שתף קטע נבחר

פולקסווגן גולף, עכשיו עם 400 כ"ס

האמריקאים לא יודעים גבולות. בתערוכת SEMA הוצגה גרסה רשמית וקיצונית במיוחד לפולקסווגן גולף GTI. מאד-מאד קיצונית

אוהבים הגזמות מטורפות? תערוכת שיפורי הרכב SEMA הנערכת בלאס ווגאס, תעניק לכם כאלה בשפע. כמו למשל שלל גרסאות קצה סופר-שריריות שהחליטה פולקסווגן לחשוף שם השנה. כמובן, כל זאת תוך ניסיון להעניק תנופה שיווקית למכונית החשובה שלהם, ואולי גם להעניק ללקוחות מסוימים מספר רעיונות לכיוון אליו ניתן להגיע עם הבסיס. בעזרת משפרי הבית של פולקסווגן, כמובן.

פולקסווגן R GTI. בתמונה למעלה: הת'אנדר באני

 

החזקה והחשובה ברשימה היא ה-R GTI, שנשענת על מכונית תצוגה שנחשפה בתערוכה אשתקד. פולקסווגן לקחו את מנוע ה-GTI המוכר, ובעזרת מגדש גדול יותר ושפע שיפורים למנוע ולסעפות היניקה והפליטה, חילצו ממנו הספק מרבי שמגיע ל-375 כ"ס, או אפילו 400 כ"ס במקרה של שימוש באוקטן גבוה במיוחד. זאת, לעומת 200 סוסים במקור.

 

ולא שמעבר לכך נותרה המכונית סטנדרטית. חלקי מרכב רבים הוחלפו ביחידות עשויות סיבי פחם, לטובת משקל קל במיוחד. נוספו - איך לא - חישוקי "19, ועליהם צמיגים במידה סופר-נמוכה 265-30. יש כמובן הנמכת מרכב וצביעה מיוחדת ועוד כהנה וכהנה. בסך הכל, יצירה שלא רק נוסעת מהר, אלא גם נראית מאד אגרסיבית.

 

לצד ה-R הקיצונית עד אימה הציגה פולקסווגן גם את הת'אנדר ראביט (ארנב הרעם), גרסה חזקה נוספת לגולף המכונה כך בארה"ב, כמחווה לימים בהם לא שווקה שם ה-GTI. הגרסה הכוחנית הזו היא פרי מעשי ידיה של APS, חברת שיפורים שבמהלך השנים הפכה ל"ניאוספיד", שותפתה הנוכחית של פולקסווגן בשיווק גרסאות משופרות.

 

לראביט הרועמת יש מנוע חמישה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר, שמייצר בעזרת מגדש 225 כ"ס "בלבד". כאן הדגש הוא דווקא על מערכת המתלים. זו ניתנת לכיוון הן לגובה והן לקשיחות, יחד עם חישוקי "19 ענקיים וגומי במידה 235-35. כמובן שהמכונית זכתה לשפע שיפורים קוסמטיים מבפנים ומבחוץ.

 

רוצים אחת?

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פולקסווגן ראביט, הסמל
פולקסווגן ראביט, הסמל
ת'אנדר באני
ת'אנדר באני
ומבפנים
ומבפנים
מומלצים