שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    2006 הייתה שנה טובה בכביש
    מספר ההרוגים בכבישי ישראל ירד ב-2006 לרמתו הנמוכה ביותר מאז החלה המשטרה לאסוף סטטיסטיקה ב-1967. המשטרה: זה הודות לנהגים

    תתפלאו, אבל הנהגים אחראים. מספר ההרוגים בתאונות דרכים בשנת 2006 הוא הנמוך ביותר מאז 1967. את הבשורות הטובות הללו מספק היום אגף תנועה במשטרה, שמדווח על 446 הרוגים בכבישי ישראל במהלך השנה החולפת, לעומת 482 ב-2005 ומספר מזעזע של 520 הרוגים בשנת 2004.

     

    למעשה, למעט השנים 1967 ו-1982 בהן נהרגו 406 ו-465 בהתאמה, שנת 2006 מסתמנת כחיובית בצורה יוצאת דופן בכל הנוגע לסטטיסטיקת הדמים על הכביש. והפתעה. הפעם לא מנסה המשטרה לנכס לעצמה את ההישג כולו, באמצעות הצהרות על אכיפה מאסיבית או תוכנית על מתוחכמת. כי גם הפעם אלה אנחנו ש"אשמים".


    תאונת דרכים (צילום: מישל דור)

     

    רפ"ק דורון בנאמו, דובר אגף התנועה, מסביר כי הירידה הגדולה במספר ההרוגים נובעת בין היתר מהגורם האנושי - שיפור ברמת המודעות של הנהגים לסכנות בכביש, וציות לחוקי התנועה. בנאמו מספר כי למרות שבמהלך מלחמת לבנון השנייה לא היתה ירידה משמעותית בנסועה, מספר ההרוגים צנח משמעותית בשל נהיגה אחראית ושקולה יותר של הנהגים. כמו כן, במשטרה עדים לירידה מסוימת בעבירות הביריונות, ומכירים בכך שהמכוניות החדשות בטוחות יותר מבעבר.


    הערים הכי קטלניות - לפי מספר תאונות עם הרוגים

    הערים הכי קטלניות - לפי מספר תאונות עם הרוגים
    העיר תאונות העיר תאונות העיר תאונות
    תל-אביב 26 בת-ים 7 רהט 4
    ירושלים 13 חדרה 5 ק. ביאליק 3
    חיפה 12 חולון 5 אשדוד 3
    נתניה 9 אשקלון 5 לוד 3
    פתח-תקווה 7 באר-שבע 4 ראשל"צ 3

     

    בשנה הבאה, אומר רפ"ק בנאמו, תתמקד המשטרה בעיקר בעבירות המבוצעות על-ידי אוטובוסים, מוניות ומשאיות, שלוש קבוצות שהציגו עלייה במעורבותן בתאונות דרכים. גם כלי רכב דו-גלגליים יזכו לאכיפה מוגברת, למרות שמספר התאונות שלהם דווקא פחת. כן תמשיך המשטרה להתמקד בעבירות נהיגה בשיכרות, בדומה למבצע הסילבסטר שנערך בימים אלה.

     

    הכי קטלניים: ת"א וכביש 40

    העיר הקטלנית ביותר בישראל הייתה - שלא במפתיע - תל-אביב. 26 תאונות קטלניות התרחשו בעיר ללא הפסקה, כפול מירושלים (13 תאונות) שבמקום השני והלא מכובד. במקום השלישי נמצאת חיפה (12 תאונות עם הרוגים), לפני נתניה (9) ופתח-תקווה, עם 7 תאונות קטלניות כל אחת. מבין הכבישים הבינעירוניים, נרשם כביש 40 כקטלני ביותר, עם 23 תאונות בהן היו הרוגים. אחריו כביש 4 (16 תאונות קטלניות), כביש 90 (13) ואז 65 ו-70, עם 10 תאונות קטלניות כל אחד.


    הכבישים הכי קטלניים - לפי מספר התאונות עם הרוגים

    הכבישים הכי קטלניים - לפי מספר התאונות עם הרוגים
    הכביש תאונות הכביש תאונות הכביש תאונות
    40 23 1 8 44 5
    4 16 60 7 79 5
    90 13 3 6 85 5
    65 10 6 6 75 4
    70 10 31 6 232 4
    2 9 20 5    

     

    לפי כל נתוני המשטרה, מספר ההרוגים והתאונות בישראל נמצא בשנת 2006 בירידה לעומת שנים עברו. שיעור ההרוגים ל-100,000 תושבים למשל, עומד על

    6.2 לעומת 7.6-6.9 בשלוש השנים שקדמו. שיעור ההרוגים לכל 10,000 כלי רכב ירד מ-2.3 אשתקד ל-2.0 ב-2006, ואילו שיעור תאונות הדרכים ל-100 מיליון ק"מ עומד על 39, לעומת 45 תאונות ויותר בראשית שנות האלפיים.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: דורון גולן
    אופטימיות קלה על הכביש
    צילום: דורון גולן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים