שתף קטע נבחר

בר רפאלי: דוגמנית על - על כל דבר

מאז נכנס ליאונרדו די קפריו לחייה נהנית בר רפאלי מנסיקה בקריירה, מעוד קמפיינים, עוד צילומים למגזינים בינלאומיים ואין ספור אזכורים במדורי הרכילות. השאלה אם לא מדובר בחשיפת יתר שתפגע בה בסופו של דבר. הדעות חלוקות

מישהו לא נתקל בזמן האחרון בבר רפאלי? לא, זה לא שלפני ליאונרדו די קפריו היא היתה אלמונית, אבל מאז שהחלה לצאת עם הכוכב ההוליוודי לפני מספר חודשים, ניתן למצוא את תמונותיה של הדוגמנית על כל פיסת עיתון - בארץ ובעולם.

 

עיתונים רבים, בארץ וגם בחו"ל, מפרסמים חדשות לבקרים כתבות אודות בני הזוג, רצוי בליווי רכילויות ותמונות עסיסיות. כך, למשל, עיתון ה"סאן" האנגלי פרסם תמונות של רפאלי בעת צילומים למגזין אופנה, בהן נראית הכוכבת בבגד ים. גם מגזין האופנה הצרפתי היוקרתי "אל" פרסם תמונה של רפאלי בשער הגליון.

 

ההמולה סביב הדוגמנית הישראלית, מסתבר, עושה לה רק טוב ותורמת לנסיקת הקריירה שלה. בשנה האחרונה היא מככבת בקמפיינים מובילים, ביניהם קמפיין לאופנת אירית, למעצב התכשיטים האיטלקי מרקו ביצ'גו שתכשיטיו נמכרים ברשת מילר, לבגדי הים דיוה, בקטלוג של מותג העל להלבשה תחתונה ויקטוריה סיקרט'ס, לתוכן בידורי בסלולר של אורנג' ועכשיו גם בקמפיין לדגמי הסלולר החדשים של סמסונג. באחרונה היא הצטלמה למגזין הבינלאומי "ספורט אילוסטרייטד".

 

בעבר הובילה רפאלי קמפיינים למילקי של שטראוס, לבגדי ים של פלפל ולאופנת רנואר. סקר שנערך לאחרונה אף גילה, כי רפאלי היא אחת הדמויות שהישראלים היו רוצים לראות על שטרות כסף. אפשר להבין אותנו.  

 

על שטרות כסף עוד לא ניתן לחזות ברפאלי המצודדת, אבל בהרבה מקומות אחרים דווקא כן. קיבלתם קטלוג? היא שם. פתחתם עיתון? היא שם. נסעתם בנתיבי איילון? היא שם, על שלט הפרסום הגדול. אם פספסתם אותה, תדליקו את הטלוויזיה, מהשבוע היא מופיעה על המסך בהפסקת הפרסומות, שבה אתם בדרך כלל מזפזפים לערוץ אחר.

 


בר רפאלי. קמפיין לסמסונג

 

גם שר התיירות, יצחק הרצוג, חושב שבר רפאלי יכולה לתרום לפתרון המשבר של תנועת התיירים ארצה, בעקבות מלחמת לבנון, ולכן גייס אותה לשירות המשרד, במטרה שתייצג את ישראל בעולם ותשווק את המדינה כיעד תיירותי מוביל.

 

רפאלי מקבלת מאות אלפי דולרים עבור כל קמפיין (מלבד משרד התיירות אליו נרתמה ללא תמורה), והרווח כולו שלה. בצדק, ייאמר. היא יפהפייה, פוטוגנית, יש לה חיוך כובש והמצלמות אוהבות אותה. עבור קמפיין סמסונג היא מקבלת 500 אלף שקל, מאירית היא מקבלת 400 אלף דולר לשנתיים הקרובות ומדיוה קיבלה 120 אלף דולר. וזה בלי לקחת בחשבון את הרווחים מקמפיינים בינלאומיים.

 

"מתלבשת לי מצוין"

אבל האם גם למוצר שהיא מקדמת, רפאלי טובה כל כך? האם אין גבול למספר המותגים שאפשר לשייך אותה אליהם? האם העובדה שהיא איננה נאמנה למותג אחד, לא פוגעת בחברות אותן היא מפרסמת?

 

"חשיפת יתר וזיהוי עם הרבה מותגים לא עושה טוב לאף אחד, לא לסלב ולא למותג", קובע יגאל בראון, מנכ"ל איגוד הפרסום. "כאשר המותגים אותם מייצג הסלב באים מעולמות תוכן שונים, כמו למשל טלפון, מכונית ובגד, זה עוד נסבל מבחינה מקצועית. אבל כאשר מדובר במותגים מעולמות תוכן זהים, זה מבלבל את הצרכן והפרסומות מתערבבות לו בראש".

 

גם עבור הסלב חשיפת יתר אינה מהווה יתרון, כיוון שהוא עלול למצות את עצמו מהר מדי. "חשיפת יתר 'שורפת' את הסלב מהר", מסביר בראון, "זה לא מן מאגר בלתי נדלה של חשיפה. בסוף זה נגמר ולכן אני חושב שבמקרה של בר רפאלי מישהו מנהל את הדברים בצורה לא נכונה, וחבל. אני מזהה אותה בעיקר עם אופנת אירית, הקמפיין הראשון שעשתה בתקופה האחרונה (ואף אחד לא זוכר את מילקי או פלפל) ויכול להיות שחשיפה כזו תורמת בעיקר למותג הראשון אותו פרסמה כי איתו היא הכי מזוהה".

 

אבי זיתן, סמנכ"ל השיווק של סאני, דווקא אומר שבר רפאלי "מתלבשת" לו מצוין על הקמפיין למכשירים הדקים של סמסונג. "לקחנו אותה דווקא בגלל שהיא חזקה בכותרות בשלושת החודשים האחרונים. לסמסונג יש שני ערכים: עיצוב ובינלאומיות. רפאלי משדרת בינלאומיות כי היא חברה של ליאונרדו ועושה פרסומות בחו"ל, ומצד שני היא גרה בארץ ומזוהה עם הישראליות.

 

"במקרה הזה, חשיפת היתר, כפי שאת מגדירה אותה, משרתת את סמסונג בצורה מצוינת. רפאלי תהיה בתוך תקופה קצרה מזוהה לגמרי עם הטלפונים שלנו, ובקרוב היא תתפרס על שלטי חוצות, באינטרנט ובטלוויזיה והיא גם תיראה בפועל עם המכשירים שלנו. גם העובדה שהיא עושה קמפיינים לאירית, משרתת אותנו. אם היא היתה עושה קמפיין לחברה קבלנית, אולי זה לא היה מתאים, אבל אירית זו אופנה וזה משלים את הערכים של המותג שלנו. גם אנחנו מציגים את המכשירים כמוצר אופנתי".  

 

החיים קצרים, ורפאלי כנראה יודעת שצריך לנצל את קופת המזומנים הזו עד תום. "זו הטרגדיה של הסלב שהקריירה שלו מבוססת על המראה ולא על האישיות", אומר בראון, "יש לו לכל היותר 15 שנים למצות את העניין, ולכן צריך לנהל את העסק הזה נכון. יש כאלה שמנסים לסחוט את הלימון עד הסוף, ובסוף המותגים נראים כמו לימון סחוט".

 

רפאלי, בכל מקרה, נראית עדיין רעננה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דלית שחם
רפאלי. כוכבת תורנית
צילום: דלית שחם
רפאלי. קמפיין אופנה
צילום: רון קדמי
מומלצים