שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    תחליף בריא לסוכר: חרובים

    לא רוצים לקלקל את השיניים עם סוכר? לכו על ממתיק מחרובים. כך לפחות נהגו לעשות אבותינו. וזה בריא הרבה יותר

    הרבה לפני שגילינו את קני הסוכר, נהגו אבותינו הקדומים להפיק סוכר מחרובים. אחרי שגמרנו לקלקל את השיניים והגוף עם הסם הלבן, נזכרנו שוב בחרוב המתוק והבריא. היום אפשר למצוא שוקולד, אבקה וקמח מחרובים, המשמשים תחליף נהדר, ללא סוכר ושומן, לשוקולד ולקקאו.

     

    מי אני: החרוב הוא חבר גאה במשפחת הקטניות, ויש לו על מה להיות גאה: הוא עשיר בברזל, סידן, נתרן, סיבים מסיסים וויטמינים מקבוצות B ו-A, ולעומת זאת אחוז השומן בו, גם הרווי, נמוך מאוד. ב-100 גרם קמח חרובים יש 222 קלוריות, 4.62 גרם חלבון, 0.65 גרם שומן, 88.9 גרם פחמימות וכ-40 גרם (!) סיבים תזונתיים. זרעי החרוב מכילים ברובם חלבון ואינם מכילים סוכר כלל.

     

    איפה קונים: בחנויות טבע ובסופרמרקטים.

     

    איך מאחסנים: ממש כמו קקאו - בכלי אטום במקום סגור וקריר.

     

    איך משתמשים: ברפואה העממית משתמשים בחרובים להרגעת מערכת העיכול: תכולת הפקטין הגבוהה שלהם מסייעת במקרים של שלשול, והסיבים המסיסים מפחיתים צרבת. במטבח משתמשים בעיקר באבקת חרובים ובקמח חרובים כתחליף לשוקולד במאפים, במשקאות ובממתקים.

     

    למה זה כדאי: בניגוד לקקאו, החרוב אינו מכיל קפאין. המשמעות היא שבשימוש בו מונעים מהגוף לא רק תלות בחומר הממכר, אלא גם את תהליך

    פירוק הקפאין, שגורם לאיבוד סידן, לכיווץ העורקים ולהגברת קצב הלב והאדרנלין. בנוסף, קקאו עלול לגרום לאלרגיה ולפצעי בגרות אצל מתבגרים.

     

    ויש גם מתכון: משקה חרובים לערבים הקרירים: מערבבים בסיר כוס חלב או מים (או חצי-חצי) עם כף אבקת חרובים. מוסיפים כפית תמצית וניל ו2- כפיות סוכר חום או ממתיק מלאכותי. מביאים לסף רתיחה תוך כדי ערבוב. מגישים חם.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: גילי סופר
    חרוב. בריא יותר מסוכר
    צילום: גילי סופר
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים