שתף קטע נבחר

"רשתות המזון הגדולות מתחזקות על חשבון הקטנות"

כלכלני פועלים סהר: חלה התחזקות בכוח המיקוח של שתי הרשתות הגדולות, שופרסל ורבוע כחול, מול יצרני המזון. הסיטואציה שנוצרה לאחר קריסת קלאבמרקט, של דואופול שופרסל-רבוע כחול, החולש על 63% משוק המזון, הביאה להורדת מחירים הדרגתית

"במאזן הכוחות בין הרשתות ליצרני המזון, חלה התחזקות בכוח המיקוח של שתי הרשתות הגדולות, שופרסל ורבוע כחול. מפאת גודלה, שופרסל היא זו שמובילה את המהלך, שתוצאותיו ישפיעו בטווח בינוני-ארוך על הענף כולו. עם זאת, מי שייתכן וייפגע מהמלך הן הרשתות הקטנות". כך קובעים כלכלני פועלים סהר בסקירה שפירסמו על רשתות השיווק.

 

מהסקירה עולה, כי רשת שופרסל מחזיקה 38% משוק המזון המאורגן, לאחר רכישת קלאבמרקט, עם פער גדול מול המתחרה, רבוע כחול, המחזיקה 25% מהשוק. עוד עולה, כי הסיטואציה של דואופול, החולש על 63% משוק המזון, הביאה להורדת מחירים הדרגתית, תוך עליית מחירים חלקית, ולאיזון הכוחות בין שתי הרשתות הגדולות לבין הרשת השלישית (שחקנים קטנים).   

 

כלכלני פועלים סהר מתייחסים למותג הפרטי החדש של שופרסל, ולעובדה שגם הרבוע כחול מבצעת פיילוט למותג פרטי משלה, ואומרים כי יש מקום בשוק המזון בארץ להתפתחות של מותגים פרטיים יעילים, שיתרמו לשיפור המרווחים, לנאמנותו של הצרכן ולחיזוק כוח המיקוח.

 

על פי הסקירה, היקף המכירות המוזלות של שופרסל ורבוע כחול עומד על למעלה מ-50%. הכלכלנים מעריכים כי השקת המותג הפרטי של שופרסל תגדיל את כוח המיקוח שלה מול הספקים. אגב, סניפי מגה (פורמט הדיסקאונט של הרבוע) מהווים 50% מכלל מכירות רבוע כחול וצפויות להגיע ל-80% בתוך מספר שנים.  

 

בתחום הנון-פוד, מציינים בפועלים סהר, כי רבוע כחול מתכננת להקים 4-5 תחנות דלק בצמוד לסניפים, במסגרת השת"פ עם דור אלון.      

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מזון. איזון כוחות של הרשתות הגדוולות מול שחקנים קטנים
מומלצים