שתף קטע נבחר

היסטוריה: טויוטה קורולה חדשה

הקורולה החדשה יוצאת לדרכה ביפן, נסמכת על אותה נוסחה שמרנית ובסיסית של קודמותיה לשם, אך עם הבטחה לשיפור גדול בבטיחות

הדור העשירי של הטויוטה קורולה, המכונית הנמכרת ביותר בעולם, יוצא לדרך. בינתיים, רק בשוק היפני. בתחילת דרכה תוצע הקורולה בשתי גרסאות מרכב - סדאן (עם ארבע דלתות) שתכונה "אקסיו", וסטיישן שתזכה לשם "פידלר". מעניין לציין כי מבחינת היפנים לפחות, האקסיו היא מכונית חדשה לגמרי, בעוד הפידלר היא גרסה מעודכנת לדגם הנוכחי.

 

30 מיליון, ולא עוצרים

 

מאז הצגת הדור הראשון של הקורולה ב-1966, יוצרו עד היום למעלה מ-30 מיליון מכוניות. מספר זה הופך את המשפחתית הקטנה למכונית הנמכרת ביותר בעולם תחת שם אחד. תחילת שיווק הקורולה החדשה ביפן מתרחשת מעט אחרי שטויוטה הציגה בתערוכת פאריז את האוריס, המייצגת למעשה את מחליפת הקורולה האירופאית. אף היא, כגרסת חמש דלתות לקורולה, תצא לדרך תוך זמן קצר ביפן.

 

בכל מקרה, מעט מאכזב לגלות כי הדור העשירי של הקורולה מבוסס בבירור על קודמו, דגם מעט שמרני בעצמו. בסיס הגלגלים ישאר זהה (260 ס"מ), והוא מהקצרים בקטגוריה. גם ממד אורך של 441 ס"מ, רוחב (169.5 ס"מ) וגובה (146 ס"מ), נותרו דומים לקיים היום.

 

אז מה הביג דיל? טויוטה מבטיחה שיפור מהותי במיוחד באיכות תא הנוסעים, ומציעה - לפחות ביפן - אבזור שופע. בין היתר יש לקורולה היפנית מערכות בטיחותיות שטרם נראו תחום העממי. כמו מערכת נעזרת רדאר שמאבחנת תאונה בלתי-נמנעת, מפעילה את מערכת הבלימה ומהדקת חגורות. דומה לזו שהציגה הונדה לפני זמן לא רב בלג'נד. תהיה גם מצלמה אחורית וצג מרכזי שידווחו לנהג מה מתרחש מאחור, בקרת שיוט אקטיבית נעזרת רדאר ומערכת סיוע בחניה. יהיה "מפתח חכם", בקרת אקלים מפוצלת ומערכת מידע משופרת. לדברי טויוטה, מרחב המחייה מאחור ישופר תודות להקטנת התפיחה במרכז ושינוי מבנה המושבים.

 

ביפן תוצע המכונית עם מנועי 1.8 ו-1.5 ליטר. הראשון עם תזמון משתנה לשסתומי היניקה והפליטה, והספק מרבי של 136 כ"ס, ומומנט מרבי של 17.9 קג"מ. המנוע הקטן יותר מסתפק ב-110 כ"ס בלבד. שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים ידנית, או אוטומטית רציפה. זה המקום להזכיר כי בדומה ליאריס הנוכחית, גם הקורולה החדשה שתוצע באירופה תדרוש מהלקוחות להסתגל לתיבה רובוטית, ולא אוטומטית רגילה.

 

ואצלנו?

 

כרגיל, טויוטה מעדיפה להתחיל בשיווק הקורולה ביפן, ויחלפו מספר חודשים עד שהמכונית החדשה תגיע לאירופה ולארץ. אצלנו היא תנחת במהלך שנת הדגם 2008, בסביבות חודשי הקיץ הבא. אנשי היבואן מסרו לנו כי המגמה תהיה להמשיך ולהתמקד בגרסאות ה-1.6 ליטר, שיוצעו בשוק האירופאי. כשתגיע, תשווק כאן הקורולה בשתי גרסאות ותחת שני שמות. גרסת הסדאן תכונה קורולה, הגרסה בעלת חמש הדלתות תקרא אוריס, ותציע שינויים נוספים למעט המרכב.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טויוטה קורולה אקסיו
טויוטה קורולה אקסיו
טויוטה קורולה פידלר
טויוטה קורולה פידלר
מומלצים