שתף קטע נבחר

טרה תשווק את מוצרי החלב של המותג מולר בישראל

חזית חדשה בשוק החלב: מחלבת טרה חתמה על הסכם לשיווק והפצה של מותג החלב הגרמני מולר, בישראל. עד סוף שנת 2007 תשווק החברה יוגורטים ומעדנים תחת המותג, ותנסה לנגוס בדנונה ויופלה

מחלבות טרה חתמה אתמול (ד') על הסכם זיכיון וידע עם יצרנית מוצרי החלב הגרמנית מולר (Müller). ההסכם יעניק לטרה זיכיון בלעדי לייצור ולשיווק מוצרי מולר בישראל וכן ידע טכנולוגי נוסף בייצור ובפיתוח מוצרים חדשים עם דגש על מוצרי פרמיום.

 

עד סוף שנת 2007 תשיק טרה ותשווק בישראל יוגורטים ומעדנים מתוצרת מולר. הסכם הזיכיון והידע נחתם בין נציגי מולר לבין מנכ"ל טרה, זאב קלימי, נשיא החברה המרכזית לייצור משקאות קלים (קוקה-קולה ישראל), רוני קוברובסקי, והיו"ר והבעלים של החברה המרכזית, מוזי ורטהיים. השליטה בטרה תישאר בידי החברה המרכזית.

 

מולר היא חברה פרטית המייצרת מגוון רחב של מוצרי חלב, גבינות וקינוחים. בתחום היוגורט מובילה כיום מולר את השוק הבריטי ונחשבת למותג מספר שתיים בגרמניה ובאיטליה. גם בכלל אירופה, מולר נחשבת לחברת היוגורט מספר שתיים בגודלה אחרי דנונה. נמסר, כי בבעלות מולר המחלבה הגדולה ביותר באירופה, הנמצאת בצפון גרמניה.

 

בנוסף לקטגוריה של יוגורט ויוגורט עם פרי, מולר פועלת בקטגוריות רבות, ביניהן, מוצרי חלב לבנים, מעדני מבוגרים, מעדני אורז, יוגורט פרוביוטי,

יוןגורט מועשרים, קינוחים, ועוד. מוצרי מולר כוללים את Müllerlight (מוצרים דלי שומן כולל מעדני יוגורט, מעדני פירות וקינוחים), Müllerice (מעדני שמנת עם פצפוצי אורז במגוון טעמי פירות), Müller Corner ו- Müller Healthy Balance (מעדני יוגורט עם תוספות), Müller Vitality (משקאות ויוגורטים פרוביוטיים),Müller Amore (מעדני יוגורט עשירים), ו-Müller Children’s Range (מעדני יוגורט וג'לי לילדים).

 

לדברי זאב קלימי, מנכ"ל טרה, החיבור האסטרטגי של מולר לטרה הוא הצבעת אמון בטרה כשחקן מרכזי בתחום מוצרי החלב מאחת מחברות החלב המובילות בעולם. "חיפשנו שותף כדי לקבל ידע בינלאומי מתקדם בפיתוח ובעיקר בחדשנות במוצרים. אנו בטוחים כי נביא לציבור הישראלי עוד הרבה חידושים במספר קטגוריות, ושואפים להציב על המדפים את מוצרי מולר הראשונים עד סוף 2007", אמר קלימי.

 

קלימי מסר כי למרות ההסכם עם מולר, תמשיך החברה לחדש תחת המותג טרה בתחומי הקוטג', מוצרים לבנים, משקאות יוגורט וחלב.

 

מולר נחשב למותג היוגורט מספר 1 בבריטניה. על פי הנתונים שנמסרו, בשנת 1999 הגיע המותג למקום השביעי בטבלת מותגי הצריכה בבריטניה, עם היקף מכירות של כ-200 מיליון שטרלינג. כעבור שנתיים התרחב היקף המכירות ל-300 מיליון שטרלינג. בשנת 2003 תפס מולר 30% משוק היוגורט בבריטניה, וכיום יותר משליש מכל מוצרי היוגורט הנצרכים בבריטניה מיוצרים על ידי מולר. בשנת 2005 מולר היה המותג החמישי בין מותגי המזון והמשקאות המובילים ברשתות השיווק בבריטניה, לפני קוקה-קולה, דיאט קוקה-קולה, סטלה ארטואה, נסקפה ודנונה

 

מולר מעסיקה כ-5,300 עובדים בכל חברות הבת שבקבוצה ברחבי אירופה - בריטניה, גרמניה, איטליה וספרד. בנוסף, מייתאת החברה לעוד עשרה שווקים ברחבי אירופה, כולל הולנד, קפריסין, יוון, הונגריה ועוד. על פי נתונים שמסרה טרה, מחזור המכירות של מולר עומד על כ-2.2 מיליארד אירו, עם גידול שנתי של כ-5%.

 

אין ספק כי במהלך הנוכחי תהווה טרה מתחרה ראויה לשטראוס ולתנובה, המשווקות את המותגים הבינלאומיים דנונה ויופלה. שטראוס מובילה במשך שנים את קטגוריית היוגורטים עם המותג החזק דנונה ומקפידה להשיק תחתיו מוצרים חדשים, כאשר לאחרונה השיקה תחת דנונה את היוגורט הפונקציונלי אקטיביה. תנובה מנסה לקחת משטראוס את המובילות בקטגוריית היוגורט מאז החדירה לשוק לפני ארבע שנים את המותג יופלה, וכעת גם טרה נכנסת לשוק עם המותג מולר ותיקח אף היא חלק באחד המאבקים השיווקיים היותר אגרסיביים בשוק המזון. עד כה הייתה טרה שחקן חלש בקטגוריית היוגורטים.

 

בשלב ההחדרה תהיה, קרוב לוודאי, התעניינות גבוהה במותג, ומעניין יהיה לראות אם לאורך זמן יצליח מולר לפגוע בנתחי השוק של דנונה הנצחי או יופלה האהוד. מה שבטוח, קוקה קולה שרכשה את מחלבת טרה לפני כשנתיים, מוכיחה למקטגרים שהספידו את המותג בעבר, שגם לה יש מה להגיד בתחום החלב.    

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים