהקפות שאחרי העצירה סגרו פיסיקלה ושומאכר במהירות את הפער, עד שפיסיקלה לא יכול היה להתאפק עוד, ועקף את בן קבוצתו הבכיר. שומאכר לא היסס לרגע.

 

האתגר הבא היה תזמון נכון של מעבר לצמיגים "רגילים". אלונסו עוכב ברחבת הטיפולים בגלל צמיג תקוע, ואילו שומאכר נכנס הקפה לפני פיסיקלה. נהג הרנו יצא מההחלפה למקום ראשון, אך התקשה למצוא אחיזה על המסלול הלח. שומאכר הגיע מאחור על צמיגים שכבר הגיעו לטמפרטורת עבודה אופטימלית, עקף בקלות ועלה למקום הראשון. כעת הוביל פיסיקלה לפני אלונסו, אך לא לאורך זמן. למרות שמשמעת קבוצתית אינה מותרת בפורמולה 1, פינה פיסיקלה את המקום עבור אלונסו ואפשר לו לטפס למקום השני.

 

הגשם שהחל לרדת בהקפות האחרונות לא שינה את המיקום בשלישיה המובילה, אבל מאחור התרחשו דרמות נוספות. באחת מהן היה מעורב נהגה השני של פרארי, פיליפה מאסה. הנהג המוכשר פתח מהמקום האחרון (בגלל החלפת מנוע), טיפס עד המקום התשיעי אך סבל מטעות של דייויד קולטארד עם הרד בול. ניק היידפילד סחב במירוץ מצוין את הסאובר-ב.מ.וו עד למקום הרביעי, אך ממש לפני קו הסיום פגעה בו ההונדה של רובנס באריקלו (שבעצמו נעקף על-ידי ג'נסון באטון המהיר) והורידה אותו לשביעי. בגלל אותה תאונה עלה פדרו דה-לה-רוסה עם המקלארן השנייה לחמישי, על חשבון באריקלו. שמיני סיים מרק וובר בוויליאמס.

 

ומה עכשיו? ההבעה על-פני פרננדו אלונסו בסוף המירוץ ספרה הכל. רנו הפסידה מירוץ שהיה בידיה, פספסה הזדמנות לשבור את המומנטום של שומאכר, ונמצאת כעת בעמדת נחיתות בקרב על אליפות הנהגים. הכל מעיד על כך שהקרב ימשיך עד המירוץ האחרון, למעט סיום ללא נקודות של אלונסו במירוץ הבא (סוזוקה, יפן, בשבוע הבא). במקרה כזה, יחד עם ניצחון של שומאכר, יוכרז הנהג הגרמני כאלוף בפעם השמינית בקריירה, כמתנת פרישה הולמת. כל בכל מקרה אחר יקבע האלוף במירוץ האחרון של העונה, בסאן פאולו, ברזיל (22.10).

 

מצד שני, רנו יכולים להתנחם בכך שהמקום השני והשלישי בו זכו העלה אותם חזרה למקום הראשון בדירוג היצרנים. בינינו, נחמה גדולה זה לא ממש.

 

 

גרנד פרי סין - התוצאות 

1. מיכאל שומאכר, פרארי, 10 נקודות

2. פרננדו אלונסו, רנו, 8 נקודות

3. ג'נקרלו פיסיקלה, רנו, 6 נקודות

4. ג'נסון באטון, הונדה, 5 נקודות

5. פדרו דה-לה רוסה, מקלארן, 4 נקודות

6. רובנס באריקלו, הונדה, 3 נקודות

7. ניק היידפלד, ב.מ.וו, 2 נקודות

8. מארק וובר, וויליאמס, נקודה אחת

 

דירוג נהגים  

1. מיכאל שומאכר, פרארי, 116 נקודות

2. פרננדו אלונסו, רנו, 116 נקודות

3. ג'נקרלו פיסיקלה, רנו, 63 נקודות

4. פיליפה מאסה, פרארי, 62 נקודות

5. קימי רייקונן, מקלארן, 57 נקודות

6. ג'נסון באטון, הונדה, 45 נקודות

7. רובנס באריקלו, 28 נקודות

8. חואן פבלו מונטויה, מקלארן (פרש), 26 נקודות

 

דירוג קבוצות  

1. רנו, 179 נקודות

2. פרארי, 178 נקודות

3. מקלארן, 101 נקודות

4. הונדה, 73 נקודות

5. ב.מ.וו, 35 נקודות

6. טויוטה, 30 נקודות

7. רד בול, 16 נקודות

8. וויליאמס, 11 נקודות

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פרננדו אלונסו - האליפות בורחת לו
צילום: רויטרס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים