שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    התוכנית האמריקנית שתגרום לילדים שלכם לזוז
    הרבה נאמר כבר על כך שצריך לגרום לילדים לקום יותר מהספה ולעשות פעילות גופנית. חוקרים מאוניברסיטת מיזורי הרכיבו עבורם פירמידת פעילות. הרעיון הכללי: פחות בהייה, יותר אקשן. ולמה שעכשיו הילדים באמת יעשו את זה? אולי בגלל שלאמריקאים יש גם כמה טיפים שיעזרו לכם לשכנע אותם

    פחות טלוויזיה ויותר שעות משחק ופעילות גופנית. זה המסר ששולחים חוקרים באוניברסיטת מיזורי לילדי העולם שהולכים ומשמינים. וכדי שהדברים יהיו ברורים גם למוחם של הצעירים שביניהם, הרכיבו החוקרים מהפקולטה לתזונה "פירמידת פעילות‭,"‬ הבנויה על עקרונות "פירמידת המזון‭:"‬ בבסיס הפירמידה מופיעות פעילויות שיש לעשות הרבה ככל האפשר, ובקצה המחודד מופיעות אלה שיש לעשות מעט או להימנע מהן בכלל.

     

    "היינו רוצים לראות את הילדים עוסקים בפעילות גופנית במשך כמה שעות מדי יום‭,"‬ אמר סטיבן בול, פרופסור לפיזיולוגיה של הספורט. "פעילות גופנית קבועה חשובה מאוד לבריאות הכללית, וילדים בגיל בית ספר חייבים לעסוק בה במשך 60 דקות מדי יום‭,"‬ הסביר בראיון המתפרסם ב-‭.Medical News Today‬

     


    פירמידת הכושר. נותנת מושג לגבי כמה ואיך לנוע למען הבריאות

     

    ציור ססגוני מסביר לילדים איך בנויה הפירמידה, כך שגם בני השש שביניהם יידעו בדיוק מה עליהם לעשות:

     

    בסיס הפירמידה

    בבסיס מופיעות הפעילויות היומיומיות, ובאלה כדאי לעסוק הרבה ככל האפשר, ממליצים המומחים. בין אלה הם מונים משחקים בחצר, עזרה בעבודות הבית, עלייה וירידה במדרגות, הליכה ואיסוף צעצועים מפוזרים.

     

    קומה שנייה

    בקומה השנייה של הפירמידה נמצאות פעילויות נמרצות יותר, שבהן צריכים הילדים לעסוק שלוש עד

    חמש פעמים בשבוע. ביניהן, רכיבה על אופניים, כדורסל, רולרבליידס, כדורגל, שחייה, קפיצה בחבל ומשחקים בגן השעשועים.

     

    קומה שלישית

    גמישות וכוח - לא פחות חשוב! ואת אלה אפשר למצוא בשלב הבא. הפירמידה מעודדת את הילדים לעסוק בסטרצ'ינג, שכיבות סמיכה, אמנויות לחימה או יוגה. אלה מומלצים פעמיים-שלוש בשבוע.

     

    קומה רביעית - הקצה

    ומה בקצה הרחוק שלה? "חוסר פעילות‭,"‬ אומר החץ המצביע על עליית הגג של הפירמידה, ובה ציור של ילד אוכל מול מסך הטלוויזיה. "מומלץ להימנע‭,"‬ אומר הכיתוב שמתחת לחץ.

     

    "רבות מהפעילויות שילדים עוסקים בהן במשך היום יכולות להתאים ליותר מקטגוריה אחת‭,"‬ אמר בול. "המצב האידיאלי הוא זה שבו הילדים צוברים את זמן הפעילות - בין שעה למספר שעות ביום - מכל שלוש רמות הפעילות‭."‬ ומה בקשר לעליית הגג? "אפשר להקדיש לצפייה בטלוויזיה ולמשחקי וידיאו לא יותר משעתיים ביום. ואפילו פחות‭,"‬ אמר בול.

     

    אין זמן? זה רק תירוץ!

    באתר ‭Fun In Seven‬ מיהרו לאמץ את מבנה הפירמידה ומציעים לילדים מידע נרחב על נושאים שונים הקשורים בפעילות גופנית. הנה כמה מהטיפים שהם נותנים לאלה שמנסים להשתמט בעזרת התירוץ הנצחי "אין לי זמן‭:"‬

     

    • נצלו את הזמן בהפסקות לקפיצה בחבל, משחק כדורגל או כדורסל עם חברים.
    • חפשו הזדמנויות לשחק בחצר או לצאת עם בני המשפחה להליכה יומית.
    • סטרצ'ינג וסטפינג זה משהו שאפשר בקלות לעשות תוך כדי צפייה בטלוויזיה.
    • שומעים מוזיקה ברדיו? ריקדו לצלילי השירים.
    • התעלמו מהמעלית ועלו במדרגות.
    • למדו את האח הקטן איך לשחק בכדור. זה טוב למשפחתיות וטוב לאימון פרטנר לעתיד.
    • חפשו הזדמנויות ללכת ברגל. לא תמיד חייבים לנסוע לבית הספר, ותמיד אפשר לעשות סיבוב במסדרונות במקום לשבת בכיתה בהפסקה.
    • עיזרו בניקיון הבית. אתם תפעילו את הגוף, ואמא שלכם תאהב אתכם לעולמים.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ויז'ואל/פוטוס
    פעילות גופנית קבועה חשובה לבריאות
    ויז'ואל/פוטוס
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים