מזראטי באופן אוטומטי
מכונית היוקרה הספורטיבית של מזראטי, הקווטרופורטה, זוכה לראשונה בגרסה אוטומטית לשוק האמריקני. וגם: הופעת בכורה ל-MC12 "אזרחית"
מזראטי קווטרופורטה, מכונית היוקרה הספורטיבית שהוצגה בשנת 2003, זוכה לראשונה בגרסה אוטומטית. בניגוד לזו שהוצעה בעבר, שהתבססה על תיבה ידנית בדומה לסלספיד של אלפא רומיאו, הפעם מדובר בתיבה אוטומטית אמיתית - מתוצרת ZF. לתיבה זו שישה הילוכים, בדומה לתיבה הידנית והרובוטית שהוצעו בעבר.
_wa.jpg)
הקווטרופורטה (Quattroporte, באיטלקית - ארבע דלתות), צפויה לסבול כתוצאה מכך משינוי בחלוקת המשקל. במקום 47% לפנים ו-53% לאחור, תהיה החלוקה בגרסה האוטומטית 49% מלפנים ו-51% מאחור. במזראטי מבטיחים כי למרות זאת, ותוספת משקל של עשרות ק"ג בודדים, לא יחולו שינויים גדולים בעיצוב והוא ישאר ספורטיבי.
הגרסה האוטומטית תשווק במקביל לשתי התיבות הקיימות, ומכוונת בעיקר לשוק האמריקני. במזראטי לא פרסמו נתוני ביצועים של הקווטרופורטה לעצלנים, ואלו יחשפו ככל הנראה בתערוכת דטרויט (ינואר הקרוב), אז תוצג המכונית לראשונה.
_wa.jpg)
מלבד הקווטרופורטה, הודיעו במזראטי גם על גרסה "אזרחית" חדשה ל-MC12, מכונית המירוץ שהוצגה לפני כשנתיים. המכונית, שתוצע ללקוחות נבחרים שינהגו בה על מסלול (לא תורשה מנוע בכביש ציבורי), תכונה "ורציונה קורסה" (גרסת מסלול). היא אינה מיועדת באופן רשמי לתחרויות. ה"קורסה" תוצע עם מנוע בעל 755 כ"ס (לעומת 600 לגרסת המירוצים הרשמית), שני מושבים במקום אחד ותיבת הילוכים רובוטית במקום ידנית.
מחיר ה"קורסה", שנחשפה לפני מספר חודשים ועורכת כעת הופעת בכורה ציבורית בתערוכת בולוניה, עומד על 1,000,000 יורו. כן, קראתם נכון - מיליון. וזה לפני מיסים.